تنوع محصولات در پیشنهادات و سفارشات فروش

پیش از بررسی جزئیات استفاده از تنوع محصولات در پیشنهادات و سفارشات فروش، پیشنهاد می‌شود که درباره متغیرهای محصول در Odoo اطلاعات کسب کنید.

پس از آشنایی با اصول اولیه مرتبط با تنوع محصولات، مطالب زیر نحوه افزودن تنوع محصولات به پیشنهادات و سفارشات فروش را با استفاده از پیکربندی محصول یا ورود شبکه سفارش توضیح می‌دهد.

توجه

باید توجه داشت که این تنظیم در صفحه تنظیمات برنامه فروش با عنوان ورود شبکه‌ای تنوع و در فرم محصولات با عنوان ورود شبکه‌ای سفارش مشخص شده است. بنابراین، این موضوع را در نظر داشته باشید.

تنظیمات

هنگام کار با تنوع محصولات، Odoo به‌طور پیش‌فرض از پیکربندی محصول استفاده می‌کند. برای افزودن گزینه ورود شبکه‌ای تنوع، این ویژگی باید در برنامه فروش Odoo فعال شود. گزینه ورود شبکه‌ای تنوع یک پنجره بازشو در پیشنهاد/سفارش فروش فراهم می‌کند که فرآیند انتخاب تنوع را ساده‌تر می‌کند.

برای فعال کردن این تنظیم، به برنامه فروش ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات بروید و به بخش کاتالوگ محصولات اسکرول کنید. سپس کادر کنار گزینه ورود شبکه‌ای تنوع را علامت بزنید و روی ذخیره کلیک کنید.

تنظیم ورود شبکه‌ای تنوع در برنامه فروش Odoo.

توجه

بدیهی است که ویژگی تنوع‌ها نیز باید فعال باشد تا بتوان از تنوع محصولات در پیشنهادات و سفارشات فروش استفاده کرد.

پیکربندی محصول

هنگامی که تنظیم ورود شبکه‌ای تنوع فعال شد، هر دو گزینه (پیکربندی محصول و ورود شبکه‌ای سفارش) در هر فرم محصول در دسترس قرار می‌گیرند.

برای پیکربندی یک فرم محصول جهت استفاده از پیکربندی محصول یا ورود شبکه‌ای تنوع، ابتدا به برنامه فروش ‣ محصولات ‣ محصولات بروید تا همه محصولات موجود در پایگاه داده را مشاهده کنید.

سپس، محصول مورد نظر را برای پیکربندی انتخاب کنید، یا روی جدید کلیک کنید تا یک محصول جدید از ابتدا ایجاد شود. پس از ورود به فرم محصول، روی تب ویژگی‌ها و تنوع‌ها کلیک کنید، جایی که می‌توانید تنوع محصولات را مشاهده، تغییر و اضافه کنید.

در پایین تب ویژگی‌ها و تنوع‌ها، بخشی به نام انتخاب تنوع فروش وجود دارد که شامل دو گزینه است: پیکربندی محصول و ورود شبکه‌ای سفارش.

توجه

باید توجه داشت که این گزینه‌ها فقط در صورتی ظاهر می‌شوند که حداقل دو مقدار از یک ویژگی به رکورد اضافه شده باشد.

گزینه‌های انتخاب تنوع فروش در تب ویژگی‌ها و تنوع‌ها در فرم محصول.

این گزینه‌ها تعیین می‌کنند که کدام روش برای افزودن تنوع محصولات به پیشنهادات یا سفارشات فروش استفاده شود.

پیکربندی محصول یک پنجره بازشو فراهم می‌کند که تمام تنوع‌های محصول موجود را برای آن محصول خاص به‌طور مرتب نمایش می‌دهد. با این حال، تنها یک تنوع در هر بار می‌تواند انتخاب/اضافه شود.

ورود شبکه‌ای سفارش همان اطلاعات پیکربندی محصول را در یک چیدمان جدولی ارائه می‌دهد و به کاربر اجازه می‌دهد تعداد بیشتری از تنوع‌های منحصر به فرد محصول را انتخاب کرده و در یک نما به پیشنهاد/سفارش فروش اضافه کند.

پیکربندی محصول

ویژگی پیکربندی محصول به صورت یک پنجره بازشو پیکربندی ظاهر می‌شود، به محض اینکه محصولی با حداقل دو تنوع به یک پیشنهاد یا سفارش فروش اضافه شود، اما فقط اگر گزینه پیکربندی محصول در فرم محصول آن انتخاب شده باشد.

پنجره بازشوی پیکربندی محصول که در پیشنهاد یا سفارش فروش ظاهر می‌شود.

توجه

این پنجره بازشو پیکربندی نیز در صورتی ظاهر می‌شود که تنظیم ورود شبکه‌ای سفارش فعال نشده باشد، زیرا این گزینه پیش‌فرضی است که Odoo هنگام کار با تنوع محصولات در پیشنهادات و/یا سفارشات فروش استفاده می‌کند.

گزینه پیکربندی محصول به فروشندگان این امکان را می‌دهد که به‌طور دقیق تنوع محصولی را که می‌خواهند به پیشنهاد یا سفارش فروش اضافه کنند، با استفاده از فرمتی مشابه خرید آنلاین انتخاب کنند.

ورود شبکه‌ای سفارش

ویژگی ورود شبکه‌ای سفارش به صورت یک پنجره بازشو انتخاب تنوع محصولات ظاهر می‌شود، به محض اینکه محصولی با حداقل دو تنوع به یک پیشنهاد یا سفارش فروش اضافه شود، اما فقط اگر گزینه ورود شبکه‌ای سفارش در فرم محصول آن انتخاب شده باشد.

پنجره بازشوی انتخاب تنوع محصولات که در یک پیشنهاد در Odoo ظاهر می‌شود.

پنجره بازشوی انتخاب تنوع محصولات تمام گزینه‌های تنوع مربوط به آن محصول خاص را نمایش می‌دهد. از این پنجره بازشو، فروشنده می‌تواند تعداد هر یک از تنوع‌هایی را که می‌خواهد به پیشنهاد/سفارش فروش اضافه کند، مشخص کند.

پس از انتخاب تمام مقادیر و تنوع‌های مورد نظر، فروشنده به سادگی روی تأیید کلیک می‌کند و آن سفارشات فوراً در تب خطوط سفارش به پیشنهاد/سفارش فروش اضافه می‌شوند.

تب خطوط سفارش پر شده پس از انتخاب ورود شبکه‌ای سفارش برای انتخاب محصولات.

همچنین ملاحظه نمائید

متغیرهای محصول