اقدامات زمانبندیشده¶
اقدامات زمانبندیشده فرآیندهای پیشپیکربندیشدهای هستند که به کاربران اجازه میدهند تا برخی از وظایف را در یک پایگاه داده به طور خودکار انجام دهند، بر اساس یک برنامه زمانی خاص یا تعداد دفعات وقوع. این وظایف میتوانند شامل ارسال ایمیل، صدور فاکتور، پاکسازی دادهها و بسیاری موارد دیگر باشند.
در Odoo، برخی از اقدامات زمانبندیشده به طور پیشفرض فعال هستند تا اطمینان حاصل شود که برخی از عملکردها به طور خودکار اجرا میشوند، با این حال، همچنین گزینههای زیادی از اقدامات زمانبندیشده در پایگاه داده وجود دارند که به طور پیشفرض فعال نیستند.
در Odoo اشتراکها، دو اقدام زمانبندیشده وجود دارد که فرآیند صدور فاکتور برای اشتراکهای فعال دورهای را آغاز میکنند، همچنین زمانی که صدور فاکتور باید به دلیل انقضای اشتراک متوقف شود.
اینها به طور پیشفرض فعال هستند و میتوانند در هر زمانی غیرفعال شوند تا اشتراکها به صورت دستی مدیریت شوند.
دسترسی به اقدامات زمانبندیشده¶
مهم
برای دسترسی به اقدامات زمانبندیشده، باید حالت توسعهدهنده فعال شود.
با فعالسازی حالت توسعهدهنده، به
بروید.با انجام این کار، یک داشبورد اختصاصی اقدامات زمانبندیشده نمایش داده میشود. در این صفحه، فهرستی کامل از اقدامات زمانبندیشده برای کل پایگاه داده وجود دارد.
از اینجا، عبارت اشتراک را در نوار جستجو وارد کنید. با این کار، سه نتیجه خاص اشتراک نمایش داده میشود. مستندات زیر به دو نتیجه آخر در فهرست میپردازد:
اشتراک فروش: ایجاد فاکتورها و پرداختهای دورهای
اشتراک فروش: انقضای اشتراکها
برای تعیین اینکه آیا یک اقدام زمانبندیشده فعال است یا خیر، به ستون فعال در ردیف مربوطه در داشبورد اقدامات زمانبندیشده نگاه کنید تا یک چکباکس علامتگذاریشده پیدا کنید؛ اگر چکباکس سبز با علامت تیک باشد، اقدام زمانبندیشده فعال است.
اگر یک اقدام زمانبندیشده نیاز به فعالسازی دارد، روی آن اقدام از فهرست کلیک کنید.
سپس از فرم اقدام زمانبندیشده، کلید موجود در فیلد فعال را به سمت راست تغییر دهید. با انجام این کار، کلید سبز میشود که نشاندهنده این است که اقدام زمانبندیشده اکنون فعال است.
توانایی تنظیم اینکه اقدام زمانبندیشده چقدر وقت یکبار اجرا شود نیز در فرم اقدام زمانبندیشده در فیلد اجرای هر در دسترس است.
مهم
اگر زمان اجرای اقدام زمانبندیشده کمتر از پنج دقیقه باشد، این اقدام به درستی عمل نمیکند. این یک قانون عمومی برای تمام اقدامات زمانبندیشده است.
برای اطلاعات بیشتر، مستندات سؤالات فنی متداول را مطالعه کنید.
ایجاد فاکتورها و پرداختهای دورهای¶
برای اینکه اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: ایجاد فاکتورها و پرداختهای دورهای به درستی فاکتورها و پرداختهای دورهای را در اشتراکها ایجاد کند، حسابهای هزینه معوق و درآمد معوق باید تنظیم شوند تا Odoo بتواند فاکتورها و پرداختهای مختلف مربوط به اشتراکها را پردازش کند.
برای تنظیم حسابهای هزینه معوق و درآمد معوق، به حسابهای پیشفرض پیکربندی کرد.
بروید. هر دو حساب را میتوان در بخشپس از وارد کردن حسابهای صحیح در فیلدهای منوی کشویی هزینه معوق و درآمد معوق، روی ذخیره در گوشه بالا-چپ کلیک کنید.
ایجاد فاکتور¶
عناصر مربوط به اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: ایجاد فاکتورها و پرداختهای دورهای را میتوان در سفارشات فروش اشتراک تأییدشده یافت.
برای بررسی این عناصر، هر سفارش فروش تأییدشدهای را در اپلیکیشن اشتراکها باز کنید تا فرم سفارش فروش اشتراک نمایش داده شود.
در فرم سفارش فروش اشتراک تأییدشده، تمرکز خود را بر روی فیلدهای برنامه دورهای و تاریخ فاکتور بعدی بگذارید.
اقدام زمانبندیشده زمانی که تاریخ امروز برابر با تاریخ فاکتور بعدی باشد، فاکتور ایجاد میکند.
Odoo از اطلاعات موجود در فیلد برنامه دورهای برای بهروزرسانی تاریخ فاکتور بعدی استفاده میکند.
هشدار
اگر سیاست صدور فاکتور محصول به بر اساس مقادیر تحویلشده (دستی) تنظیم شده باشد و مقدار تحویلشده 0
باشد، Odoo فاکتور ایجاد نمیکند و مشتری مشمول هزینه نخواهد شد.
در عوض، اشتراک به عنوان یک محصول دورهای رایگان پردازش میشود و این موضوع در چتر سفارش فروش اشتراک منعکس میشود.
وقتی این اتفاق میافتد، پیام زیر نمایش داده میشود: تمدید خودکار با موفقیت انجام شد. اشتراک رایگان. فاکتور بعدی:[تاریخ]. هیچ ایمیلی ارسال نشد.
پس از ایجاد فاکتور برای سفارش فروش اشتراک، فاکتور را میتوان با کلیک روی دکمه هوشمند فاکتورها که در بالای سفارش فروش اشتراک ظاهر میشود مشاهده کرد.
یک ایمیل به مشتری ارسال میشود تا آنها را از هزینه دورهای اشتراک آگاه کند، اگر یک توکن پرداخت در حساب موجود باشد.
برای بررسی اینکه آیا توکن پرداخت وجود دارد، تب اطلاعات دیگر را باز کنید و به فیلد توکن پرداخت در بخش اشتراک نگاه کنید.
اگر توکن پرداخت وجود نداشته باشد، فاکتور ایجاد شده و به مشتری ارسال میشود. در این صورت، باید پرداخت به صورت دستی ثبت شود.
بستن فاکتورها¶
اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: ایجاد فاکتورها و پرداختهای دورهای همچنین این قابلیت را دارد که اشتراک را ببندد، اگر شرایط زیر فراهم باشد:
اگر اشتراک هیچ توکن پرداخت ندارد، فاکتور ایجاد شده و ارسال میشود.
اگر اشتراک دارای توکن پرداخت باشد، تلاش برای شارژ انجام شود.
اگر شارژ با موفقیت انجام شد، فاکتور ایجاد شده و ارسال میشود.
اگر شارژ شکست خورد، به صورت دورهای یادآوریها ارسال شود.
اشتراک را ببندید اگر برای بیش از چهارده روز همچنان با شکست مواجه شد.
انقضای اشتراکها¶
اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: انقضای اشتراکها شرایط دیگر که ممکن است باعث بسته شدن خودکار یک اشتراک شود را بررسی میکند. اگر شرایط خاصی محقق شوند، اقدام زمانبندیشده آن اشتراک را میبندد.
ابتدا، اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: انقضای اشتراکها بررسی میکند که آیا تاریخ پایان که در سفارش فروش اشتراک تنظیم شده، گذشته است.
سپس، اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: انقضای اشتراکها بررسی میکند که آیا فاکتور در مهلت شرایط پرداخت پرداخت نشده است.
برای دسترسی به فاکتورهای پیوستشده به یک اشتراک، به سفارش فروش محصول اشتراک دسترسی پیدا کنید و روی دکمه هوشمند فاکتورها کلیک کنید. سپس به ستون تاریخ فاکتور نگاه کنید.
اشتراکهای پرداختنشده با یک تاریخ فاکتور که از تعداد روز تعیینشده در فیلد بستن خودکار در یک برنامه دورهای گذشته باشد، به صورت خودکار توسط اقدام زمانبندیشده اشتراک فروش: انقضای اشتراکها بسته میشوند.
برای مثال، اگر تاریخ فاکتور بعدی اول جولای باشد و بستن خودکار روی '30 روز' تنظیم شده باشد، اقدام زمانبندیشده اشتراک را در اول آگوست میبندد.
همچنین ملاحظه نمائید
../اشتراکها
برنامهها
محصولات