SIX¶
اتصال یک ترمینال پرداخت SIX به شما امکان میدهد جریان پرداخت روانی را برای مشتریان خود فراهم کنید و کار صندوقداران را سادهتر کنید.
هشدار
اگرچه Worldline شرکت SIX Payment Services را خریداری کرده و هر دو شرکت از ترمینالهای پرداخت Yomani استفاده میکنند، اما سیستمعاملهای آنها متفاوت است. بنابراین ترمینالهایی که از Worldline دریافت شدهاند، با این یکپارچگی سازگار نیستند.
پیکربندی¶
ماژول POS IoT Six را نصب کنید¶
برای فعالسازی ماژول POS IoT Six، به اپلیکیشنها بروید، فیلتر اپلیکیشنها را حذف کنید و به دنبال POS IoT Six بگردید. این ماژول درایور و رابط لازم را به پایگاه داده شما اضافه میکند تا ترمینالهای Six را شناسایی کند.
توجه
این ماژول جایگزین ماژول POS Six میشود.
اتصال یک جعبه IoT¶
اتصال یک ترمینال پرداخت Six به Odoo نیاز به استفاده از یک Raspberry Pi یا جعبه IoT مجازی (فقط برای سیستمعامل Windows) دارد.
پیکربندی شناسه ترمینال¶
به صفحه اصلی جعبه IoT خود بروید، جایی که میتوانید فیلد ترمینال پرداخت Six را پس از اتصال سرور پایگاه داده خود به جعبه IoT پیدا کنید. روی پیکربندی کلیک کنید، فیلد شناسه ترمینال را با شناسه دریافتی از Six پر کنید و روی اتصال کلیک کنید. شناسه ترمینال Six شما باید در بخش شناسه ترمینال فعلی ظاهر شود.
هنگامی که شناسه ترمینال Six پیکربندی شد، Odoo بهطور خودکار جعبه IoT را مجدداً راهاندازی میکند. اگر ترمینال Six شما آنلاین باشد، بهطور خودکار شناسایی و به پایگاه داده متصل میشود. برای تأیید اتصال، صفحه اصلی جعبه IoT را در بخش پرداختها بررسی کنید.
پیکربندی روش پرداخت¶
ترمینال پرداخت را در تنظیمات اپلیکیشن فعال کنید و روش پرداخت مربوطه را ایجاد کنید. نوع دفترکل را به بانک تنظیم کنید و در فیلد استفاده از ترمینال پرداخت گزینه SIX IOT را انتخاب کنید. سپس دستگاه ترمینال خود را در فیلد دستگاه ترمینال پرداخت انتخاب کنید.
پس از ایجاد روش پرداخت، میتوانید آن را در تنظیمات POS خود انتخاب کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات POS بروید، روی ویرایش کلیک کنید و روش پرداخت را در بخش پرداختها اضافه کنید.
پرداخت با استفاده از ترمینال پرداخت¶
هنگام پردازش پرداخت، در بخش روش پرداخت، روش پرداخت Six خود را انتخاب کنید و روی ارسال کلیک کنید. برای لغو درخواست پرداخت، روی لغو کلیک کنید. پس از موفقیتآمیز بودن پرداخت، وضعیت به پرداخت موفق تغییر میکند.
توجه
پس از پردازش پرداخت، نوع کارت استفادهشده و شناسه تراکنش در رکورد پرداخت ظاهر میشوند.
زبان مورد استفاده برای پیامهای خطا همان زبان ترمینال Six است. برای تغییر زبان، ترمینال را پیکربندی کنید یا با Six تماس بگیرید.
به طور پیشفرض، پورتی که توسط ترمینال Six استفاده میشود
7784
است.
نکته
اگر بین ترمینال پرداخت و Odoo مشکلاتی در اتصال وجود داشته باشد، همچنان میتوانید با استفاده از دکمه انجام اجباری پرداخت را در Odoo تأیید کنید.