صورتحساب‌های تأمین‌کنندگان

در اودوو، ما می‌توانیم صورتحساب‌های تأمین‌کنندگان را دستی یا خودکار ثبت کنیم، در حالی که گزارش حساب‌های پرداختنی معوق نمای کلی از تمامی صورتحساب‌های معوق را ارائه می‌دهد تا به ما در پرداخت مبالغ صحیح به موقع کمک کند.

ایجاد صورتحساب

دستی

برای ایجاد یک صورتحساب تأمین‌کننده به‌صورت دستی، به حسابداری ‣ تأمین‌کنندگان ‣ صورتحساب‌ها بروید و روی ایجاد کلیک کنید.

خودکار

صورتحساب‌های تأمین‌کننده می‌توانند به‌صورت خودکار از طریق ارسال ایمیل به یک نام مستعار ایمیل مرتبط با دفتر خرید یا بارگذاری یک فایل PDF در حسابداری ‣ تأمین‌کنندگان ‣ صورتحساب‌ها و سپس کلیک بر روی بارگذاری ایجاد شوند.

تکمیل صورتحساب

خواه صورتحساب به‌صورت دستی ایجاد شود یا خودکار، اطمینان حاصل کنید که فیلدهای زیر به‌درستی تکمیل شده‌اند:

  • تأمین‌کننده: اودوو به‌طور خودکار برخی اطلاعات را بر اساس اطلاعات ثبت‌شده تأمین‌کننده، سفارشات خرید قبلی یا صورتحساب‌ها تکمیل می‌کند.

  • ارجاع صورتحساب: ارجاع سفارش فروش که توسط تأمین‌کننده ارائه‌شده است را اضافه کنید و از آن برای انجام تطبیق هنگام دریافت محصولات استفاده می‌شود.

  • تکمیل خودکار: یک صورتحساب/سفارش خرید گذشته را انتخاب کنید تا سند به‌صورت خودکار تکمیل شود. فیلد تأمین‌کننده باید قبل از تکمیل این فیلد تکمیل شود.

  • تاریخ صورتحساب: تاریخ صدور سند است.

  • تاریخ حسابداری: تاریخی است که سند در حسابداری شما ثبت می‌شود.

  • ارجاع پرداخت: هنگام ثبت پرداخت، به‌طور خودکار در فیلد یادداشت نمایش داده می‌شود.

  • بانک گیرنده: برای نشان دادن شماره حسابی که باید پرداخت به آن انجام شود.

  • تاریخ سررسید یا شرایط برای پرداخت صورتحساب.

  • دفتر: انتخاب کنید که صورتحساب در کدام دفتر ثبت شود و ارز.

تکمیل صورتحساب تأمین‌کننده

توجه

  • صورتحساب‌ها می‌توانند برای تکمیل خودکار از طریق دیجیتال‌سازی با کلیک بر روی ارسال برای دیجیتال‌سازی تکمیل شوند.

  • اگر صورتحساب را بارگذاری کنید، سند PDF در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات صورتحساب را به راحتی تکمیل کنید.

تأیید صورتحساب

پس از تکمیل سند، روی تأیید کلیک کنید. وضعیت سند شما به ثبت‌شده تغییر می‌کند و یک رکورد روزنامه بر اساس پیکربندی در صورتحساب ایجاد می‌شود.

توجه

پس از تأیید، دیگر امکان به‌روزرسانی آن وجود ندارد. در صورت نیاز به تغییرات، روی بازنشانی به پیش‌نویس کلیک کنید.

پرداخت صورتحساب

پس از پرداخت صورتحساب تأمین‌کننده، روی ثبت پرداخت کلیک کنید تا پنجره پرداخت جدید باز شود.

روزنامه دفتر، روش پرداخت روش پرداخت، مبلغ مبلغ که می‌خواهید پرداخت کنید (پرداخت کامل یا جزئی) و ارز ارز را انتخاب کنید. در صورت پرداخت جزئی (زمانی که مبلغ پرداختی کمتر از مبلغ باقی‌مانده کل صورتحساب تأمین‌کننده است)، فیلد تفاوت پرداخت موجودی معوقه را نمایش می‌دهد. شما دو گزینه دارید:

  • باز نگه داشتن: برای باز نگه داشتن صورتحساب و علامت‌گذاری آن با بنر جزئی؛

  • علامت‌گذاری به عنوان پرداخت کامل: در این صورت، یک حساب را در فیلد ارسال تفاوت در انتخاب کرده و در صورت نیاز، برچسب را تغییر دهید. یک رکورد روزنامه برای متعادل کردن حساب دریافتی با حساب انتخابی ایجاد خواهد شد.

ثبت پرداخت جزئی

اگر مرجع پرداخت به درستی در صورتحساب تأمین‌کننده تنظیم شده باشد، فیلد یادداشت به طور خودکار پر می‌شود. اگر این فیلد خالی است، شماره فاکتور تأمین‌کننده را به عنوان مرجع انتخاب کنید.

پس از تأیید، بنر در حال پرداخت روی صورتحساب ظاهر می‌شود تا زمانی که تسویه شود.

گزارش بدهی‌های معوق

برای دریافت یک نمای کلی از صورتحساب‌های باز تأمین‌کنندگان شما و تاریخ‌های سررسید مرتبط با آن‌ها، می‌توانید از گزارش بدهی‌های معوق استفاده کنید. به حسابداری ‣ گزارش‌دهی ‣ گزارش‌های شرکا: بدهی‌های معوق بروید.

روی نام تأمین‌کننده کلیک کنید تا جزئیات تمام صورتحساب‌های معوق، مبالغ بدهی، تاریخ‌های سررسید و غیره را مشاهده کنید.

توجه

  • با کلیک روی دکمه ذخیره، می‌توانید اطلاعات موجود روی صفحه را به صورت فایل PDF یا XLSX صادر کرده و آن را در پوشه دلخواه خود ذخیره کنید.

  • ممکن است چندین صورتحساب برای همان سفارش خرید دریافت کنید اگر تأمین‌کننده شما در حالت پیش‌سفارش است و به محض ارسال محصولات، فاکتورها را ارسال می‌کند، یا اگر تأمین‌کننده شما فاکتور جزئی ارسال می‌کند یا از شما خواسته باشد تا پیش‌پرداختی بپردازید.