دریافت سه‌مرحله‌ای

برخی شرکت‌ها قبل از دریافت کالاها از تأمین‌کنندگان به یک فرآیند کنترل کیفیت نیاز دارند. برای انجام این کار، اودوو یک فرآیند سه‌مرحله‌ای برای دریافت کالاها ارائه می‌دهد.

در فرآیند دریافت سه‌مرحله‌ای، محصولات ابتدا در یک منطقه ورودی دریافت می‌شوند و سپس برای بازرسی به یک منطقه کنترل کیفیت منتقل می‌شوند. محصولاتی که بازرسی کیفیت را با موفقیت پشت سر می‌گذارند به موجودی منتقل می‌شوند. این محصولات تا زمانی که از منطقه کنترل کیفیت خارج نشده و به موجودی منتقل نشوند، برای پردازش بیشتر در دسترس نیستند.

پیکربندی

اودوو به‌طور پیش‌فرض برای دریافت و تحویل کالاها در یک مرحله پیکربندی شده است، بنابراین برای استفاده از دریافت سه‌مرحله‌ای باید تنظیمات تغییر کنند. ابتدا مطمئن شوید که گزینه مسیرهای چند‌مرحله‌ای در انبار ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ انبار فعال شده است. توجه داشته باشید که فعال کردن مسیرهای چند‌مرحله‌ای همچنین ویژگی مکان‌های ذخیره‌سازی را فعال می‌کند.

فعال‌سازی مسیرهای چند‌مرحله‌ای و مکان‌های ذخیره‌سازی در تنظیمات انبار.

سپس، انبار باید برای دریافت سه‌مرحله‌ای پیکربندی شود. برای این کار، به برنامه انبار ‣ پیکربندی ‣ انبارها بروید و انبار موردنظر را برای ویرایش انتخاب کنید. این کار فرم جزئیات مربوط به آن انبار خاص را نمایش می‌دهد.

در صفحه فرم جزئیات انبار، گزینه دریافت کالاها در ورودی، سپس کیفیت و سپس موجودی (۳ مرحله) را برای محموله‌های ورودی انتخاب کنید.

گزینه محموله ورودی را برای دریافت در سه مرحله تنظیم کنید.

فعال‌سازی دریافت‌ها و تحویل‌های سه‌مرحله‌ای دو مکان داخلی جدید ایجاد می‌کند: ورودی (WH/Input) و کنترل کیفیت (WH/Quality Control). برای تغییر نام این مکان‌ها، به برنامه انبار ‣ پیکربندی ‣ مکان‌ها بروید، سپس روی مکان موردنظر کلیک کنید تا نام آن تغییر (یا به‌روزرسانی) شود.

دریافت در سه مرحله (ورودی + کیفیت + موجودی)

ایجاد سفارش خرید

برای ایجاد یک RfQ جدید، به برنامه خرید ‣ جدید بروید، که یک صفحه فرم RfQ خالی را نشان می‌دهد. در این صفحه، یک فروشنده انتخاب کنید، یک محصول ذخیره‌شدنی اضافه کنید و روی تأیید سفارش کلیک کنید.

یک دکمه هوشمند رسید در بالا سمت راست ظاهر می‌شود و رسید با سفارش خرید مرتبط می‌شود. با کلیک روی دکمه هوشمند رسید، سفارش رسید نمایش داده می‌شود.

پس از تأیید سفارش خرید، یک دکمه هوشمند رسید ظاهر می‌شود.

پردازش یک رسید

پس از تأیید سفارش خرید (PO)، یک عملیات رسید (WH/IN) ایجاد شده و آماده پردازش است.

رسید را می‌توان از فرم اصلی سفارش خرید تأیید کرد یا با مراجعه به برنامه انبار و پیدا کردن کارت وظیفه رسیدها به آن دسترسی داشت.

روی دکمه # برای پردازش کلیک کنید تا تمام رسیدهای ورودی برای پردازش نمایش داده شوند. روی رسید مرتبط با سفارش خرید قبلی کلیک کنید.

روی تأیید کلیک کنید تا رسید تأیید شود و محصول به مکان مقصد، WH/Input منتقل شود.

عملیات رسید برای محصولی که به مکان WH/Input منتقل می‌شود.

پردازش انتقال به کنترل کیفیت

پس از تأیید رسید، یک عملیات انتقال داخلی برای انتقال محصول به کنترل کیفیت آماده پردازش است.

روی نمای کلی انبار در پیوندهای ناوبری کلیک کنید تا به داشبورد بازگردید و کارت وظیفه انتقالات داخلی را پیدا کنید.

دکمه # برای پردازش را انتخاب کنید تا تمام انتقالات داخلی برای پردازش نمایش داده شوند. سپس انتقال داخلی مرتبط با رسید تأییدشده را انتخاب کنید.

پس از آماده شدن، روی تأیید کلیک کنید تا انتقال کامل شود و محصول از WH/Input به WH/Quality Control منتقل شود.

انتقال داخلی برای محصولی که به منطقه کنترل کیفیت منتقل می‌شود.

پردازش انتقال به موجودی

پس از تأیید انتقال داخلی برای انتقال محصول به کنترل کیفیت، یک عملیات انتقال داخلی دیگر برای انتقال محصول به موجودی انبار آماده پردازش است.

روی YourCompany: انتقالات داخلی در پیوندهای ناوبری کلیک کنید تا لیستی از تمام انتقالات داخلی برای پردازش نمایش داده شود. سپس انتقال داخلی جدید را برای انتقال محصول از WH/Quality Control به WH/Stock انتخاب کنید.

پس از آماده شدن، روی تأیید کلیک کنید تا انتقال کامل شود و محصول از WH/Quality Control به WH/Stock منتقل شود.

انتقال داخلی برای محصولی که به موجودی انبار منتقل می‌شود.