انجمن¶
انجمن Odoo یک انجمن پرسش و پاسخ است که با هدف ارائه خدمات به مشتری طراحی شده است. افزودن یک انجمن به وبسایت به شما امکان میدهد یک جامعه بسازید، تعامل را تشویق کنید و دانش را به اشتراک بگذارید.
ایجاد یک انجمن¶
برای ایجاد یا ویرایش یک انجمن، به جدید کلیک کنید یا یک انجمن موجود را انتخاب کرده و عناصر زیر را پیکربندی کنید.
بروید. بر روینام انجمن: نام انجمن را اضافه کنید.
حالت: سوالات را انتخاب کنید تا امکان علامتگذاری یک پاسخ به عنوان بهترین را فعال کنید، به این معنی که سوالات سپس به عنوان حل شده ظاهر میشوند، یا بحثها اگر این ویژگی نیاز نیست.
توجه
صرفنظر از حالت انتخاب شده، فقط یک پاسخ در هر پست از سوی هر کاربر مجاز است. اما، نظر دادن چندین بار مجاز است.
مرتبسازی پیشفرض: انتخاب کنید که سوالات به طور پیشفرض چگونه مرتب شوند.
جدیدترین: بر اساس تاریخ آخرین ارسال سوال
آخرین بهروزرسانی: بر اساس تاریخ آخرین فعالیت ارسال (پاسخها و نظرات شامل)
بیشترین رأی: بر اساس بالاترین شمار رأی
مربوط بودن: بر اساس مرتبط بودن پست (توسط یک فرمول تعیین شده)
پاسخ داده شده: بر اساس احتمال پاسخگویی (توسط یک فرمول تعیین شده)
توجه
کاربران گزینههای مرتبسازی متعددی (کل پاسخها، کل بازدیدها، آخرین فعالیت) در سمت جلو انجمن دارند.
حریم خصوصی: انتخاب کنید عمومی تا هر کسی بتواند انجمن را مشاهده کند، ورود به سیستم تا فقط برای کاربران ورود کرده قابل مشاهده باشد، یا برخی کاربران تا فقط برای یک گروه دسترسی کاربر خاص قابل مشاهده باشد با انتخاب یک گروه مجاز.
سپس، کسب امتیاز کارما و حقوق مرتبط با کارما را پیکربندی کنید.
امتیاز کارما¶
امتیازهای کارما میتوانند به کاربران بر اساس تعاملات مختلف در انجمن اعطا شوند. آنها میتوانند برای تعیین اینکه کدام قابلیتهای انجمن را کاربران میتوانند دسترسی داشته باشند، از حق رأی در پستها تا حقوق مدیریت، استفاده شوند. همچنین برای تعیین رتبههای کاربران استفاده میشوند.
مهم
امتیازهای کارما یک کاربر در تمامی انجمنها، دورهها و غیره در یک وبسایت Odoo مشترک است.
کاربران آموزش الکترونیک میتوانند از طریق تعاملات مختلف دوره و با تکمیل آزمونها امتیازهای کارما کسب کنند.
کسب امتیاز کارما¶
چندین تعامل در انجمن میتواند امتیازهای کارما را اضافه یا کم کند.
تعامل |
توضیحات |
کسب امتیاز کارما پیشفرض |
---|---|---|
پرسش یک سوال |
شما یک سوال را ارسال میکنید. |
2 |
سوال رأی مثبت گرفته |
یک کاربر دیگر به سوالی که شما ارسال کردهاید رأی میدهد. |
5 |
سوال رأی منفی گرفته |
یک کاربر دیگر به سوالی که شما ارسال کردهاید رأی منفی میدهد. |
-2 |
پاسخ رأی مثبت گرفته |
یک کاربر دیگر به پاسخی که شما ارسال کردهاید رأی میدهد. |
10 |
پاسخ رأی منفی گرفته |
یک کاربر دیگر به پاسخی که شما ارسال کردهاید رأی منفی میدهد. |
-2 |
پذیرفتن یک پاسخ |
شما یک پاسخ ارسال شده توسط کاربر دیگر را به عنوان بهترین علامتگذاری میکنید. |
2 |
پاسخ پذیرفته شده |
یک کاربر دیگر پاسخی که شما ارسال کردهاید را به عنوان بهترین علامتگذاری میکند. |
15 |
پاسخ علامتگذاری شده |
یک سوال یا پاسخی که شما ارسال کردهاید به عنوان توهینآمیز علامتگذاری شده است. |
-100 |
توجه
کاربران جدید سه امتیاز هنگام تأیید آدرس ایمیل خود دریافت میکنند.
برای تغییر مقادیر پیشفرض، به کسب امتیاز کارما بروید. یک مقدار را برای ویرایش انتخاب کنید.
بروید، انجمن را انتخاب کنید و به زبانهاگر مقدار مثبت باشد (مثلاً 5
)، تعداد امتیازها به مجموع کاربر اضافه میشود هر بار که تعامل در انجمن انتخاب شده اتفاق بیفتد. برعکس، اگر مقدار منفی باشد (مثلاً -5
)، تعداد امتیازها کسر میشود. اگر تعامل نباید بر مجموع کاربر تأثیر بگذارد، از 0
استفاده کنید.
بازیسازی¶
رتبهها و مدالها میتوانند برای تشویق مشارکت استفاده شوند. رتبهها بر اساس امتیازهای کارما کل هستند، در حالی که مدالها میتوانند بهصورت دستی یا خودکار با تکمیل چالشها اعطا شوند.
رتبهها¶
برای ایجاد رتبههای جدید یا تغییر رتبههای پیشفرض، به جدید کلیک کنید یا یک رتبه موجود را انتخاب کنید.
بروید و روینام رتبه، امتیازهای کارما مورد نیاز برای رسیدن به آن، توضیحات، یک پیام تشویقی برای تشویق کاربران به رسیدن به آن و یک تصویر را اضافه کنید.
مدالها¶
برای ایجاد مدالهای جدید یا تغییر مدالهای پیشفرض، به جدید کلیک کنید یا یک مدال موجود را انتخاب کنید.
بروید و روینام و توضیحات مدال را وارد کنید، یک تصویر اضافه کنید و آن را پیکربندی کنید.
اختصاص بهصورت دستی¶
اگر مدال باید بهصورت دستی اعطا شود، انتخاب کنید که کدام کاربران میتوانند آنها را اعطا کنند با انتخاب یکی از گزینههای مجوز برای اعطا زیر:
همه: تمام کاربران غیرپورتال (از آنجا که مدالها از پنل مدیریت اعطا میشوند).
یک لیست انتخابی از کاربران: کاربرانی که تحت کاربران مجاز انتخاب شدهاند.
افرادی که برخی مدالها دارند: کاربرانی که مدالهای انتخاب شده در مدالهای مورد نیاز به آنها اعطا شده است.
این امکان وجود دارد که تعداد دفعاتی را که هر کاربر میتواند در هر ماه مدال را اعطا کند، با فعالسازی ارسال محدود ماهانه و وارد کردن شماره محدودیت محدود کنید.
اختصاص بهصورت خودکار¶
اگر مدال باید بهصورت خودکار هنگامی که شرایط خاصی برآورده شود اعطا گردد، گزینه هیچکس، اختصاصیافته از طریق چالشها را زیر مجوز برای اعطا انتخاب کنید.
سپس، نحوه اعطای مدال را با کلیک بر روی اضافه کردن زیر بخش جوایز برای چالشها تعیین کنید. یک چالش را برای افزودن آن انتخاب کنید یا با کلیک بر روی جدید یکی را ایجاد کنید.
نکته
این امکان وجود دارد که به مدال یک سطح مدال انجمن (برنز، نقره، طلا) داده شود تا اهمیت بیشتری یا کمتری به آن داده شود.
استفاده از یک انجمن¶
توجه
دسترسی به بسیاری از عملکردها به امتیازهای کارما کاربر بستگی دارد.
سوالات ارسال کنید¶
برای ایجاد یک پست جدید، به قسمت جلویی انجمن دسترسی پیدا کنید، روی پست جدید کلیک کنید و موارد زیر را پر کنید:
عنوان: سوال یا موضوع پست را اضافه کنید.
توضیحات: توضیحی برای سوال اضافه کنید.
برچسبها: حداکثر پنج برچسب اضافه کنید.
روی سوال خود را ارسال کنید کلیک کنید.
تعامل با پستها¶
اقدامات مختلفی در یک پست امکانپذیر است.
سوالی را با کلیک بر روی دکمه ستاره (☆) به عنوان مورد علاقه علامتگذاری کنید.
یک پست را دنبال کنید و هنگامی که به آن پاسخ داده شد، اطلاعیهها (از طریق ایمیل یا در Odoo) دریافت کنید با کلیک بر روی دکمه زنگ (🔔).
رای دهید به (پیکان رو به بالا ▲) یا علیه (پیکان رو به پایین ▼) یک سوال یا پاسخ.
یک پاسخ را با کلیک بر روی دکمه تیک (✔) به عنوان بهترین علامتگذاری کنید. این گزینه تنها در صورتی موجود است که حالت انجمن به سوالات تنظیم شده باشد.
پاسخ به یک سوال.
نظر درباره یک سوال یا پاسخ با کلیک بر روی دکمه حباب گفتگو (💬).
سوالی را در فیسبوک، توییتر یا لینکدین با کلیک بر روی دکمه اشتراکگذاری به اشتراک بگذارید.
روی دکمه سهنقطه (...) کلیک کنید تا:
ویرایش یک سوال یا پاسخ.
بستن یک سوال.
حذف یک سوال، پاسخ یا نظر. بعداً میتوان سوالات را بازیابی کرد.
علامتگذاری یک سوال یا پاسخ به عنوان توهینآمیز.
تبدیل یک نظر به یک پاسخ.
مشاهده تیکت مربوطه Helpdesk، در صورت وجود.
توجه
بهطور پیشفرض، 150 امتیاز کارما برای مشاهده پروفایل یک کاربر دیگر لازم است. این مقدار میتواند هنگام ایجاد یک وبسایت جدید پیکربندی شود.
مدیریت یک انجمن¶
در قسمت جلویی انجمن، بخش ابزارهای مدیریت در نوار کناری امکانات ضروری برای مدیران را جمعآوری میکند.
برای تأیید: دسترسی به تمام سوالات و پاسخهایی که منتظر تأیید هستند قبل از اینکه برای کاربران غیرمدیر نمایش داده شوند.
توجه
یک سوال در حالت معلق است اگر کاربر امتیاز کارما مورد نیاز را نداشته باشد. کاربر در حین انتظار برای تأیید نمیتواند سوالات یا پاسخها را ارسال کند. تنها یک سوال در حالت معلق برای هر کاربر در هر انجمن مجاز است.
علامتگذاری شده: دسترسی به تمام سوالات و پاسخهایی که به عنوان توهینآمیز علامتگذاری شدهاند. روی پذیرفتن کلیک کنید تا علامت توهینآمیز برداشته شود یا روی توهینآمیز کلیک کنید تا آن را تأیید کنید، سپس یک دلیل انتخاب کرده و روی علامتگذاری به عنوان توهینآمیز کلیک کنید. سپس پست از کاربران بدون حقوق مدیریت پنهان میشود و 100 امتیاز کارما از مجموع کاربر متخلف کسر میشود.
بسته شده: دسترسی به تمام سوالاتی که بسته شدهاند. میتوان آنها را حذف یا بازگشایی کرد. برای بستن یک سوال، آن را باز کنید، روی دکمه سهنقطه (...) کلیک کنید، سپس بستن را انتخاب کرده، یک دلیل بسته شدن انتخاب کرده و روی بستن پست کلیک کنید. سپس پست از کاربران بدون حقوق مدیریت پنهان میشود.
توجه
هنگامی که هرزنامه یا تبلیغات یا شامل اظهارات توهینآمیز یا مخرب است به عنوان دلیل انتخاب میشود، 100 امتیاز کارما از مجموع کاربر ارسالکننده کسر میشود.
نکته
دلایل بسته شدن را با رفتن به پایه را به عنوان نوع دلیل انتخاب کنید و اگر باید برای پستهای علامتگذاری شده استفاده شود، توهینآمیز را انتخاب کنید.
ایجاد و ویرایش کنید. اگر دلیل باید هنگام بستن یک سوال استفاده شود،تمام پستها را با رفتن به پستها مدیریت کنید. با کلیک بر روی دکمه عملیات، میتوان یک یا چند پست را صادر کردن، آرشیو کردن، غیرفعال کردن آرشیو یا حذف کردن کرد.
، انتخاب انجمن و کلیک روی دکمه هوشمند