ایجاد پیامک‌ها

برای شروع، روی ایجاد در داشبورد اصلی بازاریابی پیامکی کلیک کنید و اودوو یک فرم قالب پیامکی خالی نمایش می‌دهد که می‌تواند به روش‌های مختلفی پیکربندی شود.

ایجاد یک قالب بازاریابی پیامکی.

ابتدا، برای ارسال پیامک یک موضوع تعیین کنید که توضیح می‌دهد پیامک در مورد چیست.

سپس، در فیلد گیرندگان، انتخاب کنید که این پیامک به چه کسی ارسال شود. به‌طور پیش‌فرض، اودوو فهرست ارسال‌ها را انتخاب کرده است. اگر این گزینه موردنظر برای فیلد گیرندگان باشد، مشخص کنید که اودوو باید این پیامک را به کدام فهرست ارسال‌ها در فیلد انتخاب فهرست ارسال‌ها ارسال کند.

توجه

برای ایجاد (یا ویرایش) یک فهرست ارسال، به مسیر فهرست ارسال‌ها ‣ فهرست ارسال‌ها بروید. در آنجا، اودوو تمامی فهرست‌های ارسال قبلاً ایجادشده را به همراه انواع داده‌های مرتبط با آن فهرست خاص (مانند تعداد مخاطبین، ارسال‌ها، گیرندگان و غیره) نمایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فهرست‌های ارسال و مخاطبین، به فهرست‌های ارسال و لیست‌های سیاه مراجعه کنید.

نمای صفحه فهرست ارسال در برنامه بازاریابی پیامکی.

برای مشاهده تمامی گزینه‌های ممکن در فیلد گیرندگان، روی فیلد کلیک کنید تا تمامی انتخاب‌های ارائه‌شده توسط اودوو نمایش داده شود.

هنگامی که فیلدی دیگر (غیر از فهرست ارسال‌ها) انتخاب شود، گزینه‌ای برای مشخص کردن بیشتر آن فیلد انتخاب‌شده در دسترس قرار می‌گیرد — یا با یک معادله فیلتر گیرنده پیش‌فرض که به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود (و می‌توان آن را برای نیازهای کسب‌وکار سفارشی کرد)، یا اگر هیچ معادله فیلتر گیرنده پیش‌فرض وجود نداشته باشد، دکمه افزودن فیلتر ظاهر می‌شود.

با کلیک روی دکمه افزودن فیلتر، فیلدهای قوانین دامنه کاملاً قابل تنظیم نمایش داده می‌شوند که می‌توانند مشابه یک معادله پیکربندی شوند. در صورت نیاز، می‌توانید چندین قانون گیرنده ایجاد کنید.

سپس، اودوو تنها پیامک را به گیرندگانی ارسال می‌کند که با معیارهای پیکربندی‌شده در آن فیلدها مطابقت داشته باشند. می‌توان قوانین متعددی اضافه کرد.

مثال

اگر مخاطب انتخاب شود، به‌طور پیش‌فرض تمام رکوردهای مخاطبین در پایگاه داده اودوو (فروشندگان، مشتریان و غیره) پیامک را دریافت می‌کنند — مگر اینکه قوانین گیرنده خاص‌تری وارد شده باشند.

برای مثال، پیام زیر فقط به مخاطبینی در پایگاه داده ارسال خواهد شد که در ایالات متحده واقع شده‌اند (به عنوان مثال، کشور > نام کشور برابر با ایالات متحده) و خود را از هیچ فهرست ارسالی در لیست سیاه قرار نداده‌اند (به عنوان مثال، لیست سیاه > است > تنظیم نشده).

مخاطبین گیرنده در بازاریابی پیامکی.

نوشتن پیام‌های پیامکی

محتوای پیامک را در فیلد متنی که در تب محتوای پیامک قرار دارد وارد کنید. لینک‌ها و ایموجی‌ها نیز قابل افزودن هستند. زیر فیلد متنی، اودوو تعداد کاراکترهای استفاده شده در پیام را همراه با تعداد پیامک مورد نیاز برای ارسال پیام کامل نمایش می‌دهد.

نکته

برای بررسی هزینه ارسال پیامک به یک کشور، روی آیکون اطلاعات کلیک کنید.

آیکون بررسی قیمت پیامک.

توجه

برای استفاده از برنامه بازاریابی پیامکی باید از اودوو اعتبار خریداری کنید؛ پیام‌های پیامک بدون اعتبار ارسال نخواهند شد.

تنظیمات پیامک را تنظیم کنید

در تب تنظیمات قالب پیامک، گزینه‌ای برای شامل کردن لینک انصراف از عضویت وجود دارد. اگر فعال شود، گیرنده می‌تواند از فهرست ارسال‌ها انصراف دهد و از دریافت تمام ارسال‌های آینده جلوگیری کند.

یک کارمند نیز می‌تواند به‌عنوان مسئول در بخش ردیابی از تب تنظیمات تعیین شود.

تب تنظیمات پیامک.

ارسال پیام‌های پیامکی

پس از ایجاد یک ارسال پیامک، زمان ارسال پیام توسط اودوو را از گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

  • ارسال: پیام را فوراً ارسال می‌کند. استفاده از این گزینه را زمانی در نظر بگیرید که فهرست گیرندگان به‌شدت پالایش شده باشد یا در مواردی که با ضرب‌الاجل نزدیک مواجه هستید، مانند "فروش فوری".

  • زمان‌بندی: یک روز (و زمان) برای ارسال پیام توسط اودوو انتخاب کنید. این معمولاً بهترین گزینه برای ارسال‌های مرتبط با یک رویداد خاص است. چنین روشی می‌تواند برای تبلیغ یک پیشنهاد مدت‌دار یا کمک به برنامه‌ریزی استراتژی محتوای شرکت در آینده استفاده شود.

  • آزمایش: اجازه می‌دهد یک پیامک برای یک یا چند شماره برای اهداف آزمایشی ارسال شود. به یاد داشته باشید اگر از چند شماره به‌عنوان گیرنده استفاده می‌شود، از کاما بین شماره‌ها استفاده کنید.