تحویل‌ها و فاکتورها به آدرس‌های مختلف

افراد و کسب‌وکارها معمولاً از آدرس‌های جداگانه برای مقاصد صورتحساب (فاکتور) و حمل‌ونقل (تحویل) استفاده می‌کنند. با استفاده از برنامه فروش Odoo، مخاطبین می‌توانند آدرس‌های مختلفی برای تحویل و فاکتور دریافت کنند.

تنظیمات

برای استفاده صحیح از آدرس‌های متعدد در Odoo، به برنامه فروش ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات بروید و به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش پیش‌فاکتورها و سفارشات برسید. سپس، کادر کنار آدرس‌های مشتری را تیک بزنید و روی ذخیره کلیک کنید.

تنظیم آدرس‌های مشتری را فعال کنید.

پیکربندی فرم مخاطب

برای افزودن آدرس‌های متعدد به یک مخاطب، به برنامه فروش ‣ سفارشات ‣ مشتریان بروید و هر فیلتر پیش‌فرضی را از نوار جستجو پاک کنید. سپس روی مشتری مورد نظر کلیک کنید تا فرم مخاطب آن‌ها باز شود.

نکته

فرم‌های مخاطب همچنین از طریق برنامه مخاطبین قابل دسترسی هستند.

از فرم مخاطب، روی ویرایش کلیک کنید، سپس افزودن را انتخاب کنید که در زیر زبانه مخاطبین و آدرس‌ها قرار دارد. با این کار یک فرم پاپ‌آپ ایجاد مخاطب باز می‌شود که در آن می‌توان آدرس‌های اضافی را تنظیم کرد.

یک مخاطب/آدرس به فرم مخاطب اضافه کنید.

در فرم پاپ‌آپ ایجاد مخاطب، با کلیک روی فیلد پیش‌فرض آدرس دیگر شروع کنید تا منوی کشویی از گزینه‌های مربوط به آدرس‌ها نمایان شود.

هرکدام از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • مخاطب: یک مخاطب دیگر به فرم مخاطب موجود اضافه می‌کند.

  • آدرس فاکتور: یک آدرس فاکتور خاص به فرم مخاطب موجود اضافه می‌کند.

  • آدرس تحویل: یک آدرس تحویل خاص به فرم مخاطب موجود اضافه می‌کند.

  • آدرس دیگر: یک آدرس جایگزین به فرم مخاطب موجود اضافه می‌کند.

  • آدرس خصوصی: یک آدرس خصوصی به فرم مخاطب موجود اضافه می‌کند.

پس از انتخاب یک گزینه، اطلاعات تماس مربوطه را که باید برای نوع آدرس مشخص‌شده استفاده شود وارد کنید.

یک مخاطب/آدرس جدید در فرم مخاطب ایجاد کنید.

سپس، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا آدرس ذخیره شده و پنجره ایجاد مخاطب بسته شود. یا روی ذخیره و جدید کلیک کنید تا آدرس ذخیره شده و بلافاصله آدرس دیگری وارد شود.

افزودن آدرس به پیش‌فاکتورها

هنگامی که یک مشتری به پیش‌فاکتور اضافه می‌شود، فیلدهای آدرس فاکتور و آدرس تحویل به‌طور خودکار با آدرس‌های مربوطه که در فرم تماس مشتری مشخص شده‌اند، پر می‌شوند.

آدرس‌های فاکتور و تحویل به‌طور خودکار در پیش‌فاکتور پر می‌شوند.

فیلدهای آدرس فاکتور و آدرس تحویل همچنین می‌توانند مستقیماً از پیش‌فاکتور ویرایش شوند. برای این کار روی دکمه ویرایش کلیک کنید و سپس دکمه‌های لینک داخلی ➡️ (فلش سمت راست) در کنار هر خط آدرس را کلیک کنید.

این آدرس‌ها را می‌توان در هر زمان به‌روزرسانی کرد تا صدور فاکتور و تحویل به‌درستی انجام شود.

نکته

اگر تغییراتی در فرمی در Odoo اعمال شد، از جمله فرم‌های مخاطبین، به یاد داشته باشید که روی ذخیره کلیک کنید تا تغییرات در پایگاه داده ذخیره شوند.