PayPal

پی‌پال یک ارائه‌دهنده پرداخت آنلاین آمریکایی است که در سراسر جهان در دسترس است و یکی از معدود ارائه‌دهندگان است که هزینه اشتراک دریافت نمی‌کند.

توجه

در حالی که پی‌پال در بیش از 200 کشور/منطقه در دسترس است، تنها مجموعه‌ای از ارزها پشتیبانی می‌شود.

تنظیمات در پی‌پال

برای دسترسی به تنظیمات حساب پی‌پال خود، وارد پی‌پال شوید، تنظیمات حساب را باز کرده و منوی Website payments را باز کنید.

منوی حساب پی‌پال

مهم

توجه داشته باشید که برای اینکه پی‌پال در Odoo کار کند، گزینه‌های Auto Return و PDT باید فعال شوند.

بازگشت خودکار

ویژگی بازگشت خودکار مشتریان را به طور خودکار پس از پردازش پرداخت به Odoo هدایت می‌کند.

از بخش Website payments به Website preferences ‣ Update ‣ Auto return for website payments ‣ Auto return بروید و گزینه On را انتخاب کنید. آدرس پایگاه داده Odoo خود (مثلاً https://yourcompany.odoo.com) را در فیلد Return URL وارد کرده و گزینه Save را بزنید.

توجه

هر URLی کار می‌کند. Odoo تنها نیاز دارد که این تنظیم فعال شود چون از URL دیگری استفاده می‌کند.

انتقال داده‌های پرداخت (PDT)

PDT به شما امکان می‌دهد تأییدیه‌های پرداخت دریافت کنید، وضعیت پرداخت را به مشتریان نمایش دهید و اصالت پرداخت‌ها را بررسی کنید. از Website preferences ‣ Update به پایین بروید و گزینه Payment data transfer را فعال کنید.

نکته

پی‌پال PDT Identity Token شما را به محض فعال‌سازی گزینه‌های Auto return و Payment Data Transfer (PDT) نمایش می‌دهد. اگر به PDT Identity Token نیاز دارید، گزینه Payment data transfer را غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید تا توکن دوباره نمایش داده شود.

حساب پی‌پال اختیاری

ما پیشنهاد می‌کنیم که از مشتریان درخواست نکنید که برای پرداخت وارد حساب پی‌پال شوند. بهتر و قابل دسترس‌تر برای مشتریان است که با کارت اعتباری/دبیت پرداخت کنند. برای غیرفعال کردن این درخواست، به Account Settings ‣ Website payments ‣ Update بروید و گزینه On را برای PayPal account optional انتخاب کنید.

فرمت پیام‌های پرداخت

اگر از حروف با آکسان (یا هر چیزی غیر از حروف لاتین اصلی) برای نام یا آدرس مشتریان استفاده می‌کنید، باید فرمت کدگذاری درخواست پرداخت ارسال شده توسط Odoo به پی‌پال را پیکربندی کنید. در غیر این صورت، برخی تراکنش‌ها بدون اطلاع قبلی شکست می‌خورند.

برای انجام این کار، به حساب تولیدی خود بروید. سپس، روی More Options کلیک کرده و فرمت‌های کدگذاری پیش‌فرض را به UTF-8 تنظیم کنید.

نکته

  • برای خطای پرداخت‌های وب‌سایت رمزنگاری‌شده و EWP_SETTINGS، لطفاً مستندات پی‌پال را بررسی کنید.

  • حساب Paypal Sandbox خود را پیکربندی کرده و سپس از این لینک برای پیکربندی فرمت کدگذاری در محیط آزمایشی استفاده کنید.

تنظیمات در Odoo

Odoo به API Credentials شما نیاز دارد تا با حساب پی‌پال شما ارتباط برقرار کند. برای انجام این کار، به Accounting ‣ Configuration ‣ Payment Providers بروید و پی‌پال را Activate کنید. سپس، اطلاعات حساب پی‌پال خود را در تب Credentials وارد کنید:

  • Email: آدرس ایمیل ورود در پی‌پال؛

  • PDT Identity Token: کلیدی که برای تأیید اصالت تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

محیط تست

پیکربندی

با استفاده از حساب‌های sandbox پی‌پال، می‌توانید جریان کامل پرداخت را در اودوو تست کنید.

با استفاده از اعتبارنامه‌های پی‌پال خود به سایت توسعه‌دهنده پی‌پال وارد شوید تا دو حساب sandbox ایجاد کنید:

  • یک حساب کسب‌وکار (برای استفاده به‌عنوان فروشندگان، به‌عنوان مثال pp.merch01-facilitator@example.com);

  • یک حساب شخصی پیش‌فرض (برای استفاده به‌عنوان خریداران، به‌عنوان مثال pp.merch01-buyer@example.com).

با استفاده از حساب فروشنده وارد sandbox پی‌پال شوید و دستورالعمل‌های پیکربندی مشابه را دنبال کنید. اعتبارنامه‌های sandbox خود را در اودوو وارد کنید (حسابداری ‣ پیکربندی ‣ ارائه‌دهندگان پرداخت ‣ پی‌پال در تب اعتبارنامه‌ها، و مطمئن شوید که وضعیت روی حالت تست تنظیم شده است.)

یک تراکنش آزمایشی از اودوو با استفاده از حساب شخصی sandbox انجام دهید.

همچنین ملاحظه نمائید

  • ../ارائه‌دهندگان پرداخت