گزارش‌گیری تحلیل منابع

گزارش‌گیری ابزاری حیاتی است که توسط دپارتمان‌های استخدام برای کسب بینش در مورد فرآیند کامل جذب نیرو استفاده می‌شود.

شناسایی منابعی که متقاضیان از آنجا آمده‌اند می‌تواند اطلاعاتی در مورد اینکه کدام منابع بهترین نتایج را دارند، فراهم کند. این اطلاعات توسط گزارش تحلیل منابع تعیین می‌شود. با استفاده از این داده‌ها، تیم‌های استخدامی می‌توانند استراتژی‌های خود را به منظور جذب متقاضیان بهتر، چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت، تنظیم کنند.

گزارش را باز کن

برای دسترسی به گزارش تحلیل منابع، به مسیر Recruitment app ‣ Reporting ‣ Source Analysis بروید.

این داده‌ها را برای متقاضیان 365 روز گذشته در نمای پیش‌فرض (نمودار) نمایش می‌دهد که تعداد متقاضیان را بر اساس منبع نشان می‌دهد و به‌طور جزئی‌تر بر اساس مرحله (در حال انجام و استخدام شده) تفکیک می‌کند.

ماوس خود را بر روی هر ستونی ببرید تا اعداد خاص آن ستون را مشاهده کنید.

نمودار میله‌ای پیش‌فرض اطلاعات تحلیل منابع.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، گزارش Source Analysis را در قالب یک جدول پیوت مشاهده کنید. برای انجام این کار، بر روی آیکن (پیوت) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. داده‌ها در یک جدول پیوت نمایش داده می‌شود که ردیف‌ها با موقعیت‌های شغلی و ستون‌ها با مراحل پر شده است.

گزارش اثربخشی منابع

برای شناسایی اینکه کدام منابع (مانند تخته‌های شغلی، شبکه‌های اجتماعی، ارجاع‌های کارمندان، وب‌سایت شرکت) بیشترین استخدام‌ها را تولید می‌کنند، نمای جدول پیوت گزارش Source Analysis می‌تواند برای نمایش جزئیات بیشتر پیکربندی شود.

برای گسترش این نمودار و نمایش منابع خاصی که متقاضیان از آنجا آمده‌اند، بر روی کادر Total بالای ستون‌ها کلیک کنید تا منوی کشویی نمایان شود، سپس بر روی Source کلیک کنید.

سپس هر ستون بر اساس منبع گروه‌بندی می‌شود، مانند: Search engine، Facebook، Newsletter و غیره. هر منبع تعداد جداگانه‌ای برای Applicant، Hired و Refused نشان می‌دهد.

این اطلاعات به شکلی که نمایش داده شده است، مشاهده اعداد خاص هر منبع را دشوار می‌کند. بر روی آیکن (Flip axis) کلیک کنید تا اطلاعات جابجا شود. پس از آن، ردیف‌ها نمایانگر منبع خواهند بود و ستون‌ها نمایانگر موقعیت‌های شغلی هستند که به‌طور جزئی‌تر بر اساس مرحله تقسیم می‌شوند.

محورها در گزارش تحلیل منابع جابجا شده‌اند، در نمای جدول پیوت.

در این نما، تعداد کل متقاضیان، کارکنان استخدام‌شده و متقاضیان ردشده برای هر منبع و همچنین برای هر مرحله به تفکیک موقعیت شغلی نمایش داده می‌شود.

رسانه

مشاهده رسانه برای متقاضیان می‌تواند مفید باشد تا ببینید کدام رسانه خاص موفق‌تر است.

رسانه‌ها روش‌های خاصی هستند که متقاضی برای کشف و سپس درخواست برای موقعیت‌های شغلی استفاده کرده است، مانند جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره.

برای گروه‌بندی بیشتر نتایج بر اساس رسانه، به یکی از ردیف‌های [Source] کلیک کنید. در منوی کشویی که نمایش داده می‌شود، بر روی Medium کلیک کنید. ردیف رسانه‌های خاص مربوط به آن منبع خاص را نشان می‌دهد.

پس از انتخاب Medium برای یک منبع، کلیک بر روی ردیف دیگر به طور خودکار معیارهای خاص رسانه‌ها برای آن منبع را نمایان می‌کند.

ردیف‌های منابع، گسترش یافته تا رسانه برای هر منبع نیز نمایش داده شود.

توجه

تنها رسانه‌هایی که برای یک منبع ظاهر می‌شوند، رسانه‌هایی هستند که در فرم متقاضی تنظیم شده‌اند. اگر رسانه‌ای برای هیچ یک از متقاضیان تنظیم نشده باشد، آن رسانه در ردیف‌های کشویی زیر منبع نمایش داده نمی‌شود.

برای مثال، اگر هیچ متقاضی با رسانه Google Adwords درخواست نکرده باشد، آن رسانه در زیر ردیف منبع Search engine نمایش داده نخواهد شد.