اضافه کردن تجهیزات جدید

در اودوو، تجهیزات به هر موردی که در عملیات روزمره استفاده می‌شود اطلاق می‌شود، از جمله تولید محصولات. این می‌تواند به معنای یک دستگاه در خط تولید، ابزاری که در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، یا کامپیوتری در یک فضای اداری باشد. تجهیزات ثبت‌شده در اودوو می‌تواند متعلق به شرکتی باشد که از پایگاه داده اودوو استفاده می‌کند، یا توسط شخص ثالثی باشد، مانند یک تأمین‌کننده در صورت اجاره تجهیزات.

با استفاده از نگهداری اودوو، امکان پیگیری تجهیزات فردی همراه با اطلاعات مربوط به نیازهای نگهداری آن‌ها وجود دارد. برای اضافه کردن یک تجهیز جدید، به ماژول نگهداری بروید، از منوی تجهیزات ‣ ماشین‌آلات و ابزارها ‣ ایجاد انتخاب کنید، و تجهیزات را به‌صورت زیر پیکربندی کنید:

  • نام تجهیز: نام محصول تجهیزات

  • دسته‌بندی تجهیز: دسته‌بندی که تجهیز به آن تعلق دارد؛ به‌عنوان مثال، کامپیوترها، ماشین‌آلات، ابزارها و غیره؛ دسته‌بندی‌های جدید را می‌توان با رفتن به مسیر پیکربندی ‣ دسته‌بندی تجهیزات و کلیک روی ایجاد ایجاد کرد.

  • شرکت: شرکتی که تجهیزات را مالک است؛ این می‌تواند شرکتی باشد که از پایگاه داده اودوو استفاده می‌کند یا یک شرکت ثالث.

  • استفاده‌شده توسط: مشخص کنید که آیا تجهیز توسط یک کارمند خاص، دپارتمان یا هر دو استفاده می‌شود؛ برای مشخص کردن هر دو، سایر را انتخاب کنید.

  • تیم نگهداری: تیم مسئول تعمیر و نگهداری تجهیز؛ تیم‌های جدید می‌توانند با رفتن به پیکربندی ‣ تیم‌های نگهداری و انتخاب ایجاد ساخته شوند؛ اعضای هر تیم همچنین از این صفحه قابل اختصاص دادن هستند.

  • تکنسین: فردی که مسئول تعمیر و نگهداری تجهیز است؛ این می‌تواند برای اختصاص یک فرد خاص استفاده شود، در صورتی که تیم نگهداری اختصاص نیافته باشد یا وقتی که یک عضو خاص از تیم اختصاص‌یافته باید همیشه مسئول تجهیز باشد؛ هر فردی که به عنوان کاربر در اودوو اضافه شود می‌تواند به عنوان تکنسین اختصاص یابد.

  • استفاده در مکان: مکان استفاده از تجهیز؛ این یک فیلد متنی ساده است که می‌تواند برای مشخص کردن مکان‌هایی که مراکز کاری نیستند، مانند یک دفتر، استفاده شود.

  • مرکز کاری: اگر تجهیز در یک مرکز کاری استفاده می‌شود، آن را اینجا مشخص کنید؛ تجهیزات همچنین می‌توانند با رفتن به نگهداری ‣ تجهیزات ‣ مراکز کاری به یک مرکز کاری اختصاص یابند، انتخاب یک مرکز کاری یا ایجاد مرکز جدید با استفاده از دکمه ایجاد و کلیک روی تب تجهیزات در فرم مرکز کاری.

نمونه‌ای از یک فرم تجهیز جدید که به طور کامل پیکربندی شده است.

اضافه کردن اطلاعات اضافی محصول

تب اطلاعات محصول در پایین صفحه می‌تواند برای ارائه جزئیات بیشتر درباره تجهیز استفاده شود:

  • تأمین‌کننده: تأمین‌کننده‌ای که تجهیز از آن خریداری شده است.

  • کد مرجع تأمین‌کننده: کد مرجعی که به تأمین‌کننده اختصاص داده شده است.

  • مدل: مدل خاص تجهیز.

  • شماره سریال: شماره سریال منحصر به فرد تجهیز.

  • تاریخ مؤثر: تاریخ در دسترس بودن تجهیز برای استفاده؛ این تاریخ برای محاسبه MTBF استفاده می‌شود.

  • هزینه: مقدار هزینه‌ای که برای خرید تجهیز پرداخت شده است.

  • تاریخ انقضای گارانتی: تاریخ انقضای گارانتی تجهیز.

تب اطلاعات محصول برای تجهیز جدید.

اضافه کردن جزئیات نگهداری

تب نگهداری در پایین صفحه اطلاعاتی در مورد فراوانی خرابی تجهیز ارائه می‌دهد:

  • میانگین زمان مورد انتظار بین خرابی: میانگین تعداد روزهایی که تجهیز انتظار می‌رود بین خرابی‌ها کار کند. این عدد می‌تواند به صورت دستی پیکربندی شود.

  • میانگین زمان بین خرابی: میانگین تعداد روزهایی که تجهیز بین خرابی‌ها کار می‌کند. این عدد به طور خودکار بر اساس خرابی‌های قبلی محاسبه می‌شود و نمی‌تواند به صورت دستی پیکربندی شود.

  • تخمین خرابی بعدی: تاریخ تخمینی که تجهیز ممکن است دچار خرابی بعدی شود. این تاریخ به طور خودکار بر اساس داده‌های موجود در فیلدهای میانگین زمان بین خرابی و آخرین خرابی محاسبه می‌شود و نمی‌تواند به صورت دستی پیکربندی شود.

  • آخرین خرابی: جدیدترین تاریخ خرابی تجهیز. این تاریخ بر اساس تاریخ ایجاد جدیدترین درخواست نگهداری تجهیز است و نمی‌تواند به صورت دستی پیکربندی شود.

  • میانگین زمان تعمیر: میانگین تعداد روزهایی که برای تعمیر تجهیز نیاز است. این عدد به طور خودکار بر اساس مدت زمان درخواست‌های نگهداری قبلی محاسبه می‌شود و نمی‌تواند به صورت دستی پیکربندی شود.

تب نگهداری برای یک تجهیز.

نکته

برای مشاهده درخواست‌های نگهداری باز برای یک تجهیز، به صفحه تجهیز بروید و روی دکمه هوشمند نگهداری در بالای صفحه کلیک کنید.