شرکت در چت زنده

اپراتورها کاربرانی هستند که به درخواست‌های چت زنده از مشتریان و بازدیدکنندگان وب‌سایت پاسخ می‌دهند. اطلاعات زیر مراحل لازم برای شرکت اپراتورها در مکالمات چت زنده در پایگاه داده Odoo را توضیح می‌دهد.

تنظیم نام چت آنلاین

قبل از شرکت در چت زنده، اپراتورها می‌توانند نام چت آنلاین خود را به‌روزرسانی کنند. این نام به بازدیدکنندگان سایت در مکالمه چت زنده نمایش داده می‌شود.

برای به‌روزرسانی نام چت آنلاین، روی آواتار کاربر در گوشه سمت راست بالای هر صفحه در پایگاه داده کلیک کنید. از منوی کشویی پروفایل من را انتخاب کنید تا صفحه پروفایل باز شود. در سمت راست زبانه تنظیمات ترجیحی، فیلد نام چت آنلاین را پیدا کنید و نام مورد نظر خود را وارد کنید.

اگر نام چت آنلاین یک کاربر تنظیم نشده باشد، نام نمایش داده‌شده به طور پیش‌فرض نام کاربر خواهد بود که در صفحه پروفایل او مشخص شده است.

مثال

یک کاربر نام کامل خود را به‌عنوان نام کاربری دارد، اما نمی‌خواهد نام خانوادگی‌اش در یک گفتگوی چت زنده ظاهر شود. او سپس نام چت آنلاین خود را تنظیم می‌کند تا فقط شامل نام کوچک خود باشد.

نمای پروفایل کاربر در اودو، با تأکید بر قسمت نام چت آنلاین.

تنظیم زبان‌های چت آنلاین

اگر یک اپراتور به چندین زبان صحبت کند، می‌تواند این اطلاعات را به پروفایل کاربری خود اضافه کند. سپس این اطلاعات می‌تواند برای تعیین مکالماتی که اپراتور به آن‌ها اختصاص داده می‌شود استفاده شود. زبان بازدیدکننده از طریق تنظیمات زبان مرورگر او مشخص می‌شود.

توجه

مکالمات بر اساس تعدادی معیار، از جمله در دسترس بودن و تعداد مکالمات در حال انجام، به اپراتورها اختصاص داده می‌شوند. در حالی که زبان اصلی اپراتور و زبان‌های اضافی در نظر گرفته می‌شوند، اما این معیارها بر تمامی معیارهای دیگر غلبه نمی‌کنند.

برای اضافه کردن زبان‌های چت آنلاین، بر روی آواتار کاربر در گوشه بالا سمت راست هر صفحه در پایگاه داده کلیک کنید. از منوی کشویی پروفایل من را انتخاب کنید تا صفحه پروفایل باز شود. در سمت راست تب ترجیحات، بر روی قسمت زبان چت آنلاین کلیک کرده و یک یا چند زبان را از منوی کشویی انتخاب کنید.

مهم

فقط زبان‌هایی که در پایگاه داده فعال شده‌اند، می‌توانند در قسمت زبان چت آنلاین انتخاب شوند.

پیوستن یا ترک یک کانال

برای پیوستن به یک کانال چت زنده، به برنامه چت زنده ‣ کانال‌ها بروید و بر روی دکمه پیوستن در کارت کانبان کانال مناسب کلیک کنید.

هر کانالی که کاربر در آن فعال است، یک دکمه ترک کردن را نشان می‌دهد. برای قطع ارتباط با کانال، این دکمه را کلیک کنید.

نمایی از فرم کانال و گزینه پیوستن به یک کانال برای چت زنده اودو.

مهم

اپراتورهایی که بیش از سی دقیقه در اودو فعالیتی نشان ندهند، به عنوان قطع‌شده در نظر گرفته می‌شوند و سپس از کانال حذف می‌شوند.

مدیریت درخواست‌های چت زنده

وقتی یک اپراتور در یک کانال فعال است، پنجره‌های چت در گوشه پایین سمت راست صفحه باز می‌شوند، فارغ از اینکه او در کدام بخش از پایگاه داده باشد. این به اپراتور اجازه می‌دهد تا به صفحات و برنامه‌های دیگر دسترسی داشته باشد، در حالی که همچنان در گفتگو شرکت می‌کند.

نکته

مکالمات همچنین می‌توانند با کلیک بر روی آیکون (پیام‌ها) در نوار منو دسترسی پیدا کنند.

نمای نوار منو در اودو با تأکید بر آیکون پیام‌ها.

مکالمات چت زنده همچنین می‌توانند با حرکت به برنامه گفتگو مشاهده شوند. مکالمات جدید به‌صورت برجسته زیر عنوان چت زنده که در پانل سمت چپ قرار دارد، ظاهر می‌شوند.

نمای برنامه گفتگو با پیامی که از طریق چت زنده در اودو ارسال شده است.

برای انتخاب یک مکالمه در پانل سمت چپ کلیک کنید. این عمل مکالمه را باز می‌کند. از این نمایه، اپراتور می‌تواند مانند پنجره معمولی چت در مکالمه شرکت کند.