فروش اشتراکهای بالاتر¶
اشتراکها دورهای هستند و به طور نامحدود ادامه مییابند. با گذشت زمان، ممکن است مشتریان بخواهند آنها را تغییر دهند. با توجه به این موضوع، داشتن قابلیت انطباق قیمتها یا تغییر مقادیر برای برآوردن هر نیازی ضروری است. در اینجا است که فرصت فروش اشتراکهای بالاتر به میان میآید.
فروش اشتراکهای بالاتر ممکن است برای انواع مشتریان زیر مفید باشد:
- مشتریان وفاداراینها مشتریانی هستند که قبلاً به شرکت/برند اعتماد دارند و چون الگوی پرداخت برای محصولات/خدمات را برقرار کردهاند، اعتماد بیشتری به فروش محصول/خدمت گرانتر به آنها وجود دارد.
- مشتریان جدیدبرای مشتریان جدید که با شرکت/برند آشنا نیستند، باید از یک تاکتیک جدید و جذاب برای ترغیب آنها به خرید محصولات/خدمات گرانتر استفاده شود.
در این مواقع، تخفیفها میتوانند مفید باشند. معمولاً اشتراکها پس از گذشت مدت زمانی مشخص به پایان میرسند.
بنابراین، اگر این محصولات/خدمات گرانتر به مشتریان جدید با تخفیف ارائه شود، میتواند منجر به فروش شود و در عین حال اعتماد قویتری بین مشتری و شرکت/برند ایجاد کند. در نتیجه، این امر میتواند باعث افزایش حفظ مشتری شود، زیرا مشتریان به مرور زمان راحتتر و قابل اعتمادتر میشوند.
پیکربندی تخفیف¶
برای داشتن امکان ارتقاء اشتراک به مشتری جدید با کمک تخفیف، ویژگی تخفیفها باید فعال شود.
برای فعالسازی ویژگی تخفیفها، به مسیر قیمتگذاری اسکرول کنید و تیک گزینه کنار تخفیفها را بزنید. سپس، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.
بروید، به بخشبا فعالسازی این ویژگی، امکان اعمال تخفیف بر روی خطوط سفارش فروش فراهم میشود.
فروش اشتراکهای بالاتر¶
قبل از ارتقاء اشتراک، مستندات ما را در مورد نحوه ایجاد پیشفاکتور با استفاده از محصولات اشتراکی مشاهده کنید.
زمانی که پیشفاکتور با اشتراک تأیید شود، به طور رسمی به یک سفارش فروش تبدیل میشود و یک اشتراک جدید در اپلیکیشن اشتراکها Odoo ایجاد میشود.
توجه
سفارش فروش اشتراک باید قبل از ارتقاء فاکتور شود.
زمانی که سفارش فروش اشتراک باز شود، چه در اپلیکیشن فروش و چه در اپلیکیشن اشتراکها، امکان ارتقاء آن اشتراک از طریق دکمه ارتقاء در بالای سفارش فروش فراهم میشود.
زمانی که دکمه ارتقاء کلیک شود، یک فرم پیشفاکتور جدید ظاهر میشود که با یک بنر وضعیت ارتقاء در گوشه بالای سمت راست مشخص شده است. محصول اشتراک اولیه در تب خطوط سفارش قرار دارد.
همچنین یک هشدار وجود دارد که به کاربر یادآوری میکند که محصولات تکراری طبق دوره زمانبندی پراختی تخفیف خوردهاند و این هشدار زیر محصول اشتراک اولیه در تب خطوط سفارش قرار دارد.
مهم
مقدار پراختی فقط به انواع محصولات خدماتی اعمال میشود. این مقدار به انواع محصولات مصرفی یا قابل ذخیره اعمال نمیشود، حتی اگر پیام ظاهر شود.
از این فرم جدید پیشفاکتور ارتقاء، محصولات اشتراک جدید را در تب خطوط سفارش اضافه کنید، با کلیک روی دکمه اضافه کردن محصول و انتخاب محصول اشتراک مورد نظر.
زمانی که محصولات اشتراک ارتقاء مورد نظر اضافه شدند، میتوان آنها را برای تأیید به مشتری ارسال کرد با کلیک روی دکمه ارسال از طریق ایمیل.
مهم
زمانی که پیشفاکتور توسط مشتری تأیید شد، محصولات ارتقاء به اشتراک اولیه اضافه میشوند. قیمتهای پیشفاکتور سپس به زمان باقیمانده از دوره فاکتور فعلی پراختی میشوند.
توجه
قبل از ارسال پیشفاکتور جدید به مشتری، میتوان قیمت واحد، مالیاتها و حتی تخفیف را اعمال کرد.
زمانی که مشتری تأیید کرد، روی دکمه تأیید در پیشفاکتور کلیک کنید تا آن به یک سفارش فروش تبدیل شود. زمانی که این دکمه کلیک شود، یک دکمه هوشمند تاریخچه فروش ظاهر میشود که تعداد سفارشات فروش متصل به این سفارش اشتراک اولیه را نشان میدهد.
زمانی که دکمه هوشمند تاریخچه فروش کلیک شود، Odoo صفحهای جداگانه را نمایش میدهد که شامل فهرستی از سفارشات فروش مربوطه است و وضعیت اشتراک فردی هر یک به وضوح نمایش داده میشود.
همچنین ملاحظه نمائید
../اشتراکها
برنامهها
محصولات