پیکربندی

ماژول ردیاب لینک به‌طور پیش‌فرض نصب نیست. شما باید گزینه بازاریابی ایمیلی را با رفتن به وبسایت ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات فعال کنید. به‌طور جایگزین، می‌توانید ماژول ردیاب لینک یا یکی از اپلیکیشن‌های بازاریابی را نصب کنید.

ایجاد یک URL قابل ردیابی

برای ایجاد و مدیریت لینک‌های ردیابی شده، به وبسایت ‣ سایت ‣ ردیاب لینک بروید. اطلاعات زیر را پر کنید و برای ایجاد یک URL ردیابی شده روی دریافت لینک ردیابی شده کلیک کنید.

  1. URL: URL هدف کمپین است. این فیلد به‌طور خودکار با URL صفحه‌ای که از آن به منو دسترسی پیدا کرده‌اید پر می‌شود.

  2. کمپین: کمپین خاصی که لینک باید با آن مرتبط باشد. این پارامتر برای تمایز بین کمپین‌های مختلف استفاده می‌شود.

  3. رسانه: رسانه دسته یا روشی را توصیف می‌کند که بازدیدکننده از طریق آن به سایت شما می‌رسد، مانند جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره.

  4. منبع: منبع پلتفرم دقیق یا وبسایتی را مشخص می‌کند که بازدیدکننده را ارجاع داده است، مانند یک موتور جستجو، یک خبرنامه یا یک وبسایت.

ایجاد یک URL ردیاب لینک

کمپین، رسانه، و منبع پارامترهایی هستند که به UTM معروف‌اند. این پارامترها در URL ردیابی شده درج می‌شوند.

قابلیت مشاهده وبسایت

شما می‌توانید از پارامترهای UTM برای پنهان یا نشان دادن بلوک‌های ساختمانی برای مخاطبان خاص استفاده کنید. برای انجام این کار، روی دکمه ویرایش در وبسایت خود کلیک کنید، یک بلوک ساختمانی را انتخاب کنید، به تب سفارشی‌سازی بروید، به قابلیت مشاهده اسکرول کنید و روی مشروط کلیک کنید.

از قابلیت نمایش مشروط استفاده کنید تا عناصر سایت را برای مخاطبان خاص نمایش دهید.

برای هر پارامتر موجود در بخش Visibility، می‌توانید Visible for یا Hidden for را انتخاب کنید و رکورد مورد نظر خود را از لیست کشویی انتخاب کنید.

آمار

برای اندازه‌گیری عملکرد لینک‌های ردیابی شده، روی دکمه Stats کلیک کنید.

آمار مربوط به یک لینک ردیابی شده خاص را مشاهده کنید.

به بخش آمار اسکرول کنید تا نمای کلی از تعداد کلیک‌های لینک‌های ردیابی شده خود را دریافت کنید. می‌توانید اطلاعات مربوط به یک دوره خاص را با کلیک روی گزینه‌های تمام زمان‌ها، ماه گذشته، یا هفته گذشته نمایش دهید.