استرایپ

اتصال یک ترمینال پرداخت به شما امکان می‌دهد جریان پرداخت روانی را به مشتریان خود ارائه دهید و کار صندوق‌داران را آسان‌تر کنید.

مهم

پیکربندی

پیکربندی روش پرداخت

استرایپ را در تنظیمات فعال کنید. برای این کار به نقطه فروش ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ ترمینال‌های پرداخت رفته و استرایپ را فعال کنید.

سپس روش پرداخت را ایجاد کنید:

  • به نقطه فروش ‣ پیکربندی ‣ روش‌های پرداخت بروید، روی ایجاد کلیک کنید و فیلد روش را با نام روش پرداخت خود پر کنید؛

  • فیلد دفترکل را به بانک و فیلد استفاده از ترمینال پرداخت را به استرایپ تنظیم کنید؛

  • شماره سریال ترمینال پرداخت خود را در فیلد شماره سریال استرایپ وارد کنید؛

  • روی فراموش نکنید که اتصال استرایپ را قبل از استفاده از این روش پرداخت تکمیل کنید. کلیک کنید.

فرم ایجاد روش پرداخت

توجه

  • روی شناسایی مشتری کلیک کنید تا این روش پرداخت فقط برای مشتریان شناسایی‌شده مجاز باشد. برای اینکه مشتریان ناشناس بتوانند با استرایپ پرداخت کنند، فیلد شناسایی مشتری را غیرفعال بگذارید.

  • فیلدهای حساب معوقه و حساب واسط را می‌توانید خالی بگذارید تا از حساب‌های پیش‌فرض استفاده شود.

  • شماره سریال ترمینال پرداخت خود را زیر دستگاه یا در داشبورد استرایپ پیدا کنید.

اتصال استرایپ به Odoo

روی اتصال استرایپ کلیک کنید. با این کار به صورت خودکار به یک صفحه پیکربندی هدایت می‌شوید. تمام اطلاعات را پر کنید تا حساب استرایپ خود را ایجاد کرده و به Odoo متصل کنید. پس از تکمیل فرم‌ها، کلیدهای API (کلید قابل انتشار و کلید مخفی) را می‌توانید در وب‌سایت استرایپ دریافت کنید. برای این کار روی دریافت کلیدهای مخفی و قابل انتشار کلیک کنید، کلیدها را کپی کرده و در فیلدهای مربوطه در Odoo قرار دهید. اکنون ترمینال شما آماده پیکربندی در POS است.

فرم اتصال استرایپ

توجه

  • هنگام استفاده از استرایپ به طور انحصاری در نقطه فروش، فقط به کلید مخفی برای استفاده از ترمینال خود نیاز دارید.

  • زمانی که از استرایپ به عنوان ارائه‌دهنده پرداخت استفاده می‌کنید، مقدار وضعیت می‌تواند روی غیرفعال باقی بماند.

  • برای پایگاه‌داده‌هایی که به صورت محلی (On-Premise) میزبانی می‌شوند، دکمه اتصال استرایپ کار نمی‌کند. برای بازیابی دستی کلیدهای API، وارد داشبورد استرایپ شوید، عبارت API را در نوار جستجو وارد کرده و روی Developers > API کلیک کنید.

پیکربندی ترمینال پرداخت

در ترمینال پرداخت خود به سمت راست بکشید، روی تنظیمات کلیک کنید، کد PIN مدیر را وارد کرده، تأیید کنید و شبکه خود را انتخاب کنید.

توجه

  • دستگاه کاربر و ترمینال باید در یک شبکه مشترک باشند.

  • در صورت اتصال وای‌فای، شبکه باید امن باشد.

  • برای دسترسی به تنظیمات ترمینال پرداخت خود، باید کد PIN مدیر را وارد کنید. این کد به طور پیش‌فرض 07139 است.

پرداخت با استفاده از ترمینال پرداخت

هنگام پردازش پرداخت، روش پرداخت استرایپ را انتخاب کنید. مبلغ را بررسی کرده و روی ارسال کلیک کنید. پس از موفقیت‌آمیز بودن پرداخت، وضعیت به پرداخت موفق تغییر می‌کند. برای لغو درخواست پرداخت، روی لغو کلیک کنید.

توجه

  • در صورت وجود مشکلات اتصال بین Odoo و ترمینال پرداخت، با کلیک کردن روی اجبار به انجام پرداخت را اجباری کنید، که به شما امکان تایید سفارش را می‌دهد.
    این گزینه تنها پس از دریافت پیام خطا که به شما اطلاع می‌دهد اتصال شکست خورده است، در دسترس است.
  • ترمینال باید حداقل ۱۰٪ شارژ باتری داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

  • این دستگاه برای پرداخت‌های کمتر از €0.50 کار نمی‌کند.

رفع مشکلات

ترمینال پرداخت در حساب استرایپ شما در دسترس نیست

اگر ترمینال پرداخت در حساب استرایپ شما در دسترس نیست، باید آن را به صورت دستی اضافه کنید:

  1. وارد داشبورد استرایپ شوید و به مسیر داشبورد استرایپ ‣ پرداخت‌ها ‣ دستگاه‌ها ‣ موقعیت‌ها بروید؛

  2. با کلیک روی دکمه + جدید یک موقعیت اضافه کنید یا یک موقعیت از پیش ایجادشده را انتخاب کنید؛

  3. در باکس دستگاه‌ها روی دکمه + جدید کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

توجه

باید یک کد ثبت‌نام ارائه دهید. برای دریافت این کد، در دستگاه خود به سمت راست بکشید، کد PIN مدیر (به طور پیش‌فرض: 07139) را وارد کرده، تأیید کنید و روی ایجاد کد ثبت‌نام کلیک کنید.