رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده

روش رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده به کاربران این امکان را می‌دهد که تعداد مشخصی از روزها را انتخاب کنند که به عنوان حداکثر تعداد روزهای قبل از تاریخ تحویل برنامه‌ریزی‌شده، زمانی که محصولات موجود در سفارش فروش (SO) باید رزرو شوند، عمل کند.

همچنین ملاحظه نمائید

درباره روش‌های رزرو

پیکربندی

برای تنظیم روش رزرو به قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده، به برنامه موجودی ‣ پیکربندی ‣ انواع عملیات بروید. سپس، نوع عملیات دلخواه را انتخاب کنید تا پیکربندی شود، یا با کلیک بر روی جدید یک نوع عملیات جدید ایجاد کنید.

در برگه عمومی، فیلد روش رزرو را پیدا کرده و قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده را انتخاب کنید.

فیلد روش رزرو در فرم نوع عملیات سفارش تحویل.

توجه

هنگامی که نوع عملیات به دریافت در فرم نوع عملیات تغییر یابد، روش‌های رزرو در دسترس نیستند.

پس از انتخاب، یک فیلد جدید به نام رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده زیر آن ظاهر می‌شود. از این فیلد، می‌توان تعداد روز قبل و روز قبل از زمانی که ستاره‌دار می‌شود را از مقدار پیش‌فرض 0 تغییر داد.

تغییر مقدار روز قبل تعداد حداکثر روزهایی که قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده باید محصولات رزرو شوند را تغییر می‌دهد.

تغییر مقدار روز قبل از زمانی که ستاره‌دار می‌شود حداکثر تعداد روزهایی که قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده باید محصولات رزرو شوند را تغییر می‌دهد، اگر انتقال‌ها ستاره‌دار (مورد علاقه) باشند.

مثال

در اینجا، مقدار روز قبل به 2 روز قبل تنظیم شده است، و مقدار روز قبل از زمانی که ستاره‌دار می‌شود به 3 تنظیم شده است.

این به این معنی است که محصولات دو روز قبل از تاریخ تحویل برنامه‌ریزی‌شده برای سفارشات معمولی، و سه روز قبل از تاریخ تحویل برای انتقال‌های ستاره‌دار (مورد علاقه) رزرو می‌شوند.

فیلد رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده با مقادیر عددی تنظیم‌شده.

این پیکربندی برای گردش‌کار زیر اعمال شده است.

ویرایش فرم محصول

قبل از اینکه روش رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده قابل استفاده باشد، اطمینان حاصل کنید که زمان تحویل مشتری به محصولاتی که قصد فروش با این روش دارند، اضافه شده باشد.

برای انجام این کار، به برنامه موجودی ‣ محصولات ‣ محصولات بروید و محصول مورد نظر را برای پیکربندی انتخاب کنید.

در فرم محصول، روی برگه موجودی کلیک کرده و در بخش لجستیک، مقدار فیلد زمان تحویل مشتری را تغییر دهید.

برای این مثال، آن را به ۵ روز تغییر دهید.

این تاریخ تحویل برنامه‌ریزی شده برای این محصول خاص را پنج روز پس از تاریخ ایجاد سفارش فروش تنظیم می‌کند.

فرم محصول با زمان تحویل مشتری تنظیم شده در برگه موجودی.

جریان کاری

برای مشاهده روش رزرو قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده در عمل، یک SO جدید ایجاد کنید با رفتن به برنامه فروش ‣ جدید.

یک مشتری در فیلد مشتری اضافه کنید، سپس در برگه خطوط سفارش، روی افزودن محصول کلیک کنید و محصولی از منوی کشویی که زمان تحویل مشتری برای آن پیکربندی شده است را انتخاب کنید تا به فرم نقل قول اضافه شود.

در نهایت، در ستون مقدار، مقدار دلخواه محصول برای فروش را تنظیم کنید.

برای این جریان کاری نمونه، مقدار مقدار را به 10 تنظیم کنید.

وقتی آماده شدید، روی تأیید کلیک کنید تا سفارش فروش تأیید شود.

روی آیکون سبز 📈 (نمودار مساحتی) در خط محصول کلیک کنید تا راهنمای موجودی موجودی محصول را مشاهده کنید. این راهنما تعداد واحدهای رزرو شده برای این سفارش را نشان می‌دهد. زیرا روش رزرو به قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده تنظیم شده است، مقدار رزرو شده برابر با 0 واحد است.

با این حال، زیر آن مقدار نوشته شده است موجود در انبار. این به این دلیل است که مقدار در دسترس است، اما تاریخ برنامه‌ریزی شده برای این جریان کاری نمونه، پنج روز از تاریخ سفارش است.

از آنجا که رزرو تا دو روز قبل از تاریخ تحویل برنامه‌ریزی شده نیست، محصولات تا آن زمان رزرو نخواهند شد.

توجه

اگر موجودی کافی برای محصول موجود در SO وجود نداشته باشد، آیکن 📈 (نمودار منطقه‌ای) قرمز خواهد بود، به جای سبز.

به جای نمایش تعداد واحدهای رزرو شده برای سفارش، راهنمای موجودی نوشته شده است رزرو شده و تعداد واحدهای موجود (برای مثال، 0 واحد) را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، مگر اینکه تأمین مجدد تنظیم شده باشد یا یک رسید زنده وجود داشته باشد، همچنین نوشته شده است عدم دسترسی آینده به رنگ قرمز.

سفارش فروش تأیید شده با راهنمای ابزاری موجودی محصول انتخاب شده.

روی دکمه هوشمند تحویل کلیک کنید تا فرم سفارش تحویل را مشاهده کنید.

در فرم سفارش تحویل، وضعیت در فیلد موجودی محصول به صورت موجود، با متن زرد رنگ، به جای سبز نشان داده می‌شود. این به این دلیل است که موجودی کافی برای این سفارش در دسترس است، اما هیچ مقداری هنوز رزرو نشده است.

توجه کنید که فیلد تاریخ برنامه‌ریزی شده، بالای فیلد موجودی محصول، تاریخ پنج روز بعد از تاریخ ایجاد سفارش را نمایش می‌دهد. این نشان می‌دهد که محصولات تا سه روز از تاریخ امروز (دو روز قبل از تاریخ تحویل برنامه‌ریزی شده) رزرو نخواهند شد.

فرم سفارش تحویل با موجودی محصول و مقدار رزرو شده.

در برگه عملیات در خط محصول، اعداد در ستون‌های تقاضا و مقدار با هم مطابقت ندارند (در این مورد، ستون تقاضا مقدار 1000 را نشان می‌دهد، در حالی که ستون مقدار مقدار 0 را نشان می‌دهد).

ستون مقدار عدد 0 را نشان می‌دهد زیرا محصولات تا دو روز قبل از تاریخ تحویل رزرو نمی‌شوند. اودوو به طور خودکار محصولات را زمانی که تاریخ برنامه‌ریزی شده فرا می‌رسد رزرو می‌کند، و در این زمان، ستون‌های تقاضا و مقدار با هم مطابقت پیدا خواهند کرد.

نکته

اگر محصولات در SO باید زودتر از تاریخ رزرو برنامه‌ریزی شده رزرو شوند، رزرو می‌تواند به صورت دستی نادیده گرفته شود. برای رزرو دستی محصولات قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده، روی بررسی موجودی در بالای فرم کلیک کنید.

این وضعیت موجود در فیلد موجودی محصول را به رنگ سبز تغییر می‌دهد و عدد در ستون مقدار را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که با ستون تقاضا مطابقت پیدا کند.

وقتی آماده شدید، روی اعتبارسنجی کلیک کنید.

همچنین ملاحظه نمائید