زیر وظایف¶
هنگام مدیریت وظایف پروژه، میتوانید از تقسیم بار کاری به زیر وظایف کوچکتر بهرهمند شوید، که ردیابی پیشرفت و مدیریت کار را آسانتر میکند.
ویژگی زیر وظیفه Odoo بهخصوص در برخی از موارد زیر مفید است:
بار کاری وظیفه بیش از حد بزرگ است که در یک رکورد قابل مدیریت باشد.
یک توالی مشخص از مراحل وجود دارد که باید دنبال شود.
برخی از بخشهای بار کاری تحت پوشش پروژهها و/یا متصدیان مختلف قرار دارند.
وظیفه اصلی که زیر وظایف به آن پیوند داده شدهاند به عنوان وظیفه والد شناخته میشود. زیر وظایف وظیفه والد به عنوان زیر وظایف شناخته میشوند.
ایجاد زیر وظایف¶
برای ایجاد یک زیر وظیفه:
برنامه پروژه را باز کنید، سپس به پروژه مورد نظر خود بروید.
روی وظیفهای که میخواهید زیر وظیفه را به آن اضافه کنید کلیک کنید، سپس به زبانه زیر وظایف کلیک کنید.
روی افزودن یک خط کلیک کنید، سپس عنوان را پر کنید.
برای ذخیرهسازی دستی وظیفه، روی آیکون (ذخیره) کلیک کنید.
نکته
شما میتوانید چندین فیلد از یک زیر وظیفه را مستقیماً از زبانه زیر وظیفه وظیفه والد و بدون باز کردن زیر وظیفه فردی ویرایش کنید. به طور پیشفرض، اینها عبارتند از: عنوان، اولویت، وضعیت و متصدیان. از آیکون (اسلایدها) برای اضافه کردن یا حذف فیلدها استفاده کنید.
پس از ایجاد زیر وظیفه جدید، تغییرات زیر در وظیفه والد رخ میدهد:
یک دکمه هوشمند تعداد کل زیر وظایف و همچنین تعداد زیر وظایف بسته شده (انجام شده یا لغو شده) را نمایش میدهد. برای دسترسی به لیست زیر وظایف، روی دکمه هوشمند کلیک کنید.
زمان تخصیص یافته مقدار زمانی که به وظیفه والد اختصاص داده شده و همچنین زمان تخصیص یافته به زیر وظایف را نمایش میدهد. این میتواند برای اطمینان از اینکه زمان تخصیص یافته به زیر وظایف از زمان تخصیص یافته به وظیفه والد تجاوز نکند، استفاده شود.
زبانه زمانبندیها شامل تجزیه و تحلیل زمان صرف شده روی وظیفه والد و همچنین زیر وظایف است.
برای باز کردن زیر وظیفهای که ایجاد کردهاید، روی نمایش کلیک کنید. فرم زیر وظیفه مشابه فرم وظیفه است.
نکته
یک دکمه هوشمند به شما امکان میدهد تا به وظیفه والد برگردید.
زبانه زیر وظایف اجازه ایجاد زیر وظایف بیشتر را میدهد.
انتخاب یک پروژه باعث میشود که این زیر وظیفه در نمای کانبان پروژه انتخاب شده نمایش داده شود.