پیگیری فاکتورها¶
یک پیام پیگیری میتواند برای مشتریان در صورت تأخیر در پرداخت ارسال شود. اودوو به شما کمک میکند پرداختهای دیرکرد را شناسایی کرده و یادآوریهای مناسب را با استفاده از اقدامات پیگیری که بهطور خودکار یک یا چند عمل را بر اساس تعداد روزهای تأخیر فعال میکنند، برنامهریزی و ارسال کنید. شما میتوانید پیگیریهای خود را از طریق روشهای مختلفی مانند ایمیل، پست یا پیامک ارسال کنید.
همچنین ملاحظه نمائید
پیکربندی¶
برای پیکربندی یک اقدام پیگیری، به بروید و یک سطح جدید پیگیری را انتخاب یا ایجاد کنید. چندین اقدام پیگیری بهطور پیشفرض در زیر تب اعلان موجود است و نام و همچنین تعداد روزها قابل تغییر هستند. اقدامات پیگیری موجود عبارتند از:
ارسال ایمیل;
میتوانید از یک قالب پیشفرض برای پیامهای خود با انتخاب یک قالب محتوا استفاده کنید. برای تغییر قالب مورد استفاده، روی فیلد حرکت کنید و روی --> کلیک کنید. در صورت فعال بودن، پیامکها دارای فیلدی مخصوص قالب پیامک هستند.
میتوانید با فعال کردن گزینه خودکار، بهطور خودکار یک یادآوری ارسال کنید و با فعال کردن ضمیمه کردن فاکتورها، فاکتورهای باز را به یک اقدام پیگیری خاص ضمیمه کنید.
با کلیک روی تب فعالیت، میتوانید فعالیتها (وظایف) را برنامهریزی کنید. به این ترتیب، یک فعالیت بهطور خودکار در زمان فعال شدن پیگیری برنامهریزی میشود. برای این کار، گزینه برنامهریزی فعالیت را فعال کرده و فرد مسئول را برای وظیفه انتخاب کنید. نوع فعالیت را انتخاب کنید و در صورت تمایل یک خلاصه برای نحوه رسیدگی به فعالیت وارد کنید.
نکته
برای ارسال یادآوری قبل از تاریخ سررسید واقعی، تعداد روزهای منفی تعیین کنید.
گزارشهای پیگیری¶
فاکتورهای دیرکرد که باید پیگیری شوند در فاکتورهای دیرکرد فیلتر میکند، اما همچنین میتوانید بر اساس نیازمند اقدام در منوی فیلترها فیلتر کنید.
در دسترس هستند. بهطور پیشفرض، اودوو بر اساسهنگام انتخاب یک فاکتور، میتوانید تمام فاکتورهای پرداختنشده مشتری (چه دیرکرد داشته باشند و چه نداشته باشند) را مشاهده کنید، با تاریخهای سررسید فاکتورهای دیرکرد که به رنگ قرمز ظاهر میشوند. میتوانید فاکتورها را از یادآوری حذف کنید با کلیک روی حذف از پیگیریها. همچنین میتوانید یادآوریهای خودکار یا دستی و یک فرد مسئول را برای آن مشتری تنظیم کنید.
برای ارسال یادآوریها، روی پیگیری کلیک کنید و اقدام(های) مورد نظر خود را از موارد زیر انتخاب کنید:
چاپ;
ایمیل;
پیامک;
از طریق پست.
میتوانید فاکتورها را ضمیمه کنید و قالبهای محتوا را از این نمایه تغییر دهید. پس از اتمام، روی ارسال یا ارسال و چاپ کلیک کنید.
توجه
اطلاعات تماس موجود در فاکتور یا فرم تماس برای ارسال یادآوری استفاده میشود.
وقتی یادآوری ارسال میشود، این اقدام در چتر فاکتور ثبت میشود.
اگر زمان مناسب برای ارسال یادآوری نیست، میتوانید تاریخ یادآوری بعدی را مشخص کنید. گزارش بعدی مطابق با تاریخ تعیینشده یادآوری بعدی ارائه میشود.
نکته
همه صورتحسابهای بانکی را درست قبل از شروع فرآیند پیگیری تطبیق دهید تا از ارسال یادآوری به مشتری که قبلاً پرداخت کرده جلوگیری کنید.
سطح اعتماد بدهکار¶
برای دانستن اینکه آیا یک مشتری معمولاً با تأخیر پرداخت میکند یا خیر، میتوانید سطح اعتماد را با علامتگذاری آنها به عنوان بدهکار خوب، بدهکار معمولی یا بدهکار بد در گزارش پیگیری آنها تنظیم کنید. برای این کار، روی دایره کنار نام مشتری کلیک کرده و سطح اعتماد را انتخاب کنید.
ارسال یادآوریها بهصورت دستهای¶
میتوانید ایمیلهای یادآوری را بهصورت دستهای از صفحه گزارشهای پیگیری ارسال کنید. برای این کار، تمام گزارشهایی که میخواهید پردازش کنید انتخاب کرده، روی آیکون چرخدنده اقدام کلیک کرده و پردازش پیگیریها را انتخاب کنید.
همچنین ملاحظه نمائید