هشدارهای کیفیت¶
در اپلیکیشن Quality اودوو، هشدارهای کیفیت برای اطلاع رسانی به تیمهای کیفیت در مورد معایب محصولات یا مشکلات دیگر استفاده میشوند. هشدارهای کیفیت میتوانند از یک سفارش تولید یا موجودی، از یک سفارش کاری در ماژول Shop Floor، یا مستقیماً در اپلیکیشن Quality ایجاد شوند.
ایجاد هشدارهای کیفیت¶
روشهای مختلفی برای ایجاد یک هشدار کیفیت جدید وجود دارد:
از خود اپلیکیشن Quality، با رفتن به New برای باز کردن فرم هشدار کیفیت.
، و سپس کلیک روی دکمهبه مسیر Quality Alert در بالای MO کلیک کنید تا فرم هشدار کیفیت در یک صفحه جدید باز شود.
بروید، سپس یک MO را انتخاب کنید. روی دکمهمهم
این روش تنها در صورتی قابل استفاده است که یک بررسی کیفیت برای MO درخواست شده باشد. دکمه Quality Alert در غیر این صورت ظاهر نخواهد شد.
اپلیکیشن # To Process در یک کارت نوع سفارش موجودی (Receipts، Delivery Orders و غیره) کلیک کنید، سپس یک سفارش را انتخاب کنید. روی دکمه Quality Alert در بالای سفارش کلیک کنید تا فرم هشدار کیفیت در یک صفحه جدید باز شود.
را باز کنید، روی دکمهمهم
این روش تنها در صورتی قابل استفاده است که یک بررسی کیفیت برای سفارش موجودی درخواست شده باشد. دکمه Quality Alert در غیر این صورت ظاهر نخواهد شد. اگر دکمه ظاهر نشد، همچنین میتوانید با کلیک روی آیکن ⚙️ (gear) در بالای صفحه و انتخاب گزینه Quality Alert از منوی باز شده، هشدار کیفیت ایجاد کنید.
ماژول ⋮ (سه نقطه عمودی) در پایین سمت راست کارت سفارش کاری کلیک کنید تا منوی What do you want to do? باز شود. از این منو گزینه Create a Quality Alert را انتخاب کنید تا هشدار کیفیت در یک پنجره پاپآپ باز شود.
را باز کنید، سپس یک مرکز کاری را از نوار ناوبری در بالای صفحه انتخاب کنید. سپس، روی دکمه
توجه
بسته به اینکه چگونه فرم هشدار کیفیت جدید باز شده باشد، برخی از فیلدهای فرم ممکن است از قبل پر شده باشند. به عنوان مثال، اگر هشدار کیفیت از کارت سفارش کاری در ماژول Shop Floor ایجاد شود، فیلدهای Product و Work Center به طور خودکار پر میشوند.
فرم هشدار کیفیت¶
پس از باز کردن فرم هشدار کیفیت جدید، ابتدا یک Title کوتاه وارد کنید که مشکل محصول را خلاصه کند.
سپس، اگر هشدار کیفیت مربوط به موارد زیر است:
یک محصول خاص یا نوع محصول خاص، آن را از منوی کشویی Product یا Product Variant انتخاب کنید.
یک مرکز کاری خاص، آن را از منوی کشویی Work Center انتخاب کنید.
یک سفارش برداشت خاص، آن را از منوی کشویی Picking انتخاب کنید.
سپس در فیلد Team، تیم کیفیت مسئول مدیریت هشدار کیفیت را انتخاب کنید. اگر یک کارمند خاص باید مسئول هشدار کیفیت باشد، او را از منوی کشویی Responsible انتخاب کنید.
در فیلد Tags، هر برچسبی که مرتبط با هشدار کیفیت است را از منوی کشویی انتخاب کنید.
از فیلد Root Cause برای انتخاب علت مشکل کیفیت، در صورت شناخته شدن، استفاده کنید.
در نهایت، یک سطح Priority با انتخاب یک عدد ⭐ (ستاره) بین یک تا سه انتخاب کنید. هشدارهای کیفیت با اولویتهای بالاتر در بالای برد کانبان Quality Alerts در اپلیکیشن Quality نمایش داده میشوند.
در پایین فرم هشدار کیفیت چهار تب وجود دارد که به اضافه کردن اطلاعات تکمیلی یا اقداماتی که باید برای هشدار کیفیت انجام شود کمک میکند. آنها به شرح زیر تکمیل میشوند:
در تب Description، توضیحی از مشکل کیفیت وارد کنید.
از تب Corrective Actions برای جزئیات دادن به مراحل اصلاحی که باید برای رفع مشکل انجام شود استفاده کنید.
از تب Preventive Actions برای جزئیات دادن به اقداماتی که باید برای جلوگیری از وقوع مجدد مشکل در آینده انجام شود استفاده کنید.
در تب Miscellaneous، فروشنده محصول را از فیلد Vendor انتخاب کنید. اگر از یک پایگاه داده اودوو که چندین شرکت را مدیریت میکند استفاده میکنید، شرکت مربوطه را در فیلد Company انتخاب کنید. در نهایت، تاریخ اختصاص هشدار به تیم کیفیت را در فیلد Date Assigned مشخص کنید.
مدیریت هشدارهای کیفیت¶
برای مشاهده تمام هشدارهای کیفیت موجود، به مسیر
بروید. به طور پیشفرض، هشدارها در نمای برد کانبان نمایش داده میشوند که آنها را بر اساس مرحلهای که در فرایند بازبینی قرار دارند، مرتب میکند.برای جابجایی یک هشدار به مرحله دیگر، به سادگی آن را بکشید و در مرحله مورد نظر رها کنید. به طور جایگزین، یک هشدار کیفیت را انتخاب کنید تا آن را باز کنید، سپس روی مرحله مورد نظر در بالای گوشه بالای سمت راست فرم هشدار کیفیت کلیک کنید.
برای ایجاد یک هشدار جدید در یک مرحله خاص، روی دکمه + (جمع) در سمت راست نام مرحله کلیک کنید. در کارت هشدار جدیدی که در زیر عنوان مرحله ظاهر میشود، عنوان هشدار را وارد کرده و سپس روی دکمه Add کلیک کنید. برای پیکربندی باقیمانده هشدار، کارت هشدار را انتخاب کنید تا فرم آن باز شود.