مراحل و وضعیتهای وظیفه¶
مراحل وظیفه¶
مراحل وظیفه به عنوان ستونهایی در نمای کانبان پروژه نمایش داده میشوند و به شما این امکان را میدهند که پیشرفت وظایف را با کشیدن و رها کردن بهروزرسانی کنید. در بیشتر پروژهها، مراحل مشابه جدید، در حال انجام، پیشنویس و غیره خواهند بود.
به طور پیشفرض، مراحل وظیفه خاص پروژه هستند اما میتوانند بین پروژههای مختلفی که از یک جریان کاری مشابه پیروی میکنند، مشترک باشند.
ایجاد مراحل وظیفه¶
Odoo Project مراحل پیشفرضی ارائه نمیدهد، بلکه به شما این امکان را میدهد که مراحل سفارشی را بر اساس نیازهای خاص کسبوکار خود ایجاد کنید. شما بلافاصله پس از ایجاد یک پروژه جدید برای این کار دعوت میشوید.
برای ایجاد یک مرحله، نام آن را در فیلد مرحله... تایپ کنید، سپس روی افزودن کلیک کنید.
نکته
روی مشاهده مثالها کلیک کنید تا ایدههایی برای نامهای مراحل مربوط به خط کسبوکار خود پیدا کنید.
ویرایش مراحل وظیفه¶
برای ویرایش مرحله وظیفه، روی آیکون (چرخ دنده) در کنار نام آن کلیک کنید. سپس یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:
جمع کردن: برای پنهان کردن مرحله وظیفه و همه وظایف در این مرحله از نمای کانبان.
ویرایش:
نام: برای تغییر نام مرحله.
الگو SMS/ایمیل: برای ارسال خودکار یک ایمیل یا پیامک به مشتری هنگامی که وظیفه به این مرحله میرسد.
جمعشده در کانبان: برای پنهان کردن مرحله وظیفه و همه وظایف در این مرحله از نمای کانبان.
پروژهها: برای به اشتراک گذاشتن این مرحله وظیفه بین چندین پروژه.
خودکارسازی: برای ایجاد قوانین سفارشی که اقدامهای خودکار را تحریک میکنند (مانند ایجاد فعالیتها، افزودن دنبالکنندگان یا ارسال اعلانهای webhook). توجه داشته باشید که این کار استودیو را در پایگاه داده شما فعال میکند که ممکن است بر برنامه قیمتگذاری شما تأثیر بگذارد.
حذف: برای حذف این مرحله.
بایگانی/بازیابی همه: برای بایگانی یا بازیابی تمام وظایف در این مرحله.
وضعیتهای وظیفه¶
وضعیتهای وظیفه برای ردیابی وضعیت وظایف درون مرحله کانبان استفاده میشوند و همچنین برای بستن وظیفه زمانی که انجام شده یا لغو شده است. بر خلاف مراحل کانبان، آنها قابل سفارشیسازی نیستند؛ پنج وضعیت وظیفه در Odoo وجود دارد و به شرح زیر استفاده میشوند:
در حال انجام: این حالت پیشفرض تمامی وظایف است، به این معنی که کار لازم برای انتقال وظیفه به مرحله بعدی کانبان در حال انجام است.
تغییرات درخواست شده: برای تأکید بر اینکه تغییرات، چه از طرف مشتری و چه بهصورت داخلی، قبل از اینکه وظیفه به مرحله بعدی کانبان منتقل شود، لازم است.
تأیید شده: برای تأکید بر اینکه وظیفه آماده است تا به مرحله بعدی منتقل شود.
لغو شده: برای لغو وظیفه.
انجام شده: برای بستن وظیفه پس از اتمام آن.
توجه
وضعیتهای وظیفه تغییرات درخواست شده و تأیید شده به محض اینکه وظیفه به مرحله کانبان دیگری منتقل شود، پاک میشوند. وضعیت وظیفه به وضعیت پیشفرض در حال انجام برمیگردد تا وضعیتهای تغییرات درخواست شده یا تأیید شده بتوانند دوباره اعمال شوند، زمانی که کار لازم در این مرحله کانبان کامل شده باشد.
وضعیتهای انجام شده و لغو شده مستقل از مرحله کانبان هستند. هنگامی که وظیفه به عنوان انجام شده یا لغو شده علامتگذاری میشود، بسته میشود. در صورت نیاز، میتوان با تغییر وضعیت آن را دوباره باز کرد.