تأیید دو مرحلهای¶
تأیید دو مرحلهای، که به آن تأیید عضویت نیز گفته میشود، ممکن است در برخی کشورها برای ارتباطات بازاریابی به دلیل قوانین ضد اسپم لازم باشد. تأیید رضایت مزایای دیگری نیز دارد: تأیید آدرسهای ایمیل، جلوگیری از اسپم یا رباتهای اشتراک، پاک نگه داشتن لیست ایمیل و شامل شدن تنها مخاطبین فعال در لیست ایمیل.
هنگامی که قالب کمپین تأیید دو مرحلهای استفاده میشود، یک لیست ایمیل جدید با عنوان مخاطبین تأیید شده در برنامه بازاریابی ایمیلی ایجاد میشود و هر مخاطب جدیدی که به لیست ایمیل پیشفرض خبرنامه اضافه میشود، یک ایمیل تأیید برای تأیید دو مرحلهای دریافت میکند. مخاطبینی که روی لینک تأیید در ایمیل کلیک میکنند، بهطور خودکار به لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده در اودوو اضافه میشوند.
مهم
هنگام استفاده از قالب کمپین تأیید دو مرحلهای، فقط مخاطبین موجود در لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده بهعنوان افرادی که رضایت خود را تأیید کردهاند، در نظر گرفته میشوند.
استفاده از قالب کمپین تأیید دو مرحلهای¶
برنامه تأیید دو مرحلهای را برای ایجاد یک کمپین جدید جهت تأیید رضایت انتخاب کنید.
را باز کنید و قالب کمپیننکته
قالبهای کمپین بهصورت پیشفرض زمانی نمایش داده نمیشوند که کمپینهای اتوماسیون بازاریابی موجود باشند. برای نمایش قالبهای کمپین، نام یک کمپین (که در پایگاه داده وجود ندارد) را در نوار جستجو... وارد کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید.
بهعنوان مثال، جستجوی empty
کارتهای قالب کمپین را دوباره نمایش میدهد، به شرطی که کمپینی با نام "empty" در پایگاه داده وجود نداشته باشد.
پیکربندی کمپین¶
با ایجاد کمپین، فرم کمپین با یک کمپین جدید از پیش پیکربندی شده بارگذاری میشود.
پیکربندیهای هدف و فیلتر کمپین به شرح زیر است:
نام:
Double Opt-in
مسئول*: کاربری که کمپین را ایجاد کرده است.
هدف: تماس ایمیلی
یکتایی بر اساس: ایمیل (تماس ایمیلی)
فیلتر:
ایمیل تنظیم شده است
لیست سیاه تنظیم نشده است
لیستهای ایمیلی شامل خبرنامه
* فیلد مسئول فقط در صورت فعال بودن حالت توسعهدهنده قابل مشاهده است.
مهم
مدل هدف کمپین نباید تغییر داده شود. تغییر مدل هدف همراه با فعالیتها در گردش کار فعالیتهای موجود در گردش کار را نامعتبر میکند.
قالب کمپین تأیید دو مرحلهای تنها برای استفاده از مدل تماس ایمیلی طراحی شده است.
کمپین دو فعالیت را در بخش گردش کار بارگذاری میکند: یک فعالیت ایمیلی همراه با یک فعالیت سرور فرزند که با کلیک اجرا میشود.
بهطور پیشفرض، فعالیت ایمیل تأییدیه برای اجرا 1 ساعت پس از آغاز گردش کار تنظیم شده است. به عبارت دیگر، ایمیل 1 ساعت پس از اضافه شدن یک مخاطب جدید به لیست ایمیل خبرنامه ارسال میشود.
فعالیت ایمیل از قالب ایمیل تأییدیه از پیش پیکربندی شده استفاده میکند که حاوی یک دکمه برای کلیک مخاطب جهت تأیید رضایت آنها است.
برای تغییر قالب ایمیل، دکمه هوشمند قالبها را در بالای فرم کمپین انتخاب کنید. سپس، در لیست قالبها، قالب ایمیل تأییدیه را انتخاب کنید.
مطمئن شوید که محتوای قالب ایمیل را شخصیسازی میکنید؛ اما توصیه میشود که محتوای ایمیلهای تأییدیه تأیید دو مرحلهای کوتاه و مستقیم باشد.
دکمه تأیید پیشفرض، در متن اصلی قالب، مستقیماً به صفحه اصلی وبسایت پایگاه داده لینک میشود. روی دکمه کلیک کنید تا متن دکمه و URL آن را ویرایش کنید.
نکته
برای ارائه تجربهای ساده برای مخاطب، به ایجاد یک صفحه در وبسایت که قدردانی از مخاطب برای تأیید اشتراک آنها در لیست ایمیل را ابراز میکند، فکر کنید. لینک آن صفحه را به URL دکمه تأیید اضافه کنید.
مهم
قالب ایمیل باید فقط شامل یک لینک برای فراخوان تأیید باشد، به جز لینک لغو اشتراک.
هر کلیک روی یک لینک (یا دکمه) که در ایمیل تأییدیه قرار دارد، به جز دکمه لغو اشتراک، عملیات سرور افزودن به لیست را اجرا میکند.
محرک با کلیک فعالیت سرور فرعی افزودن به لیست نمیتواند بین چندین URL در یک ایمیل تمایز قائل شود، به جز دکمه لغو اشتراک /unsubscribe_from_list
که در هر یک از بلوکهای پاورقی گنجانده شده است.
فعالیت سرور افزودن به لیست بلافاصله پس از تشخیص کلیک در فعالیت ایمیل اصلی تأییدیه اجرا میشود.
هنگام اجرا، فعالیت افزودن به لیست عملیات سرور افزودن به لیست تأیید شده را اجرا میکند و مخاطب را بهطور خودکار به لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده اضافه میکند، اگر قبلاً در لیست ایمیل نباشد.
برای تغییر عملیات سرور، عنوان فعالیت را انتخاب کنید تا پنجره پاپآپ باز کردن: فعالیتها باز شود و پیکربندی فعالیتهای سرور را ویرایش کنید.
نکته
در نظر داشته باشید که یک مدت زمان انقضا تنظیم کنید تا از اجرای فعالیت پس از مدت زمان مشخصی جلوگیری شود.
مهم
توصیه نمیشود کد پایتون از پیش پیکربندی شده در عملیات سرور افزودن به لیست تأیید شده را تغییر دهید، زیرا این کار ممکن است تغییر در طرح قیمتگذاری پایگاه داده را ایجاد کند.
پس از تکمیل پیکربندی کمپین، اجرای آزمایش را برای اطمینان از اجرای کمپین طبق انتظار در نظر بگیرید. اگر آزمایش کمپین موفق بود، کمپین را شروع کنید تا ارسال ایمیلهای تأییدیه تأیید دو مرحلهای به مخاطبین لیست ایمیل خبرنامه آغاز شود و لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده با مخاطبین فعال پر شود.
موارد استفاده از تأیید دو مرحلهای¶
مثال
برای آمادهسازی ارسال ایمیلهای بازاریابی خبرنامه در یک پایگاه داده اودوو، باید یک لیست تماس ایمیلی تهیه شود. یکی از روشهای جمعآوری مشترکین از طریق یک فرم ثبتنام در وبسایت است که با ارسال فرم، مخاطبین را به لیست ایمیل خبرنامه اضافه میکند.
قبل از ارسال هر ایمیل بازاریابی، از قالب کمپین تأیید دو مرحلهای در برنامه اتوماسیون بازاریابی برای تأیید رضایت ایمیل بازاریابی از مخاطبین لیست ایمیل خبرنامه استفاده کنید.
پس از راهاندازی کمپین تأیید دو مرحلهای، مخاطبینی را که تأیید دو مرحلهای دارند، در لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده مشاهده کنید (
).اکنون، لیست ایمیل مخاطبین تأیید شده آماده استفاده برای ارسال ایمیلهای بازاریابی خبرنامه از یک پایگاه داده اودوو است.
همچنین ملاحظه نمائید