گیمیفیکیشن CRM

در برنامه CRM Odoo، ابزارهای گیمیفیکیشن فرصت ارزیابی و انگیزه دادن به کاربران را از طریق چالش‌ها، اهداف و جوایز قابل سفارشی‌سازی فراهم می‌کنند. اهداف برای هدف‌گذاری اقدام‌ها درون برنامه CRM ایجاد می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به‌طور خودکار برای تیم‌های فروش شرکت‌کننده پیگیری و پاداش داد.

پیکربندی

برای نصب ماژول گیمیفیکیشن CRM، به برنامه برنامه‌ها بروید. در نوار جستجو... در بالای صفحه کلیک کنید و فیلتر برنامه‌ها را حذف کنید. عبارت گیمیفیکیشن CRM را تایپ کنید تا جستجو شود.

بر روی ماژول گیمیفیکیشن CRM کلیک کنید و نصب را انتخاب کنید. این ماژول شامل اهداف و چالش‌های مرتبط با برنامه‌های CRM و فروش است.

نمایی از ماژول گیمیفیکیشن در حال نصب در Odoo.

توجه

اگر هر دو برنامه CRM و فروش نصب شده باشند، ماژول گیمیفیکیشن CRM به‌طور خودکار در پایگاه داده نصب می‌شود.

برای دسترسی به منوی ابزارهای گیمیفیکیشن، ابتدا حالت توسعه‌دهنده را فعال کنید.

سپس به برنامه تنظیمات ‣ ابزارهای گیمیفیکیشن بروید.

نمایش منوی ابزارهای گیمیفیکیشن در تنظیمات Odoo.

ایجاد نشان‌ها

نشان‌ها به کاربران اهدا می‌شوند وقتی که چالشی را تکمیل کنند. نشان‌های مختلف می‌توانند بر اساس نوع کار انجام‌شده اهدا شوند و می‌توانند به بیش از یک کاربر اعطا شوند، بسته به زمانی که هدف را به‌دست می‌آورند.

برای مشاهده نشان‌های موجود یا ایجاد یک نشان جدید، به تنظیمات ‣ ابزارهای گیمیفیکیشن ‣ نشان‌ها بروید.

نمایی از صفحه نشان‌ها در Odoo.

توجه

برخی نشان‌ها می‌توانند خارج از چالش‌ها نیز اعطا شوند. کارت کانبان نشان مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی اعطا کلیک کنید. این عمل پنجره پاپ‌آپ اعطای نشان را باز می‌کند. یک کاربر را از قسمت چه کسی را می‌خواهید پاداش دهید؟ انتخاب کنید.

اطلاعات اضافی درباره دلیل دریافت پاداش توسط کاربر را در فیلد زیر وارد کنید، سپس روی اعطای نشان کلیک کنید.

برای ایجاد یک نشان جدید، در بالای صفحه سمت چپ روی جدید کلیک کنید تا فرم خالی باز شود. یک نام برای نشان وارد کنید و توضیحات لازم را اضافه کنید.

فیلد مجوز اعطا تعیین می‌کند که چه زمانی و توسط چه کسی یک نشان می‌تواند اعطا شود:

  • همه: این نشان می‌تواند به صورت دستی توسط هر کاربری اعطا شود.

  • فهرست منتخبی از کاربران: این نشان تنها می‌تواند توسط گروهی از کاربران منتخب اعطا شود. در صورت انتخاب این گزینه، یک فیلد جدید به نام کاربران مجاز ایجاد می‌شود. کاربران مناسب را از این فهرست کشویی انتخاب کنید.

  • افرادی که نشان‌هایی دارند: این نشان تنها می‌تواند توسط کاربرانی که پیش‌تر یک نشان خاص دریافت کرده‌اند، اعطا شود. در صورت انتخاب این گزینه، یک فیلد جدید به نام نشان‌های موردنیاز ایجاد می‌شود. از این فهرست کشویی نشان(هایی) که کاربر باید داشته باشد را انتخاب کنید.

  • هیچ‌کس، اختصاص داده شده از طریق چالش‌ها: این نشان نمی‌تواند به صورت دستی اعطا شود و تنها از طریق چالش‌ها قابل اعطاست.

برای محدود کردن تعداد نشان‌هایی که یک کاربر می‌تواند ارسال کند، گزینه محدودیت ماهانه را تیک بزنید. این کار تعداد دفعاتی که یک کاربر می‌تواند این نشان را اعطا کند محدود می‌کند. در فیلد عدد محدودیت حداکثر تعداد دفعات ارسال این نشان را وارد کنید.

صفحه جزئیات برای یک نشان جدید.

ایجاد یک چالش

برای ایجاد یک چالش، به تنظیمات ‣ ابزارهای بازی‌سازی ‣ چالش‌ها بروید. روی جدید در گوشه بالای سمت چپ کلیک کنید تا فرم خالی چالش باز شود.

در بالای فرم، یک نام چالش وارد کنید.

ایجاد قوانین تخصیص

برای اختصاص چالش به کاربران خاص، باید از یک یا چند قانون تخصیص استفاده کنید.

روی اولین فیلد زیر اختصاص چالش به کلیک کنید و یک پارامتر از فهرست کشویی انتخاب کنید تا قانون را تعریف کنید. سپس روی فیلد بعدی کلیک کنید تا عملگر قانون را مشخص کنید. در صورت نیاز، روی فیلد سوم کلیک کنید تا پارامتر بیشتری تعریف کنید.

نکته

برای گنجاندن تمام کاربران دارای دسترسی در اپلیکیشن فروش، یک قانون با پارامترهای زیر ایجاد کنید:

  • گروه‌ها

  • is in

  • فروش/کاربر: فقط اسناد خود

نمای بخش قوانین تخصیص در فرم یک چالش.

در قسمت تناوب یک بازه زمانی برای ارزیابی خودکار اهداف انتخاب کنید.

افزودن اهداف

چالش‌ها می‌توانند بر اساس یک هدف واحد باشند یا شامل اهداف مختلف با مقاصد متفاوت باشند. برای افزودن یک هدف به چالش، روی افزودن یک خط در تب اهداف کلیک کنید.

در قسمت تعریف هدف یک هدف از فهرست کشویی انتخاب کنید. قسمت شرط به طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود تا شرایط تعریف شده در هدف را منعکس کند.

نکته

ماژول بازی‌سازی CRM شامل اهداف از پیش تنظیم‌شده‌ای است که برای تیم‌های فروش طراحی شده‌اند:

  • سرنخ‌های جدید

  • مدت زمان برای ارزیابی یک سرنخ

  • تعداد روزها برای بستن معامله

  • فرصت‌های جدید

  • سفارشات فروش جدید

یک هدف برای این هدف بر اساس پسوند وارد کنید.

این مراحل را برای هر هدف اضافی تکرار کنید.

تب اهداف یک فرم چالش.

افزودن پاداش‌ها

سپس روی تب پاداش کلیک کنید. نشان‌ها (badges) را برای اولین کاربر و هر کاربر بعدی با انتخاب از فهرست‌های کشویی انتخاب کنید.

توجه

نشان‌ها زمانی اعطا می‌شوند که یک چالش به پایان برسد. این اتفاق می‌تواند در پایان یک دوره، در تاریخ پایان چالش، یا وقتی که چالش به صورت دستی بسته می‌شود، رخ دهد.

پس از تکمیل تنظیمات، روی دکمه شروع چالش در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید تا چالش آغاز شود.