اختصاص سرنخ‌ها با استفاده از امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ

اپلیکیشن CRM اودو می‌تواند به‌صورت خودکار سرنخ‌ها/فرصت‌ها را به تیم‌های فروش و فروشندگان اختصاص دهد. یک روش استاندارد این است که سرنخ‌ها را بر اساس احتمال موفقیت هر سرنخ اختصاص دهید. شرکت‌ها می‌توانند سرنخ‌هایی که احتمال موفقیت بیشتری دارند را با سرعت به فروشندگان مناسب اختصاص دهند.

اودو به‌صورت خودکار احتمال موفقیت هر سرنخ را با استفاده از روشی به نام امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ محاسبه می‌کند.

امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ

امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ یک مدل یادگیری ماشین است که از داده‌های تاریخی اپلیکیشن CRM اودو برای امتیازدهی به سرنخ‌ها/فرصت‌های باز استفاده می‌کند.

با پردازش فرصت‌ها توسط شرکت از طریق پایپ‌لاین CRM، اودو داده‌هایی را در مورد فرصت‌های موفق و ناموفق جمع‌آوری می‌کند. امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ از این داده‌ها برای پیش‌بینی احتمال موفقیت هر سرنخ یا فرصت جدید استفاده می‌کند.

هرچه فرصت‌های بیشتری از طریق پایپ‌لاین CRM پردازش شوند، اودو داده‌های بیشتری جمع‌آوری می‌کند که منجر به محاسبه احتمالات دقیق‌تری می‌شود.

به‌طور خاص، امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ اودو از مدل احتمالات naive Bayes استفاده می‌کند:

\[\begin{equation} P(A | B) = \frac{P(A) \times P(B | A)}{P(B)} \end{equation}\]

توضیح اجزای معادله:

  • P(A|B) = احتمال موفقیت یک سرنخ در این حالت

  • P(A) = احتمال کلی موفقیت یک سرنخ بدون در نظر گرفتن شرایط

  • P(B|A) = احتمال این حالت با فرض موفقیت یک سرنخ

  • P(B) = احتمال وقوع این حالت

اصطلاح در این حالت به متغیرهایی اشاره دارد که می‌توانند بر موفقیت یک سرنخ در اودو تأثیر بگذارند. این متغیرها می‌توانند شامل فروشنده اختصاص داده شده، منبع سرنخ، زبان سرنخ و دیگر داده‌های تاریخی و دموگرافیک باشند.

متغیرهایی که در این محاسبه در نظر گرفته می‌شوند را می‌توان پیکربندی کرد تا محاسبه متناسب با نیازهای هر کسب‌وکار باشد.

احتمال موفقیت هر فرصت در فرم فرصت نمایش داده می‌شود و با پیشرفت فرصت در پایپ‌لاین CRM به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

احتمال موفقیت نمایش داده شده در فرم فرصت.

هنگامی که یک فرصت به مرحله بعدی منتقل می‌شود، احتمال موفقیت آن بر اساس الگوریتم امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد.

پیکربندی

امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ همیشه در CRM اودو فعال است. با این حال، متغیرهای مورد استفاده برای محاسبه احتمال موفقیت را می‌توان در تنظیمات سفارشی‌سازی کرد.

برای سفارشی‌سازی متغیرهای مورد استفاده در امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ، به CRM ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات بروید. در زیر امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ، روی دکمه به‌روزرسانی احتمالات کلیک کنید.

سپس، روی منوی کشویی کلیک کنید تا متغیرهایی را که ویژگی امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ در نظر می‌گیرد انتخاب کنید.

پنجره به‌روزرسانی احتمالات در تنظیمات امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ.

هر تعداد از متغیرهای زیر می‌تواند فعال شود:

  • ایالت: ایالت جغرافیایی که فرصت از آن منشا می‌گیرد

  • کشور: کشور جغرافیایی که فرصت از آن منشا می‌گیرد

  • کیفیت تلفن: آیا شماره تلفنی برای فرصت ثبت شده است یا خیر

  • کیفیت ایمیل: آیا آدرس ایمیلی برای فرصت ثبت شده است یا خیر

  • منبع: منبع فرصت (مثلاً موتور جستجو، رسانه‌های اجتماعی)

  • زبان: زبان گفتاری مشخص شده در فرصت

  • برچسب‌ها: برچسب‌هایی که بر روی فرصت قرار داده شده‌اند

توجه

متغیرهای مرحله و تیم همیشه در نظر گرفته می‌شوند. مرحله به مرحله پایپ‌لاین CRM که یک فرصت در آن قرار دارد اشاره دارد. تیم به تیم فروشی که به یک فرصت اختصاص داده شده است اشاره دارد. امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ همیشه این دو متغیر را در نظر می‌گیرد، صرف‌نظر از اینکه کدام متغیرهای اختیاری انتخاب شده‌اند.

سپس، روی فیلد تاریخ کنار گزینه در نظر گرفتن سرنخ‌های ایجاد شده از: کلیک کنید تا تاریخی که از آن امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده سرنخ محاسبات خود را آغاز می‌کند انتخاب کنید.

در نهایت، روی تأیید کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

تغییر احتمال به‌صورت دستی

احتمال موفقیت یک فرصت را می‌توان به‌صورت دستی در فرم فرصت تغییر داد. روی عدد احتمال کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید.

مهم

تغییر احتمال به‌صورت دستی، به‌روزرسانی خودکار احتمال برای آن فرصت را غیرفعال می‌کند. احتمال دیگر به‌صورت خودکار با پیشرفت فرصت در هر مرحله از پایپ‌لاین به‌روزرسانی نمی‌شود.

برای فعال‌سازی مجدد احتمال خودکار، روی آیکون چرخ‌دنده کنار درصد احتمال کلیک کنید.

آیکون چرخ‌دنده برای فعال‌سازی مجدد احتمال خودکار در فرم فرصت.

اختصاص سرنخ‌ها بر اساس احتمال

CRM اودو می‌تواند سرنخ‌ها/فرصت‌ها را به تیم‌های فروش و فروشندگان بر اساس قوانین مشخص اختصاص دهد. قوانین اختصاصی را بر اساس احتمال موفقیت سرنخ‌ها ایجاد کنید تا آن‌هایی که احتمال موفقیت بیشتری دارند اولویت داده شوند.

پیکربندی اختصاص مبتنی بر قوانین

برای فعال‌سازی اختصاص مبتنی بر قوانین، به CRM ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات بروید و اختصاص مبتنی بر قوانین را فعال کنید.

ویژگی اختصاص مبتنی بر قوانین می‌تواند به‌صورت دستی تنظیم شود، به این معنا که کاربر اودو باید به‌صورت دستی اختصاص را فعال کند، یا به‌صورت تکراری، به این معنا که اودو به‌صورت خودکار اختصاص را بر اساس بازه زمانی انتخاب شده فعال می‌کند.

برای تنظیم اختصاص خودکار سرنخ، تکراری را برای بخش اجرای انتخاب کنید. سپس، تعیین کنید که اودو هر چند وقت یک‌بار اختصاص خودکار را در بخش تکرار هر فعال کند.

تنظیمات اختصاص مبتنی بر قوانین در تنظیمات CRM.

اگر اختصاص مبتنی بر قوانین به‌صورت تکراری تنظیم شده باشد، همچنان می‌توان اختصاص را به‌صورت دستی با استفاده از آیکون فلش دایره‌ای در تنظیمات اختصاص مبتنی بر قوانین (یا با استفاده از دکمه اختصاص سرنخ‌ها در صفحه پیکربندی تیم فروش) فعال کرد.

پیکربندی قوانین اختصاص

سپس، قوانین اختصاص را برای هر تیم فروش و/یا فروشنده پیکربندی کنید. این قوانین تعیین می‌کنند که اودو کدام سرنخ‌ها را به کدام افراد اختصاص دهد. برای شروع، به CRM ‣ پیکربندی ‣ تیم‌های فروش بروید و یک تیم فروش را انتخاب کنید.

در فرم پیکربندی تیم فروش، زیر قوانین اختصاص، روی ویرایش دامنه کلیک کنید تا قوانینی را که اودو برای تعیین اختصاص سرنخ به این تیم فروش استفاده می‌کند پیکربندی کنید. قوانین می‌توانند شامل هر چیزی که برای این شرکت یا تیم مرتبط است باشند و هر تعداد قانون می‌تواند اضافه شود.

روی افزودن فیلتر کلیک کنید تا شروع به ایجاد قوانین اختصاص کنید. روی علامت + در سمت راست قانون اختصاص کلیک کنید تا یک خط دیگر اضافه شود. روی نماد x کلیک کنید تا خط را حذف کنید.

برای ایجاد یک قانون اختصاص بر اساس احتمال موفقیت یک فرصت، روی منوی کشویی سمت چپ یک خط قانون اختصاص کلیک کنید و احتمال را انتخاب کنید.

از منوی کشویی میانی، نماد معادله مورد نظر را انتخاب کنید—احتمالاً نماد بزرگتر از، کوچکتر از، بزرگتر یا مساوی با، یا کوچکتر یا مساوی با.

در فضای سمت راست، مقدار عددی مورد نظر برای احتمال را وارد کنید. در نهایت، روی ذخیره کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مثال

برای پیکربندی یک قانون اختصاص به‌طوری که یک تیم فروش سرنخ‌هایی با احتمال موفقیت ۲۰٪ یا بیشتر دریافت کند، یک خط دامنه ایجاد کنید که عبارت Probability >= 20 را داشته باشد.

دامنه تیم فروش تنظیم شده به احتمال بزرگتر یا مساوی با بیست درصد.

قوانین اختصاص جداگانه نیز می‌توانند برای اعضای تیم به‌صورت فردی پیکربندی شوند. از صفحه پیکربندی تیم فروش، روی یک عضو تیم در زبانه اعضا کلیک کنید، سپس بخش دامنه را ویرایش کنید. روی ذخیره کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

اگر اختصاص خودکار سرنخ در تنظیمات پیکربندی شده باشد، هم تیم فروش و هم اعضای تیم به‌صورت فردی گزینه رد کردن اختصاص خودکار را دارند. این کادر را علامت بزنید تا یک تیم فروش یا فروشنده خاص از اختصاص خودکار سرنخ‌ها توسط ویژگی اختصاص مبتنی بر قوانین اودو مستثنی شود. اگر رد کردن اختصاص خودکار فعال باشد، همچنان می‌توان سرنخ‌ها را به‌صورت دستی به تیم فروش یا فروشنده اختصاص داد.

برای اختصاص دستی سرنخ‌ها به این تیم فروش، روی دکمه اختصاص سرنخ‌ها در بالای صفحه پیکربندی تیم فروش کلیک کنید. این عمل هر سرنخی که در حال حاضر اختصاص نیافته و با دامنه مشخص شده این تیم مطابقت دارد را اختصاص می‌دهد.