آزمایش/اجرای کمپین‌ها

برنامه اتوماسیون بازاریابی اودوو به کاربران این امکان را می‌دهد که کمپین‌های بازاریابی (و ارسال‌ها) را قبل از اجرای رسمی آزمایش کنند تا خطاها را بررسی کرده و قبل از رسیدن به مخاطبان هدف اشتباهات را اصلاح کنند.

آزمایش کمپین‌ها

برای آزمایش یک کمپین بازاریابی، برنامه اتوماسیون بازاریابی را باز کنید و کمپین مورد نظر را برای آزمایش انتخاب کنید که فرم جزئیات کمپین را نشان می‌دهد.

در فرم جزئیات کمپین، مطمئن شوید که کمپین از قبل فعالیت‌هایی را در گردش کار پیکربندی کرده است (یا کمپینی را با پیروی از دستورالعمل‌های موجود در مستندات فعالیت‌های گردش کار بسازید).

توجه

آزمایش کمپین‌های اتوماسیون بازاریابی باید در نسخه تولیدی پایگاه داده انجام شود. پایگاه‌های داده تکراری (یا آزمایشی) دارای قابلیت‌های محدود برای ارسال ایمیل هستند.

برای شروع آزمایش، روی دکمه اجرای یک آزمایش در بالای فرم کمپین، در سمت راست دکمه شروع کلیک کنید.

دکمه اجرای آزمایش در فرم جزئیات کمپین در اتوماسیون بازاریابی اودوو.

با کلیک کردن، یک پنجره پاپ‌آپ اجرای یک آزمایش ظاهر می‌شود.

Launch a test pop-up window that appears in Odoo Markting Automation.

در پنجره پاپ‌آپ اجرای یک آزمایش، روی فیلد انتخاب یا ایجاد یک تماس برای تولید یک شرکت‌کننده آزمایشی کلیک کنید تا منوی کشویی مخاطبین باز شود. از این منو، یک مخاطب موجود را انتخاب کنید (یا یک مخاطب جدید ایجاد کنید) تا آزمایش روی آن اجرا شود.

توجه

تنها یک مخاطب می‌تواند از پنجره پاپ‌آپ اجرای یک آزمایش انتخاب شود.

برای ایجاد یک مخاطب جدید مستقیماً از پنجره پاپ‌آپ اجرای یک آزمایش، نام مخاطب جدید را در فیلد خالی تایپ کنید و روی ایجاد و ویرایش... کلیک کنید.

وارد کردن مخاطب جدید مستقیماً از پنجره پاپ‌آپ اجرای آزمایش در اودوو.

این کار یک فرم پاپ‌آپ خالی ایجاد رکورد را نشان می‌دهد که در آن اطلاعات ضروری مخاطب (ایمیل, موبایل و غیره) باید وارد شود تا آزمایش کار کند. هنگامی که اطلاعات لازم وارد شد، روی ذخیره و بستن کلیک کنید.

فرم مخاطب خالی از پنجره پاپ‌آپ اجرای آزمایش در اتوماسیون بازاریابی اودوو.

وقتی تمام فیلدهای ضروری وارد شد، روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا به پنجره پاپ‌آپ اجرای آزمایش بازگردید.

پس از انتخاب یک مخاطب، روی اجرا کلیک کنید تا صفحه آزمایش کمپین نمایش داده شود.

صفحه آزمایش در اتوماسیون بازاریابی اودوو.

در صفحه آزمایش کمپین، نام رکورد که در حال آزمایش است قابل مشاهده است، همراه با زمان دقیق شروع این گردش کار آزمایشی در فیلد گردش کار شروع شد در. در زیر آن، در بخش گردش کار اولین فعالیت (یا فعالیت‌ها) در گردش کار در حال آزمایش است.

برای شروع آزمایش، روی دکمه اجرا کلیک کنید که با آیکون ▶️ (دکمه پخش) در کنار اولین فعالیت در گردش کار نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن، صفحه مجدداً بارگذاری می‌شود و اودوو نتایج مختلف (و تجزیه‌وتحلیل‌ها) مرتبط با آن فعالیت خاص را به صورت آنی نشان می‌دهد.

توجه

اگر یک فعالیت فرزند در زیر یک فعالیت والد زمان‌بندی شده باشد، آن فعالیت فرزند کمی با تورفتگی در گردش کار نمایش داده می‌شود، زمانی که آن فعالیت والد اجرا شده باشد، از طریق آیکون ▶️ (دکمه پخش).

پیشرفت آزمایش گردش کار در اتوماسیون بازاریابی اودوو.

هنگامی که تمام فعالیت‌های گردش کار تکمیل شد، آزمایش پایان می‌یابد و نوار وضعیت (در گوشه بالا سمت راست) به مرحله تکمیل شده منتقل می‌شود.

برای متوقف کردن یک آزمایش قبل از تکمیل تمام فعالیت‌های گردش کار، روی دکمه توقف در گوشه بالا سمت چپ صفحه آزمایش کمپین کلیک کنید.

اجرای کمپین‌ها

برای اجرای یک کمپین، به برنامه اتوماسیون بازاریابی بروید و کمپین مورد نظر برای اجرا را انتخاب کنید.

در فرم جزئیات کمپین، با آماده بودن تمام فعالیت‌های مورد نظر در بخش گردش کار، روی شروع در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید تا کمپین به طور رسمی برای مخاطبان هدف پیکربندی‌شده مشخص شده در فرم جزئیات کمپین اجرا شود.

با کلیک روی شروع کمپین راه‌اندازی می‌شود و نوار وضعیت کمپین به در حال اجرا تغییر می‌کند که در گوشه بالا سمت راست فرم جزئیات کمپین قرار دارد.

وضعیت یک کمپین بازاریابی که در گوشه بالا سمت راست به حالت اجرا تغییر می‌کند.

توجه

اگر برخی از شرکت‌کنندگان در حال حاضر در یک کمپین در حال اجرا باشند و به هر دلیلی متوقف شده باشند، کلیک دوباره روی دکمه شروع یک هشدار پاپ‌آپ نمایش می‌دهد. این هشدار به کاربر توصیه می‌کند که روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کند تا هرگونه اصلاحی که در کمپین انجام شده اعمال شود.

پنجره هشدار تغییر گردش کار فرم کمپین بازاریابی.

توجه داشته باشید که شرکت‌کنندگانی که قبلاً کل یک کمپین را در وضعیت اولیه خود طی کرده‌اند، می‌توانند به کمپین تازه اصلاح‌شده دوباره معرفی شوند و ردیابی‌های جدید برای آن‌ها ایجاد شود.

سپس، همان‌طور که ارسال‌ها و اقدامات در گردش کار فعال می‌شوند، آمارها و داده‌های مختلف مرتبط با هر فعالیت در هر بلوک فعالیت ظاهر می‌شوند. همچنین مجموعه‌ای از دکمه‌های هوشمند مرتبط با آمار نیز در بالای فرم جزئیات کمپین نمایش داده می‌شود.

این دکمه‌های هوشمند تحلیلی نیز با پیشرفت کمپین با داده‌های آنی پر می‌شوند: قالب‌ها, کلیک‌ها, آزمایش‌ها, شرکت‌کنندگان.

ردیف دکمه‌های هوشمندی که در یک کمپین بازاریابی در حال اجرا در اودوو ظاهر می‌شوند.

توقف کمپین‌ها

برای متوقف کردن یک کمپین که در حال اجرا است، به برنامه اتوماسیون بازاریابی بروید و کمپین مورد نظر برای توقف را انتخاب کنید. در فرم جزئیات کمپین، روی دکمه توقف در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

دکمه توقف در یک فرم جزئیات کمپین معمولی در برنامه اتوماسیون بازاریابی اودوو.

با کلیک کردن، کمپین به طور رسمی متوقف می‌شود و وضعیت به متوقف شده در گوشه بالا سمت راست فرم جزئیات کمپین تغییر می‌کند.

وضعیت متوقف شده کمپین بازاریابی در یک فرم جزئیات کمپین در اتوماسیون بازاریابی اودوو.

همچنین ملاحظه نمائید