طرحهای اشتراک¶
طرحهای اشتراک عبارتند از الگوهای پیشنهاد قیمت که برای پیشتنظیم پیشنهادهای قیمت با محصولات اشتراک استفاده میشوند. از طرحهای اشتراک برای ایجاد سریع سفارشهای اشتراک استفاده کنید.
پیکربندی طرحهای اشتراک¶
برای پیکربندی طرحهای اشتراک، به جدید کلیک کنید تا یک طرح جدید ایجاد کنید، یا یک طرح موجود را برای ویرایش انتخاب کنید.
بروید. سپس، بر روی دکمهاز آنجا که برنامه اشتراکها در Odoo به طور نزدیکی با برنامه فروشها یکپارچه شده است، طرحهای اشتراک از همان فرمهای الگوهای پیشنهاد قیمت استفاده میکنند.
فرم طرح اشتراک شامل گزینههای زیر است:
نام: یک نام برای طرح اشتراک در بالای صفحه وارد کنید.
پیشنهاد قیمت پس از این تاریخ منقضی میشود: تعداد روزهایی که پس از آن پیشنهاد قیمت منقضی میشود را وارد کنید، که از روز ارسال پیشنهاد قیمت به مشتری آغاز میشود. این فیلد را صفر بگذارید تا پیشنهاد قیمت هیچگاه منقضی نشود.
تایید آنلاین: جعبههای کنار امضاء یا پرداخت را علامت بزنید تا به مشتری امکان دهید تا با امضا یا پرداخت برای پیشنهاد قیمت، سفارش اشتراک خود را تایید کند. هر دو را فعال کنید تا انتخاب را به مشتری بسپارید. هیچکدام را فعال نکنید تا تنها پیشنهاد قیمت در بخش مدیریتی تایید شود.
ایمیل تایید: یک الگوی ایمیل برای ایمیل تاییدی که به طور خودکار پس از تایید پیشنهاد قیمت به مشتری ارسال میشود، انتخاب کنید. این فیلد را خالی بگذارید تا هیچ ایمیلی ارسال نشود.
برای ایجاد یک الگوی ایمیل جدید، یک نام برای الگو وارد کنید، سپس بر روی دکمه ایجاد و ویرایش کلیک کنید.
برای ویرایش یک الگوی ایمیل موجود، یکی را از منوی کشویی انتخاب کنید، سپس بر روی فلش پیوند داخلی در انتهای خط کلیک کنید.
دوره تکرار: دوره تکرار استفاده شده برای طرح را انتخاب کنید. دورههای تکرار موجود در اینجا همانهایی هستند که در پیکربندی شدهاند.
انتخاب یک دوره تکرار الگوی پیشنهاد قیمت را به یک طرح اشتراک تبدیل میکند و گزینههای اضافی زیر را فعال میکند:
مدت زمان: انتخاب کنید که آیا طرح اشتراک تاریخ پایان ندارد (برای همیشه) یا مدت زمان ثابت دارد.
اگر مدت زمان برای همیشه باشد، طرح اشتراک به طور مداوم تمدید میشود تا زمانی که یا مشتری یا شرکت به صورت دستی اشتراک را خاتمه دهند.
اگر مدت زمان ثابت باشد، تاریخ پایان پس از را وارد کنید که مدت زمانی را که پس از آن اشتراک به طور خودکار خاتمه مییابد، مشخص میکند.
قابلیت خاتمه خودکار: این جعبه را علامت بزنید تا به مشتری اجازه دهید تا اشتراک خود را از پرتال مشتری خاتمه دهد.
بسته شدن خودکار: تعداد روزهایی را وارد کنید که پس از آن اشتراکهای پرداختنشده پشت سر گذاشته تاریخ سررسید به طور خودکار بسته میشوند.
دفتر حسابداری فاکتور: دفتر حسابداری را که فاکتورها برای این طرح اشتراک در آن ثبت میشوند، انتخاب کنید. این فیلد را خالی بگذارید تا از دفتر فروش با کمترین توالی استفاده شود.
در تب خطوط، خطوط سفارش برای پیشنهاد قیمت را ایجاد کنید. بر روی دکمه افزودن محصول کلیک کنید، یک محصول برای گنجاندن در طرح انتخاب کنید، سپس مقدار و واحد اندازهگیری را وارد کنید. به تعداد دلخواه محصول به خطوط سفارش اضافه کنید.
در تب محصولات اختیاری، هر محصول اختیاری که مشتری میتواند قبل از تایید سفارش به پیشنهاد قیمت خود اضافه کند، وارد کنید.
اگر طرح اشتراک شرایط و ضوابط منحصر به فردی دارد، آنها را در تب شرایط و ضوابط وارد کنید. اگر شرایط و ضوابط برای یک طرح مشخص شده باشد، اینها به جای شرایط و ضوابط پیشفرض تنظیم شده در تنظیمات برنامه فروشها استفاده خواهند شد.
استفاده از طرحهای اشتراک در پیشنهاد قیمتها¶
پیشنهادهای قیمت برای محصولات اشتراک میتوانند در هر دو برنامه اشتراکها و فروشها ایجاد شوند.
از داشبورد اشتراکها، بر روی دکمه جدید کلیک کنید تا یک پیشنهاد قیمت جدید ایجاد کنید. سپس، یک طرح اشتراک را در فیلد طرح اشتراک انتخاب کنید.
اطلاعات دوره تکرار، محصولات و سایر اطلاعات از طرح به طور خودکار پر میشود. سپس پیشنهاد قیمت میتواند بر اساس نیاز بیشتر ویرایش شود.
از داشبورد فروشها، بر روی دکمه جدید کلیک کنید تا یک پیشنهاد قیمت جدید ایجاد کنید. سپس، یک طرح اشتراک را در فیلد الگوی پیشنهاد قیمت انتخاب کنید.
تمامی سفارشهای اشتراکی در داشبورد اشتراکها نمایش داده خواهند شد، صرف نظر از اینکه در برنامه اشتراکها یا فروشها ایجاد شده باشند.