مدیریت پروژه

پروژه Odoo از سیستم مدیریت پروژه کانبان استفاده می‌کند. به این معنی که تمام پروژه‌ها به وظایف تقسیم می‌شوند که بر اساس مرحله تولید آنها در یک تخته سفید طبقه‌بندی می‌شوند.

آیا می‌دانستید؟

کلمه کانبان از زبان ژاپنی آمده و به روش مدیریت "تخته بصری" اشاره دارد.

پیکربندی

برنامه پروژه را باز کنید و روی ایجاد کلیک کنید تا یک پروژه جدید شروع کنید. یک نام برای پروژه خود وارد کنید و روی ایجاد پروژه کلیک کنید.

می‌توانید پروژه‌های موجود خود را از داشبورد با کلیک بر روی دکمه کشویی () روی کارت پروژه خود سفارشی کنید.

کارت پروژه

این یک منوی جدید را به چهار قسمت تقسیم می‌کند:

  • مشاهده: نمای کلی از اجزای پروژه خود را ببینید، مانند وظایف، نقاط عطف و به‌روزرسانی‌های پروژه. بسته به اینکه کدام برنامه‌ها را فعال کرده‌اید، گزینه‌های بیشتری ممکن است در دسترس باشد، مانند اسناد. تمام فایل‌های بارگذاری‌شده تحت این منو و همچنین در برنامه اسناد، زیر پروژه‌ها قابل دسترسی هستند؛

  • گزارش‌گیری: پیشرفت و سودآوری پروژه خود را از طریق گرافیک‌ها و آمار تجزیه و تحلیل کنید؛

  • رنگ: یک خط رنگی را در سمت چپ کارت نمایش دهید تا پروژه شما بیشتر قابل شناسایی باشد؛

  • تنظیمات: می‌توانید موارد زیر را تغییر دهید:

    • نام پروژه؛

    • نام وظایف موجود در زیر آن پروژه؛

    • مشتری که پروژه برای آن در نظر گرفته شده است؛

    • برچسب‌های استفاده‌شده برای فیلتر کردن؛

    • شرکت مسئول پروژه؛

    • کارمندی که به‌عنوان مدیر پروژه منصوب شده است؛

    • تاریخ برنامه‌ریزی‌شده پروژه؛

    • کل ساعات تخصیص‌یافته برای آن پروژه.

علاوه بر این، می‌توانید پروژه را به‌عنوان علاقه‌مند علامت‌گذاری کنید تا بتوانید آن را با استفاده از فیلتر علاقه‌مندی‌های من در نمای کانبان پیدا کنید؛

تنظیمات پروژه

تنظیمات بیشتر در زیر برگه تنظیمات در دسترس است. اکثر آنها تنها بسته به برنامه‌های فعال شده در دسترس هستند.

زمان‌بندی فعالیت‌ها

شما می‌توانید فعالیت‌ها (مانند تماس، جلسه و غیره) را به ازای هر پروژه با کلیک بر روی نماد ساعت در یک پروژه زمان‌بندی کنید. این کار فهرستی از فعالیت‌های از قبل زمان‌بندی‌شده را باز می‌کند و امکان برنامه‌ریزی فعالیت‌های جدید را با کلیک بر روی + زمان‌بندی یک فعالیت فراهم می‌کند. در پنجره پاپ‌آپ، نوع فعالیت را انتخاب کنید، یک خلاصه برای آن فعالیت وارد کنید، یک تاریخ سررسید و آن را به یک کارمند اختصاص دهید. بسته به نوع فعالیت، ممکن است گزینه‌های اضافی در دسترس باشد.

توجه

اگر یک فعالیت از قبل زمان‌بندی شده باشد، نماد ممکن است به یک تلفن، گروه افراد یا چیز دیگر تغییر کند.