فعالیت‌های گردش‌کار کمپین

گردش‌کار ساختار کلی فعالیت‌ها در یک کمپین اتوماسیون بازاریابی است. هر کمپین فقط می‌تواند یک گردش‌کار داشته باشد. با این حال، یک گردش‌کار می‌تواند از هر تعداد فعالیت تشکیل شود تا نیازهای کمپین را برآورده کند.

یک گردش‌کار در کمپین اتوماسیون بازاریابی اودوو.

ترتیب گردش‌کار شامل سه فعالیت است؛ فعالیت فرزند آخر دارای نوع محرک ایمیل: باز نشده است.

فعالیت‌ها

فعالیت‌ها روش‌های ارتباطی یا اقدامات سرور هستند که در قالب یک گردش‌کار سازماندهی شده و در کمپین اجرا می‌شوند؛ این فعالیت‌ها اجزای سازنده گردش‌کار کمپین هستند.

یک فعالیت جدید را می‌توان به گردش‌کار یک کمپین اضافه کرد، یا با انتخاب یک کمپین موجود یا ایجاد یک کمپین جدید از داشبورد برنامه اتوماسیون بازاریابی ‣ کمپین‌ها، سپس با کلیک روی دکمه افزودن فعالیت جدید در بخش گردش‌کار. این کار پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها را باز می‌کند.

ابتدا، نام فعالیت را در فیلد نام فعالیت تعریف کرده و نوع فعالیت برای اجرا را از فیلد نوع فعالیت انتخاب کنید.

سپس، محرک فعالیت را پیکربندی کرده و در صورت تمایل مدت انقضا و دامنه فعالیت را تنظیم کنید.

پس از پیکربندی کامل فعالیت، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا به گردش‌کار کمپین اضافه شود، یا روی ذخیره و جدید کلیک کنید تا فعالیت به گردش‌کار اضافه شده و یک پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها جدید برای افزودن فعالیت دیگر باز شود. کلیک روی لغو پنجره بازشو را بدون ذخیره فعالیت می‌بندد.

پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها.

انواع فعالیت

در برنامه اتوماسیون بازاریابی سه نوع فعالیت مختلف در دسترس است:

  • ایمیل: ایمیلی که به مخاطبان هدف ارسال می‌شود.

  • عملیات سرور: یک اقدام داخلی در پایگاه داده که اجرا می‌شود.

  • پیامک: یک پیام متنی که به مخاطبان هدف ارسال می‌شود.

ایمیل

اگر ایمیل به عنوان نوع فعالیت انتخاب شود، گزینه انتخاب قالب در فیلد قالب ایمیل در دسترس است.

برای ایجاد یک قالب جدید به‌طور مستقیم از فیلد قالب ایمیل، عنوان قالب جدید را تایپ کنید و سپس گزینه ایجاد و ویرایش... را انتخاب کنید تا پنجره بازشو ایجاد قالب بازاریابی نمایش داده شود. سپس می‌توانید قالب ایمیل جدید را ایجاد و پیکربندی کنید.

گزینه کشویی ایجاد و ویرایش ایمیل در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها.

پس از پیکربندی قالب ایمیل، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا فعالیت ذخیره شده و به پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها بازگردید تا بتوانید به تنظیم محرک ادامه دهید.

توجه

عنوان مورد استفاده برای قالب ایمیل باید منحصر به فرد و متفاوت از عناوین سایر قالب‌های ایمیل در کمپین باشد و همچنین به‌عنوان موضوع ایمیل عمل می‌کند.

همچنین ملاحظه نمائید

ایجاد و پیکربندی قالب‌های ایمیل

اقدام سرور

اگر اقدام سرور به‌عنوان نوع فعالیت انتخاب شود، گزینه انتخاب اقدام سرور در فیلد اقدام سرور در دسترس است. این فیلد یک منوی کشویی است که شامل تمام اقدامات سرور از پیش پیکربندی شده برای مدل هدف کمپین است. به‌صورت اختیاری می‌توانید یک اقدام سرور جدید ایجاد کنید.

منوی کشویی اقدام سرور در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها.

پس از انتخاب یک اقدام سرور از پیش پیکربندی شده، نیازی به تنظیمات دیگر برای نوع فعالیت نیست. روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا فعالیت ذخیره شده و به پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها بازگردید تا بتوانید محرک را تنظیم کنید.

نکته

برای مشاهده تمامی اقدامات سرور موجود در پایگاه داده، حالت توسعه‌دهنده را فعال کنید و به داشبورد برنامه تنظیمات ‣ فنی ‣ اقدامات ‣ اقدامات سرور بروید.

ایجاد یک اقدام سرور جدید

گزینه ایجاد یک اقدام سرور جدید نیز موجود است. برای این کار، در فیلد اقدام سرور یک عنوان برای اقدام جدید وارد کرده و سپس روی ایجاد و ویرایش... کلیک کنید. این کار یک پنجره بازشو ایجاد اقدام سرور خالی را نمایش می‌دهد که در آن می‌توان یک اقدام سرور سفارشی ایجاد و پیکربندی کرد.

پنجره بازشو ایجاد اقدام سرور.

در پنجره بازشو ایجاد اقدام سرور، نوع اقدام سرور را انتخاب کنید. فیلدهای پیکربندی بسته به نوع انتخاب شده تغییر می‌کنند:

  • به‌روزرسانی رکورد: مقادیر یک رکورد را به‌روزرسانی کنید.

  • ایجاد فعالیت: یک فعالیت با برنامه بحث‌ها ایجاد کنید.

  • ارسال ایمیل: ارسال پیام، یادداشت، یا ارسال ایمیل با استفاده از برنامه بحث‌ها.

  • ارسال پیامک: ارسال پیامک و ثبت آن‌ها روی اسناد با استفاده از برنامه پیامک‌ها.

  • اضافه کردن دنبال‌کنندگان یا حذف دنبال‌کنندگان: اضافه کردن یا حذف دنبال‌کنندگان روی یک رکورد با برنامه بحث‌ها.

  • ایجاد رکورد: ایجاد یک رکورد جدید با مقادیر جدید.

  • اجرای کد: اجرای یک بلوک کد پایتون.

  • ارسال اعلان وب‌هوک: ارسال یک درخواست POST به یک سیستم خارجی.

  • اجرای اقدامات موجود: تعریف یک اقدام که چندین اقدام سرور دیگر را اجرا می‌کند.

پس از پیکربندی اقدام سرور، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا فعالیت ذخیره شده و به پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها بازگردید تا بتوانید محرک را تنظیم کنید.

نکته

برخی از انواع اقدامات سرور دارای پیکربندی‌های پیشرفته‌ای هستند که با فعال کردن حالت توسعه‌دهنده قابل دسترسی است، مانند مشخص کردن گروه‌های مجاز که می‌توانند این اقدام سرور را اجرا کنند.

پیامک

اگر پیامک به عنوان نوع فعالیت انتخاب شود، گزینه انتخاب یک قالب در فیلد قالب پیامک در دسترس است.

برای ایجاد یک قالب جدید به‌طور مستقیم از فیلد قالب پیامک، عنوان قالب جدید را تایپ کنید و گزینه ایجاد و ویرایش... را انتخاب کنید تا پنجره بازشو ایجاد قالب بازاریابی نمایش داده شود. سپس می‌توانید قالب پیامک جدید را ایجاد و پیکربندی کنید.

گزینه کشویی ایجاد و ویرایش ایمیل در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها.

پس از پیکربندی قالب پیامک، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا فعالیت ذخیره شده و به پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها بازگردید تا بتوانید محرک را تنظیم کنید.

همچنین ملاحظه نمائید

ایجاد و پیکربندی قالب‌های پیامک

محرک

پس از تنظیم نوع فعالیت، مرحله بعد در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها تعیین زمان اجرای فعالیت است. این کار در گروه فیلد محرک انجام می‌شود.

گروه فیلد محرک در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها.

برای تنظیم تأخیر اجرای فعالیت از زمان وقوع نوع محرک، یک عدد صحیح در ورودی عدد فاصله وارد کنید (به عنوان مثال، 2 معتبر است، 0 نیز معتبر است، اما 1.5 معتبر نیست).

سپس، واحد زمانی عدد فاصله را در منوی کشویی نوع فاصله انتخاب کنید. گزینه‌ها شامل ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها و ماه‌ها است.

مثال

اگر عدد فاصله به 0 تنظیم شده و نوع فاصله به ساعت‌ها تنظیم شود، فعالیت بلافاصله پس از وقوع نوع محرک اجرا خواهد شد (در اجرای زمان‌بندی‌شده بعدی کرون مدیر صف ایمیل).

نوع محرک

برای تعریف وقوع رویدادی که فعالیت را آغاز می‌کند، یک نوع محرک را از منوی کشویی انتخاب کنید:

  • شروع گردش‌کار: فعالیت زمانی اجرا می‌شود که کمپین شروع شود.

سایر انواع محرک‌ها یک فیلد منوی کشویی فعالیت را نمایش می‌دهند که شامل تمامی فعالیت‌های دیگر کمپین است. انتخاب یکی از این انواع، این فعالیت را به فعالیت فرزند تبدیل می‌کند که بلافاصله پس از فعالیت انتخاب‌شده اجرا می‌شود:

  • فعالیت دیگر: اجرا پس از یک فعالیت دیگر در کمپین.

  • ایمیل: باز شده: ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده باز شده است.

  • ایمیل: باز نشده: ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده باز نشده است.

  • ایمیل: پاسخ داده شده: ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده پاسخ داده شده است.

  • ایمیل: پاسخ داده نشده: ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده پاسخ داده نشده است.

  • ایمیل: کلیک شده: یک لینک در ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده کلیک شده است.

  • ایمیل: کلیک نشده: یک لینک در ایمیل فعالیت توسط شرکت‌کننده کلیک نشده است.

  • ایمیل: برگشت خورده: ایمیل فعالیت برگشت خورده است.

  • پیامک: کلیک شده: یک لینک در پیامک فعالیت توسط شرکت‌کننده کلیک شده است.

  • پیامک: کلیک نشده: یک لینک در پیامک فعالیت توسط شرکت‌کننده کلیک نشده است.

  • پیامک: برگشت خورده: پیامک فعالیت برگشت خورده است.

مثال

اگر نوع محرک به ایمیل: کلیک شده تنظیم شود، این فعالیت به فعالیت فرزند تبدیل شده و پس از کلیک شرکت‌کننده روی یک لینک از فعالیت والد تعریف‌شده در فیلد فعالیت اجرا خواهد شد.

مدت انقضا

به‌صورت اختیاری، می‌توان یک مدت انقضا را در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها تعریف کرد تا اجرای این فعالیت پس از مدت مشخصی لغو شود. انتخاب این جعبه گزینه، فیلد لغو پس از با ورودی‌های فاصله زمانی و نوع فاصله زمانی را نمایش می‌دهد.

یک عدد صحیح در ورودی عدد فاصله وارد کنید (به عنوان مثال 2 معتبر است، 0 نیز معتبر است، اما 1.5 معتبر نیست). سپس واحد زمانی عدد فاصله را در منوی کشویی نوع فاصله انتخاب کنید. گزینه‌ها شامل ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها و ماه‌ها است.

مثال

اگر عدد فاصله به 2 تنظیم شود و نوع فاصله به روزها تنظیم شود، فعالیت لغو خواهد شد اگر ظرف 2 روز پس از وقوع نوع محرک اجرا نشده باشد.

دامنه فعالیت

بخش دامنه در پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها شامل فیلدهایی برای فیلتر کردن بیشتر مخاطبان هدف فعالیت است.

فیلد فیلتر فعالیت این فعالیت، و فعالیت‌های فرزند آن را حتی بیشتر روی یک گروه خاص از فیلتر کمپین متمرکز می‌کند. این فرآیند مشابه تعریف فیلترها برای کمپین است، و فیلدهایی که برای فیلتر کردن در دسترس هستند نیز مخصوص هدف کمپین هستند.

فیلد # رکورد(ها) در کنار فیلد فیلتر فعالیت نشان می‌دهد که در حال حاضر چه تعداد رکورد توسط این فیلتر فعالیت هدف قرار گرفته‌اند.

فیلتر اعمال‌شده فیلترهای ترکیبی از فیلتر فعالیت و فیلتر کمپین موروثی را نمایش می‌دهد. این فیلد فقط خواندنی است.

فیلد # رکورد(ها) در کنار فیلد فیلتر اعمال‌شده نشان می‌دهد که در مجموع، در حال حاضر چه تعداد رکورد توسط فعالیت هدف قرار گرفته‌اند.

فعالیت‌های فرزند

فعالیت‌هایی که به یک فعالیت دیگر متصل شده و توسط آن تحریک می‌شوند، به عنوان فعالیت‌های فرزند شناخته می‌شوند.

فعالیتی که یک فعالیت فرزند را تحریک می‌کند، به عنوان فعالیت والد آن شناخته می‌شود.

یک فعالیت فرزند را می‌توان با قرار دادن نشانگر ماوس روی دکمه ➕ افزودن فعالیت فرزند که در زیر فعالیت والد مورد نظر قرار دارد، به گردش‌کار کمپین اضافه کرد.

انواع محرک فعالیت فرزند به نوع فعالیت والد (ایمیل، پیامک یا اقدام سرور) خاص بوده و به شرح زیر هستند:

انواع محرک برای فعالیت‌های فرزند یک فعالیت ایمیل.

هرکدام فعالیت فرزند را بر اساس شرایط زیر در فعالیت والد تحریک می‌کنند:

  • افزودن فعالیت دیگر: اجرا پس از فعالیت والد.

  • باز شده: ایمیل توسط شرکت‌کننده باز شده است.

  • باز نشده: ایمیل توسط شرکت‌کننده باز نشده است.

  • پاسخ داده شده: ایمیل توسط شرکت‌کننده پاسخ داده شده است.

  • پاسخ داده نشده: ایمیل توسط شرکت‌کننده پاسخ داده نشده است.

  • کلیک شده: یک لینک در ایمیل توسط شرکت‌کننده کلیک شده است.

  • کلیک نشده: یک لینک در ایمیل توسط شرکت‌کننده کلیک نشده است.

  • برگشت خورده: ایمیل برگشت خورده است.

پس از انتخاب نوع محرک، پنجره بازشو ایجاد فعالیت‌ها باز می‌شود تا فعالیت فرزند پیکربندی شود. این فرآیند مشابه ایجاد یک فعالیت جدید است، با این تفاوت که فیلد محرک با نوع محرک انتخاب‌شده از پیش پر شده و فیلد فعالیت شامل فعالیت والد است.

همچنین ملاحظه نمائید

  • آزمایش و اجرا

  • درک شاخص‌ها

  • مخاطبان هدف