لیستهای پستی Odoo - کد رفتار¶
توجه
Version 1 - Last revision: Novembre 16, 2017.
مقدمه¶
لیستهای جامعه Odoo برای کاربران علاقهمند، شرکا و توسعهدهندگانی است که میخواهند درباره Odoo بحثهای سازندهای داشته باشند. از آنجا که این لیستها هزاران مشترک دارند، این کد رفتار بهمنظور اطمینان از بحث با کیفیت برای همه تدوین شده است.
این لیستها بهصورت سیستماتیک توسط کارکنان Odoo بررسی نمیشوند - در حالی که ممکن است گاهی پاسخهایی از کارکنان مشاهده کنید، کانالهای پشتیبانی دیگری برای دریافت پاسخهای رسمی در دسترس است.
ما تلاش میکنیم¶
دوستانه و صبور باشید
اگر کسی درخواست کمک دارد، به این دلیل است که به آن نیاز دارد. مؤدبانه مستندات خاص یا محلهای مناسبتری را پیشنهاد دهید. از پاسخهای تهاجمی یا مبهم اجتناب کنید.
همه ما میخواهیم در یک محیط مثبت و دوستانه زندگی کنیم. رفتارهای منفی و انتقادهای غیرسازنده مجاز نیستند.
مودب و با ملاحظه باشید
اختلاف نظر دلیلی برای رفتار نامناسب یا حملات شخصی نیست. جامعهای که افراد در آن احساس ناراحتی کنند، جامعهای مولد نیست.
حسن نیت را فرض کنید
به یاد داشته باشید که پرسشهای فنی ممکن است بسیار پیچیده باشند. اگر مخالفتی دارید، لطفاً بهصورت مؤدبانه آن را مطرح کنید، با بحث در مورد مفروضات واقعی نه با حمله به افراد.
اگر چیزی بهنظر عجیب میآید، بررسی کنید که آیا آن را به اشتباه تفسیر نکردهاید. درخواست توضیح دهید بهجای اینکه بدترین حالت را فرض کنید.
به زمان و توجه احترام بگذارید
اعضای لیست افراد پرمشغلهای هستند. بنابراین، ما به اختصار و وضوح اهمیت میدهیم. ایمیلهایی که مختصر و مفید هستند، نگارش بیشتری زمان میبرند، اما این زمان با تلاشی که سایر اعضا برای همان کار انجام میدهند، جبران میشود.
از بحث در مورد موضوعات تکراری یا اختلال در موضوعات دیگران خودداری کنید.
در هر پاسخ اطلاعات ارزشمند اضافی یا یک سوال ارائه دهید. (برای مثال، از ارسال ایمیلهای مانند «ممنون» یا «+1» خودداری کنید.)
به موضوعات احترام بگذارید
گفتگوها باید متمرکز و مرتبط با موضوع باقی بمانند. اگر نیاز به تغییر موضوع دارید، یک موضوع جدید ایجاد کنید. از ارسال پیامهای مکرر و طولانی پرهیز کنید و قبل از پاسخ دادن سریع به چندین ایمیل، ابتدا کل بحث را بخوانید.
نمیتوانید از این لیستهای پستی برای تبلیغ خدمات خود، پیشنهادات تجاری یا بحث در مورد نرمافزارهایی غیر از Odoo استفاده کنید. ماژولها و ویژگیهای جدید فقط میتوانند در لیست پستی 'اعلانات' معرفی شوند.
از این لیست برای گزارش نقض حقوق کپیرایت یا مجوزها استفاده نکنید؛ در عوض، مشکلات را به abuse@odoo.com گزارش دهید.
تغذیه تهاجمیها را متوقف کنید
در جنگهای لفظی شرکت نکنید. نه مطالب تحریکآمیز ارسال کنید و نه به آنها پاسخ دهید.
اگر با فردی اختلاف نظر دارید، از طریق ایمیل با یکدیگر پاسخ دهید و از ادامه بحث در لیست یا گروه خودداری کنید.
از ارسال پیامها یا مقالاتی که چیزی جز پاسخهای اضافی به پاسخهای دیگر نیستند، خودداری کنید.
اجرای قوانین¶
اعضای با تجربه جامعه Odoo از این کد پیروی میکنند، نه به دلیل وجود این کد، بلکه به دلیل تجربه طولانی مدت در جوامعی که رفتارهای مذکور در بالا طبیعی و مورد انتظار است. با این حال، عدم رعایت این کد ممکن است دلیل تنبیه، تعلیق یا حذف از لیستها باشد.
اگر در مورد رفتار کسی نگرانی دارید: تماس مستقیم: همیشه مناسب است که به عضو لیست ایمیل بزنید، اشاره کنید که رفتار آنها خارج از خط بوده است و (در صورت لزوم) آنها را به این سند ارجاع دهید. ناظران: میتوانید از طریق community-mods@odoo.com به ناظران لیست دسترسی پیدا کنید.
این سیاست تحت تأثیر قرار گرفته است از