مدیریت سفارش‌های کاری با استفاده از مراکز کاری

تولید در اودوو این امکان را فراهم می‌آورد که سفارش‌های کاری در مراکز کاری خاص انجام شوند. هنگامی که یک سفارش تولید برای یک محصول ایجاد می‌شود، هر گونه سفارش کاری که در تب عملیات صورت‌حساب مواد (BoM) محصول ذکر شده باشد، به طور خودکار ایجاد شده و به مرکز کاری مشخص اختصاص داده می‌شود. سفارش‌های کاری را می‌توان در ماژول تولید با انتخاب عملیات ‣ سفارش‌های کاری مدیریت کرد.

برای استفاده از مراکز کاری، ابتدا باید ویژگی سفارش‌های کاری فعال شود. برای این کار، به ماژول تولید بروید، سپس پیکربندی ‣ تنظیمات را انتخاب کرده و کادر کنار سفارش‌های کاری را فعال کنید. سپس، مراکز کاری می‌توانند با انتخاب پیکربندی ‣ مراکز کاری ایجاد و مدیریت شوند.

ایجاد یک مرکز کاری

در داخل ماژول تولید، پیکربندی ‣ مراکز کاری ‣ ایجاد را انتخاب کنید. فرم مرکز کاری سپس می‌تواند به شرح زیر پر شود:

  • نام مرکز کاری: به مرکز کاری یک نام مختصر بدهید که نوع عملیات‌هایی را که قرار است برای آنها استفاده شود، توصیف کند.

  • مراکز کاری جایگزین: یک مرکز کاری جایگزین برای انجام عملیات‌ها در صورت عدم دسترسی به مرکز کاری اصلی مشخص کنید.

  • کد: به مرکز کاری یک کد مرجع اختصاص دهید.

  • ساعات کاری: تعداد ساعت‌هایی که مرکز کاری می‌تواند در هر هفته مورد استفاده قرار گیرد را تعریف کنید.

  • شرکت: شرکتی که مرکز کاری به آن تعلق دارد را انتخاب کنید.

یک نمونه از فرم مرکز کاری کاملاً پیکربندی شده.

تعیین استانداردها برای بهره‌وری مرکز کاری

تب اطلاعات عمومی در فرم مرکز کاری این امکان را فراهم می‌آورد که اهداف بهره‌وری به مرکز کاری اختصاص داده شوند:

  • کارایی زمانی: برای محاسبه مدت زمان پیش‌بینی‌شده یک سفارش کاری در مرکز کاری استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر یک سفارش کاری معمولاً یک ساعت طول بکشد و کارایی روی 200٪ تنظیم شود، سفارش کاری 30 دقیقه طول می‌کشد.

  • ظرفیت: تعداد عملیات‌هایی که می‌توان به طور همزمان در مرکز کاری انجام داد.

  • هدف OEE: هدف برای کارایی در مرکز کاری.

  • زمان قبل از تولید: زمان راه‌اندازی مورد نیاز قبل از شروع کار.

  • زمان بعد از تولید: زمان خرابی یا تمیزکاری مورد نیاز پس از اتمام کار.

  • هزینه به ازای هر ساعت: هزینه عملیات مرکز کاری برای یک ساعت.

  • حساب تحلیلی: حسابی که هزینه‌های مرکز کاری باید در آن ثبت شود.

تب اطلاعات عمومی در فرم مرکز کاری.

اختصاص تجهیزات به مرکز کاری

با استفاده از تب تجهیزات، می‌توان تجهیزات خاصی را به یک مرکز کاری اختصاص داد. اطلاعات زیر برای هر قطعه تجهیزات اضافه‌شده نمایش داده خواهد شد:

  • نام تجهیزات: نام قطعه تجهیزات

  • تکنسین: تکنسینی که مسئول خدمات‌رسانی به تجهیزات است.

  • دسته‌بندی تجهیزات: دسته‌بندی که تجهیزات به آن تعلق دارد.

  • MTBF: میانگین زمان بین خرابی‌ها؛ میانگین زمانی که یک قطعه تجهیزات قبل از خراب شدن کار می‌کند.

  • MTTR: میانگین زمان برای بازیابی؛ میانگین زمانی که طول می‌کشد تا تجهیزات دوباره به طور کامل عملیاتی شوند.

  • تخمین خرابی بعدی: برآورد زمانی که خرابی بعدی تجهیزات رخ خواهد داد.

تب تجهیزات در فرم مرکز کاری.

توجه

MTBF، MTTR و تخمین خرابی بعدی به طور خودکار بر اساس داده‌های خرابی گذشته محاسبه می‌شوند، در صورتی که داده‌ای وجود داشته باشد.

یکپارچه‌سازی دستگاه‌های IoT

تب راه‌اندازهای IoT امکان یکپارچه‌سازی دستگاه‌های IoT با یک مرکز کاری را فراهم می‌آورد:

  • دستگاه: دستگاه IoT که قرار است فعال شود را مشخص می‌کند.

  • کلید: کلید امنیتی برای دستگاه.

  • عملیات: عملیات دستگاه IoT که فعال می‌شود.

تب راه‌اندازهای IoT در فرم مرکز کاری.

مورد استفاده: پیکربندی یک مرکز کاری جایگزین

وقتی یک مرکز کاری به ظرفیت کامل می‌رسد، نمی‌تواند سفارش کاری جدیدی را بپذیرد. به جای انتظار برای دسترسی به مرکز کاری، می‌توان یک مرکز کاری جایگزین را مشخص کرد که سفارش‌های کاری اضافی باید در آن انجام شوند.

با ایجاد یک مرکز کاری جدید شروع کنید. تب تجهیزات را پیکربندی کنید تا تمامی تجهیزات مشابه با مرکز کاری اصلی را داشته باشد. این کار اطمینان می‌دهد که همان وظایف می‌توانند در هر دو مرکز کاری انجام شوند. به مرکز کاری اصلی بروید و مرکز کاری جدید را در فیلد انتخاب مراکز کاری جایگزین اضافه کنید.

اکنون، یک سفارش تولید جدید ایجاد کنید که از مرکز کاری اصلی برای یکی از عملیات‌های خود استفاده می‌کند. مرکز کاری اصلی به طور خودکار برای عملیات در تب سفارش‌های کاری انتخاب خواهد شد. پس از تأیید سفارش تولید، روی دکمه برنامه‌ریزی که در بالای سمت چپ فرم ظاهر می‌شود کلیک کنید.

روی دکمه برنامه‌ریزی کلیک کنید تا یک مرکز کاری موجود به طور خودکار انتخاب شود.

اگر مرکز کاری اصلی به ظرفیت رسیده باشد، مرکز کاری انتخاب‌شده برای عملیات به طور خودکار به مرکز کاری جایگزین تغییر خواهد کرد.

مرکز کاری جایگزین به طور خودکار انتخاب می‌شود.

نظارت بر عملکرد مرکز کاری

عملکرد یک مرکز کاری خاص را می‌توان با انتخاب پیکربندی ‣ مراکز کاری و کلیک بر روی یک مرکز کاری مشاهده کرد. مجموعه‌ای از معیارهایی که عملکرد مرکز کاری را نشان می‌دهند در بالای سمت راست فرم قابل مشاهده است:

  • OEE: کارایی مؤثر کلی، درصد زمانی که مرکز کاری کاملاً تولیدی بوده است.

  • زمان از دست رفته: مقدار زمانی که به دلیل توقف کار از دست رفته است.

  • بار: مقدار زمانی که برای تکمیل حجم کاری فعلی نیاز است.

  • عملکرد: مدت زمان واقعی کار، که به صورت درصدی از مدت زمان مورد انتظار نشان داده می‌شود.