ادغام سرنخها و فرصتهای مشابه¶
اودو بهطور خودکار سرنخها و فرصتهای مشابه را در برنامه CRM شناسایی میکند. شناسایی این رکوردهای تکراری اجازه میدهد که بدون از دست دادن اطلاعات آنها را ادغام کنید. این کار نه تنها به سازماندهی پایپلاین کمک میکند بلکه از تماس بیش از یک فروشنده با مشتری جلوگیری میکند.
توجه
هنگام ادغام فرصتها، هیچ اطلاعاتی از بین نمیرود. دادههای فرصت دیگر در بخش چتر و فیلدهای اطلاعات برای مرجع ثبت میشوند.
شناسایی سرنخها و فرصتهای مشابه¶
سرنخها و فرصتهای مشابه با مقایسه آدرس ایمیل و شماره تلفن تماس مرتبط شناسایی میشوند. اگر سرنخ/فرصت مشابهی پیدا شود، یک دکمه هوشمند سرنخهای مشابه در بالای رکورد سرنخ (یا فرصت) ظاهر میشود.
مقایسه سرنخها و فرصتهای مشابه¶
برای مقایسه جزئیات سرنخها/فرصتهای مشابه، به سرنخهای مشابه کلیک کنید. این کار یک نمای کانبان را باز میکند که فقط سرنخها/فرصتهای مشابه را نمایش میدهد. روی یک کارت کلیک کنید تا جزئیات سرنخ/فرصت را مشاهده کنید و تأیید کنید که آیا باید ادغام شوند یا خیر.
یا بروید. یک سرنخ یا فرصت را باز کنید و روی دکمه هوشمندادغام سرنخها و فرصتهای مشابه¶
مهم
هنگام ادغام، Odoo به سرنخ/فرصتی که ابتدا در سیستم ایجاد شده است، اولویت میدهد و اطلاعات را به اولین سرنخ/فرصت ایجاد شده ادغام میکند. با این حال، اگر یک سرنخ و یک فرصت ادغام شوند، رکورد نتیجه به عنوان یک فرصت شناخته میشود، صرف نظر از اینکه کدام رکورد ابتدا ایجاد شده است.
پس از تأیید اینکه سرنخها/فرصتها باید ادغام شوند، با استفاده از لینک خردهنان یا با کلیک بر روی دکمه هوشمند سرنخهای مشابه به نمای کانبان بازگردید. روی آیکون (لیست) کلیک کنید تا به نمای لیست تغییر دهید.
کادر سمت چپ صفحه را برای سرنخها/فرصتهایی که باید ادغام شوند علامت بزنید. سپس روی آیکون اقدامات در بالای صفحه کلیک کنید تا یک منوی کشویی باز شود. از آن منوی کشویی، گزینه ادغام را برای ادغام فرصتها یا سرنخهای انتخاب شده انتخاب کنید.
وقتی گزینه ادغام از منوی کشویی اقدامات انتخاب شود، یک پنجره پاپآپ ادغام ظاهر میشود. در آن پنجره پاپآپ، زیر عنوان اختصاص فرصتها به، یک فروشنده و :guilabel:تیم فروش از منوهای کشویی مناسب انتخاب کنید.
زیر این فیلدها، سرنخها/فرصتهای مورد ادغام به همراه اطلاعات مرتبط آنها فهرست شدهاند. برای ادغام سرنخها/فرصتهای انتخاب شده، روی ادغام کلیک کنید.
خطر
ادغام یک عمل غیرقابل بازگشت است. سرنخها/فرصتها را ادغام نکنید مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که باید ترکیب شوند.
زمانی که سرنخها/فرصتها نباید ادغام شوند¶
ممکن است مواردی وجود داشته باشد که یک سرنخ یا فرصت مشابه شناسایی شود، اما نباید ادغام شود. این شرایط بسته به فرآیندهای تیم فروش و سازمان متفاوت است. برخی از سناریوهای ممکن در زیر فهرست شدهاند.
سرنخهای از دست رفته¶
اگر یک سرنخ/فرصت به عنوان از دست رفته علامتگذاری شده باشد، همچنان میتواند با یک سرنخ یا فرصت فعال ادغام شود. سرنخ/فرصت حاصل به عنوان فعال علامتگذاری شده و به پایپلاین اضافه میشود.
تماسهای مختلف در یک سازمان¶
سرنخها/فرصتها از یک سازمان، اما با نقاط تماس مختلف، ممکن است نیازهای مشابهی نداشته باشند. در این حالت، بهتر است این رکوردها را ادغام نکنید، هرچند اختصاص دادن همان فروشنده یا تیم فروش میتواند از کارهای تکراری و سوءتفاهم جلوگیری کند.
تکراریهای موجود با بیش از یک فروشنده¶
اگر بیش از یک سرنخ/فرصت در پایگاه داده وجود داشته باشد، ممکن است فروشندگان متعددی به آنها اختصاص داده شده باشند که به طور مستقل روی آنها کار میکنند. در حالی که این سرنخها/فرصتها ممکن است نیاز به مدیریت جداگانه داشته باشند، توصیه میشود که فروشندگان مرتبط در یک یادداشت داخلی برای دیدهشدن برچسبگذاری شوند.
اطلاعات تماس مشابه است اما دقیق نیست¶
سرنخها و فرصتهای مشابه با مقایسه آدرسهای ایمیل و شمارههای تلفن تماسهای مرتبط شناسایی میشوند. با این حال، اگر آدرس ایمیل مشابه باشد اما دقیق نباشد، ممکن است نیاز باشد که به صورت مستقل باقی بمانند.
مثال
سه سرنخ مختلف به پایپلاین اضافه شدند و به فروشندگان مختلف اختصاص داده شدند. آنها به دلیل آدرسهای ایمیل تماسها به عنوان سرنخهای مشابه شناسایی شدند.
دو سرنخ از یک فرد به نام Robin
به نظر میرسند و آدرسهای ایمیل یکسانی دارند. این سرنخها باید ادغام شوند.
سرنخ سوم دارای دامنه ایمیل یکسان است، اما آدرس متفاوت است، همانطور که نام تماس متفاوت است. در حالی که این سرنخ احتمالاً از همان سازمان است، اما از تماس متفاوتی است و نباید ادغام شود.