اتوماسیون بازاریابی¶
برنامه اتوماسیون بازاریابی اودوو به کاربران این امکان را میدهد تا کمپینهای پویا ایجاد کنند که شامل اقداماتی است که بهطور خودکار در یک دوره زمانی تعریفشده انجام میشوند، مانند ارسال مجموعهای از ایمیلهای انبوه زمانبندی شده یا تعامل با سرنخها بر اساس تعاملات آنها با کمپینهای بازاریابی.
در حالی که این برنامه به گونهای طراحی شده است که استفاده از آن برای ایجاد، راهاندازی و بررسی سریع کمپینهای بازاریابی آسان باشد، ویژگیهای پیشرفتهای نیز برای خودکارسازی وظایف تکراری در سراسر پایگاه داده ارائه میدهد.
با ایجاد یک کمپین جدید از ابتدا شروع کنید یا از یک قالب کمپین استفاده کنید.
همچنین ملاحظه نمائید
پیکربندی¶
برای نصب برنامه اتوماسیون بازاریابی، به
بروید و عبارت اتوماسیون بازاریابی` را جستجو کنید.در لیست نتایج، روی دکمه فعال کردن در برنامه اتوماسیون بازاریابی کلیک کنید تا نصب شود.
مهم
نصب برنامه اتوماسیون بازاریابی همچنین برنامه بازاریابی ایمیلی را نصب میکند، زیرا بیشتر ویژگیهای اتوماسیون بازاریابی اودوو به این برنامه خاص وابسته هستند.
علاوه بر این، برنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بازاریابی پیامکی را نصب کنید تا به تمام ویژگیهای موجود در اتوماسیون بازاریابی دسترسی داشته باشید.
مستندات زیر فرض میکند که هر سه برنامه وابسته در پایگاه داده نصب شدهاند.
کمپینها¶
یک کمپین به جریان کاری فعالیتهایی اشاره دارد که بهصورت خودکار برای یک مخاطب هدف اجرا میشوند، بر اساس فیلترها، محرکها و مدت زمان فعالیتهای از پیش تعریفشده.
یک کمپین جدید میتواند از ابتدا یا از یک قالب ایجاد شود.
برای ایجاد یک کمپین، به برنامه کمپینها باز شود. از اینجا، روی دکمه جدید کلیک کنید تا یک فرم کمپین جدید نمایش داده شود.
از داشبورد اصلی اودوو بروید تا داشبوردقالبهای کمپین¶
اودوو شش قالب کمپین برای کمک به کاربران برای شروع ارائه میدهد. کارتهای قالب کمپین فقط زمانی نمایش داده میشوند که هیچ کمپین موجودی در پایگاه داده وجود نداشته باشد. پس از ایجاد یک کمپین، کارتهای قالب در داشبورد کمپینها با نمای کانبان کمپینهای موجود جایگزین میشوند.
برای شروع با یک قالب، به برنامه کمپینها باز شود، که شش کارت قالب کمپین را نمایش میدهد:
از داشبورد اصلی اودوو بروید تا داشبورد- 🏷️ برچسبگذاری مخاطبین داغارسال ایمیل خوشآمدگویی به مخاطبین و برچسبگذاری آنها در صورت کلیک.
- ✌️ جریان خوشآمدگوییارسال ایمیل خوشآمدگویی به مشترکین جدید و حذف آدرسهایی که برگشت خوردهاند.
- ارسال ایمیل به گیرندگان جدید برای تأیید رضایت آنها.
- 🔍 جستجوی تجاریارسال کاتالوگ رایگان و پیگیری بر اساس واکنشها.
- 📞 زمانبندی تماسهااگر سرنخی برای یک مخاطب موجود ایجاد شود، تماس با فروشنده آنها زمانبندی شود.
- ⭐️ اولویتبندی سرنخهای داغارسال ایمیل به سرنخهای جدید و اختصاص اولویت بالا در صورت باز کردن ایمیل.
این قالبها بهعنوان نقطه شروعی برای ایجاد کمپینهای جدید طراحی شدهاند. روی یکی از کارتهای قالب کلیک کنید تا فرم کمپین باز شود.
نکته
برای نمایش دوباره کارتهای قالب کمپین پس از ایجاد یک کمپین، نام کمپینی که در پایگاه داده وجود ندارد را در نوار جستجو... تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید.
بهعنوان مثال، جستجوی empty
کارتهای قالب کمپین را دوباره نمایش میدهد، به شرطی که کمپینی با نام "empty" در پایگاه داده وجود نداشته باشد.
اهداف و فیلترها¶
در فرم کمپین، بخش هدف و فیلتر، که به آن دامنه نیز گفته میشود، شامل فیلدهایی است که برای تعریف مخاطبان هدف کمپین (یعنی سوابق تماس منحصر به فرد در پایگاه داده) استفاده میشود.
مخاطبان هدف نوع سوابق موجود برای استفاده در کمپین را مشخص میکنند، مانند سرنخ/فرصت، ثبتنام رویداد، تماس و موارد دیگر.
سوابق¶
تماسهای موجود در سیستم که با معیارهای مشخص شده برای یک کمپین مطابقت دارند، بهعنوان سوابق شناخته میشوند.
تعداد سوابقی که در کنار فیلتر کمپین نمایش داده میشوند، نشاندهنده تعداد کل سوابقی است که کمپین هدف قرار داده است.
شرکتکنندگان¶
سوابقی که توسط کمپین درگیر میشوند، بهعنوان شرکتکنندگان شناخته میشوند.
تعداد شرکتکنندگانی که در یک آزمایش شرکت کردهاند، در دکمه هوشمند آزمایشها نمایش داده میشود که پس از اجرای یک آزمایش در بالای فرم کمپین ظاهر میشود.
تعداد شرکتکنندگانی که در یک کمپین در حال اجرا یا متوقف شده شرکت دارند، در دکمه هوشمند شرکتکنندگان در بالای فرم کمپین نمایش داده میشود.
همچنین ملاحظه نمائید
گردش کار¶
یک گردش کار شامل یک فعالیت، چندین فعالیت، یا توالی فعالیتهایی است که در یک کمپین سازماندهی شدهاند. گردش کار یک کمپین در بخش گردش کار فرم کمپین تعریف میشود.
فعالیتها¶
فعالیتها روشهای ارتباطی یا اقدامات سروری هستند که در یک گردش کار سازماندهی شدهاند و در یک کمپین اجرا میشوند. پس از اجرا، هر فعالیت تعداد شرکتکنندگانی که توسط آن درگیر شدهاند را بهعنوان تعداد موفق و رد شده نمایش میدهد.
برای ایجاد یکی از فعالیتهای زیر، در بخش گردش کار فرم کمپین روی افزودن فعالیت جدید کلیک کنید:
ایمیل: ایمیلی که به مخاطبان هدف ارسال میشود.
عملیات سرور: یک اقدام داخلی در پایگاه داده که اجرا میشود.
پیامک: یک پیام متنی که به مخاطبان هدف ارسال میشود.
همچنین ملاحظه نمائید
آزمایش و اجرا¶
پس از ایجاد یک کمپین، میتوان آن را آزمایش کرد تا اطمینان حاصل شود که گردش کار مطابق انتظار عمل میکند، خطاها بررسی شوند و هرگونه اشتباه پیش از رسیدن کمپین به مخاطبان هدف اصلاح شود.
پس از آزمایش، کمپین میتواند راهاندازی شود تا مخاطبان هدف را درگیر کند. کمپین همچنین میتواند بدون آزمایش راهاندازی شود، اگر کاربر به گردش کار اطمینان دارد.
همچنین ملاحظه نمائید
گزارشدهی¶
مجموعهای از شاخصهای گزارشدهی برای اندازهگیری موفقیت هر کمپین در دسترس است. به مسیر
بروید تا به گزینههای منوی زیر دسترسی پیدا کنید:ردیاب لینک: معیارهای لینکها را برای ردیابی تعداد کلیکها نمایش میدهد.
آثار: نتایج تمامی فعالیتها از تمامی کمپینها را نمایش میدهد.
شرکتکنندگان: نمای کلی از شرکتکنندگان تمامی کمپینها را نمایش میدهد.
علاوه بر این، هر فعالیت در گردش کار کمپین، معیارهای تعامل خود را نمایش میدهد.
همچنین ملاحظه نمائید