Ingenico¶
اتصال یک ترمینال پرداخت به شما امکان میدهد جریان پرداخت روانی را به مشتریان خود ارائه دهید و کار صندوقداران را آسانتر کنید.
مهم
ترمینالهای پرداخت Ingenico به جعبه IoT نیاز دارند.
Ingenico در حال حاضر تنها در بلژیک، هلند و لوکزامبورگ در دسترس است.
Odoo با ترمینالهای پرداخت Ingenico Lane/، Desk/ و Move/ کار میکند زیرا آنها پروتکل ارتباطی TLV را از طریق TCP/IP پشتیبانی میکنند.
پیکربندی¶
اتصال یک جعبه IoT¶
اتصال یک ترمینال پرداخت Ingenico به Odoo یک ویژگی است که به جعبه IoT نیاز دارد.
پیکربندی ترمینالهای Lane/Desk/Move 5000 برای Ingenico BENELUX¶
دکمه عملکرد (F در Lane/5000، ⦿ در Desk/5000 و Move/5000) را فشار دهید.
به
بروید و رمز عبور تنظیمات را وارد کنید.گزینه تغییر اتصال را انتخاب کرده و در صفحه بعد روی تأیید فشار دهید.
گزینههای TCP/IP و آدرس IP را انتخاب کنید.
در صفحه بعد، آدرس IP جعبه IoT خود را وارد کنید.
شماره پورت
9000
را وارد کنید و در صفحه بعد روی تأیید فشار دهید.
در این نقطه، ترمینال ریستارت میشود و باید در فرم جعبه IoT در Odoo نمایش داده شود.
پیکربندی روش پرداخت¶
ترمینال پرداخت را در تنظیمات برنامه فعال کنید و روش پرداخت مربوطه را ایجاد کنید. نوع دفتر را به عنوان بانک تنظیم کرده و Ingenico را در فیلد استفاده از ترمینال پرداخت انتخاب کنید. سپس، دستگاه ترمینال خود را در فیلد دستگاه ترمینال پرداخت انتخاب کنید.
پس از ایجاد روش پرداخت، میتوانید آن را در تنظیمات POS خود انتخاب کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات POS بروید، روی ویرایش کلیک کنید و روش پرداخت را در بخش پرداختها اضافه کنید.
پرداخت با استفاده از ترمینال پرداخت¶
در رابط کاربری PoS خود، هنگام پردازش پرداخت، یک روش پرداخت با استفاده از ترمینال پرداخت را انتخاب کنید. مطمئن شوید که مقدار در ستون پیشنهادی همان مقداری است که باید به ترمینال پرداخت ارسال شود و روی ارسال کلیک کنید. هنگامی که پرداخت موفقیتآمیز باشد، وضعیت به پرداخت موفقیتآمیز تغییر خواهد کرد.
اگر میخواهید درخواست پرداخت را لغو کنید، روی لغو کلیک کنید. همچنان میتوانید برای ارسال مجدد درخواست پرداخت تلاش کنید.
اگر مشکلی با ترمینال پرداخت وجود داشته باشد، همچنان میتوانید با استفاده از اجبار به انجام پرداخت را اجباری کنید. این امر به شما امکان میدهد سفارش را در Odoo تایید کنید، حتی اگر ارتباط بین ترمینال و Odoo مشکل داشته باشد.
توجه
این گزینه تنها در صورتی در دسترس خواهد بود که پیام خطایی دریافت کنید که به شما میگوید اتصال ناموفق بوده است.
پس از پردازش پرداخت شما، در سابقه پرداخت، نوع کارتی که استفاده شده و شناسه تراکنش را خواهید یافت.