قوانین خودکارسازی¶
با فعال بودن اشتراکها، بهروزرسانی با مشتریان بسیار مهم است. استفاده از خودکارسازی برای جلوگیری از بررسی دستی فهرست مشترکان بسیار کارآمد است. اینجاست که ویژگی قوانین خودکارسازی در Odoo وارد عمل میشود.
برنامه اشتراکها در Odoo به کاربران این امکان را میدهد که ایمیلهای خودکار تنظیم کنند، وظایفی برای فروشندگان ایجاد کنند و حتی نظرسنجیهای رضایت برای مشترکان ارسال کنند تا تجربه خود را ارزیابی کنند.
ایجاد قوانین خودکارسازی¶
برای ایجاد یک قانون خودکار، با رفتن به
شروع کنید. اینجا مکانی است که تمامی قوانین خودکارسازی برای اشتراکها یافت میشوند.صفحه قوانین خودکارسازی نام هر قانون، اقدام انجامشده، چیزی که قانون خودکار را فعال میکند، و شرکت مرتبط با قانون را نمایش میدهد.
برای مشاهده یا ویرایش هر قانون خودکار موجود، به سادگی روی قانون مورد نظر از این صفحه کلیک کنید.
توجه
هنگام ویرایش یک قانون خودکار موجود، Odoo بخش اقدام فرم را غیرفعال میکند و هشدار زیر را ارائه میدهد: دادههای اقدام قابل بهروزرسانی نیستند تا از رفتارهای غیرمنتظره جلوگیری شود. بهجای آن یک اقدام جدید ایجاد کنید.
برای ایجاد یک قانون خودکار جدید، روی جدید کلیک کنید.
کلیک روی جدید یک فرم خالی قوانین خودکارسازی را با چندین فیلد برای پیکربندی نمایش میدهد.
فیلدهای فرم قوانین خودکارسازی¶
نام اقدام: عنوان قانون اقدام خودکار.
بخش اعمال بر¶
بخش اعمال بر تعیین میکند که این اقدام خودکار برای کدام سفارشات/مشتریان اشتراک اعمال شود.
بین MRR: محدودهای از درآمد تکرارشونده ماهانه را برای هدف تعیین کنید.
تغییر بیشتر MRR: تغییری در درآمد تکرارشونده ماهانه را برای هدف تعیین کنید، بهصورت درصد یا واحد ارز.
بیش از: دوره زمانی را انتخاب کنید که طی آن شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) تعیینشده محاسبه شوند.
رتبه رضایت: میزان رضایت را بهصورت بیشتر از یا کمتر از یک درصد تعیین کنید.
وضعیت: وضعیت اشتراکهایی را که باید در این قانون خودکارسازی گنجانده شوند، انتخاب کنید. گزینهها عبارتند از: پیشنهاد، پیشنهاد ارسالشده، سفارش فروش، و لغوشده.
مرحله تغییر میکند از: زمان فعال شدن قانون خودکارسازی را با استفاده از دو فیلد که نشاندهنده دو مرحله مختلف اشتراک هستند، تعیین کنید.
برنامههای اشتراک: برنامههای اشتراک خاصی را برای هدفگذاری با قانون خودکارسازی انتخاب کنید.
محصولات: محصول(ات) خاصی را برای هدفگذاری با قانون خودکارسازی انتخاب کنید.
مشتریان: مشتری(ان) خاصی را برای هدفگذاری با قانون خودکارسازی انتخاب کنید.
شرکت: در محیط چندشرکتی، دادههای اشتراک یک شرکت خاص را برای هدفگذاری با قانون خودکارسازی انتخاب کنید.
تیم فروش: دادههای تیم(های) فروش خاصی را که قصد دارید با اتوماسیون هدفگیری کنید، انتخاب کنید.
rule.
توجه
اگر هر فیلدی خالی بماند، قانون برای تمامی اشتراکها بدون آن تخصیص خاص اعمال میشود.
نکته
تعداد اشتراکهایی که با معیارهای پیکربندیشده قانون خودکارسازی سفارشی مطابقت دارند، در پایین فیلد اعمال بر نمایش داده میشود.
اگر روی آن لینک سبز اشتراکها کلیک شود، Odoo یک صفحه جداگانه نمایش میدهد که تمامی اشتراکهایی که معیارهای آن قانون خودکارسازی را برآورده میکنند را نشان میدهد.
بخش اقدام¶
بخش اقدام تعیین میکند که چه اقدامی هنگام فعال شدن یک قانون خودکارسازی رخ میدهد.
در فیلد اقدام برای انجام، اقدامی که پس از فعال شدن قانون خودکارسازی رخ خواهد داد را انتخاب کنید. با کلیک، گزینههای زیر در منوی کشویی ظاهر میشوند:
ایجاد فعالیت بعدی: فعالیت بعدی که قرار است انجام شود را ایجاد میکند، که در بخش فعالیت که در پایین فرم قانون خودکارسازی ظاهر میشود، پیکربندی میشود.
ارسال ایمیل به مشتری: یک ایمیل به مشتری(ان) که با معیارهای مشخصشده قانون خودکارسازی مطابقت دارند، ارسال میکند.
ارسال پیامک به مشتری: یک پیامک به مشتری(ان) که با معیارهای مشخصشده قانون خودکارسازی مطابقت دارند، ارسال میکند.
تنظیم مقدار سلامت قرارداد: مقدار سلامت قرارداد اشتراک را تنظیم کنید.
اگر گزینه ارسال ایمیل به مشتری در فیلد اقدام برای انجام انتخاب شود، فیلد زیر ظاهر میشود:
قالب ایمیل: ایجاد (و ویرایش) یک قالب ایمیل جدید یا انتخاب از لیست قالبهای ایمیل از پیش تنظیمشده برای ارسال به مشتری(ان).
اگر ارسال پیامک به مشتری در فیلد اقدام برای انجام انتخاب شود، فیلد زیر ظاهر میشود:
قالب پیامک: ایجاد (و ویرایش) یک قالب پیامک جدید یا انتخاب از لیست قالبهای پیامک از پیش تنظیمشده برای ارسال به مشتری(ان).
اگر تنظیم مقدار سلامت قرارداد در فیلد اقدام برای انجام انتخاب شود، فیلد زیر ظاهر میشود:
سلامت: وضعیت سلامت اشتراک را با انتخاب یکی از گزینههای زیر تعیین کنید: خنثی، خوب یا بد.
در فیلد فعالشدن بر اساس تعیین کنید که آیا قانون خودکار باید بر اساس تغییرات یا شرط زمانبندیشده فعال شود.
توجه
دکمه فعالسازی فوری در بالای فرم قانون خودکارسازی فقط زمانی ظاهر میشود که یک فعالکننده برای قانون تنظیم شده باشد.
هشدار
وقتی دکمه فعالسازی فوری کلیک شود، Odoo اقدام را بر روی تمامی اشتراکهای مرتبط فعال میکند، صرفنظر از شرایط زمانبندیشده ممکن.
توجه
ارسال پیامک در Odoo نیاز به اعتبار یا توکنهای خرید درونبرنامهای (IAP) دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره IAP به خریدهای درونبرنامهای (IAP) مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره ارسال پیامک، به بازاریابی پیامکی مراجعه کنید.
اگر شرط زمانبندیشده در فیلد فعالشدن بر اساس انتخاب شود، فیلدهای زیر ظاهر میشوند:
تاریخ فعالسازی: نشاندهنده زمانی است که شرط باید فعال شود. اگر خالی رها شود، اقدام هنگام ایجاد اشتراک و بهروزرسانیها ایجاد میشود.
تأخیر پس از فعالسازی: مدت زمان تأخیر (دقیقهها، ساعتها، روزها یا ماهها) را انتخاب کنید تا Odoo قبل از فعال کردن اقدام تنظیمشده منتظر بماند. اگر یک عدد منفی وارد شود، "تأخیر" قبل از تاریخ فعالسازی رخ میدهد.
بخش فعالیت¶
اگر ایجاد فعالیت بعدی در فیلد اقدام برای انجام انتخاب شود، یک بخش فعالیت در پایین فرم قوانین خودکارسازی ظاهر میشود.
نوع فعالیت: یک نوع فعالیت از پیش پیکربندیشده را از منوی کشویی انتخاب کنید.
عنوان: یک عنوان سفارشی برای فعالیت انتخابشده وارد کنید.
یادداشت: یک یادداشت برای کارمندی که فعالیت به او اختصاص داده شده است بگذارید.
سررسید در: تعداد روزهایی که فعالیت باید در آن تکمیل شود را وارد کنید.
اختصاص به: انتخاب کنید که فعالیت مشخصشده به فروشنده اشتراک، رهبر تیم فروش یا کاربران خاص اختصاص داده شود.
توجه
اگر کاربران خاص بهعنوان گزینه اختصاص به انتخاب شود، یک فیلد جدید کاربران خاص در زیر آن ظاهر میشود که در آن یک یا چند کارمند بهعنوان گیرنده فعالیت تنظیمشده میتوانند انتخاب شوند.
همچنین ملاحظه نمائید
../اشتراکها
برنامهها
محصولات
../../اصول/خرید_درون_برنامهای