بررسی کیفیت دستورات

در کیفیت Odoo، بررسی دستورات یکی از انواع بررسی‌های کیفیت است که می‌توان هنگام ایجاد یک بررسی کیفیت یا نقطه کنترل کیفیت (QCP) جدید انتخاب کرد. بررسی‌های دستورات شامل یک فیلد متنی است که به سازنده اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌هایی برای نحوه انجام بررسی وارد کند.

برای مشاهده کامل نحوه پیکربندی یک بررسی کیفیت یا QCP، به مستندات بررسی‌های کیفیت و نقاط کنترل کیفیت مراجعه کنید.

انجام یک بررسی کیفیت دستورات

روش‌های مختلفی برای پردازش بررسی‌های کیفیت دستورات وجود دارد. اگر یک بررسی کیفیت به یک سفارش تولید، موجودی یا کاری خاص اختصاص داده شود، بررسی می‌تواند مستقیماً بر روی خود سفارش انجام شود. همچنین، یک بررسی می‌تواند از صفحه خود بررسی پردازش شود.

پردازش از صفحه بررسی کیفیت

برای پردازش یک بررسی کیفیت دستورات از صفحه بررسی، ابتدا به کیفیت ‣ کنترل کیفیت ‣ بررسی‌های کیفیت بروید و یک بررسی کیفیت انتخاب کنید. دستورالعمل‌ها دستورات را دنبال کنید تا بررسی را تکمیل کنید.

اگر محصول بررسی را گذراند، روی دکمه قبول در بالای فرم بررسی کیفیت کلیک کنید. اگر محصول بررسی را رد کرد، به جای آن روی دکمه رد کلیک کنید.

پردازش بررسی کیفیت بر روی یک سفارش

برای پردازش یک بررسی کیفیت دستورات بر روی یک سفارش، یک سفارش تولید یا سفارش موجودی (دریافت، تحویل، بازگشت و غیره) که برای آن بررسی نیاز است را انتخاب کنید. سفارشات تولید می‌توانند با مراجعه به تولید ‣ عملیات ‣ سفارشات تولید انتخاب شوند و روی یک سفارش کلیک کنید. سفارشات موجودی می‌توانند با مراجعه به موجودی، کلیک بر روی دکمه # برای پردازش در کارت عملیات و انتخاب یک سفارش انجام شوند.

در سفارش تولید یا موجودی انتخاب شده، یک دکمه بنفش بررسی‌های کیفیت بالای سفارش ظاهر می‌شود. روی دکمه کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت باز شود، که از آنجا می‌توان هر بررسی کیفیتی که برای سفارش ایجاد شده باشد را پردازش کرد.

پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت در یک سفارش تولید یا موجودی.

برای تکمیل یک بررسی کیفیت دستورات، دستورالعمل‌های موجود در پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت را دنبال کنید. در نهایت، روی دکمه تایید کلیک کنید تا تأیید شود که بررسی انجام شده است.

اگر مشکلی یا نقصی در هنگام بررسی کیفیت پیدا شود، ممکن است لازم باشد یک هشدار کیفیت ایجاد شود تا تیم کیفیت را مطلع کند. برای این کار، روی دکمه هشدار کیفیت که پس از تأیید بررسی در بالای سفارش تولید یا موجودی ظاهر می‌شود کلیک کنید.

کلیک کردن روی هشدار کیفیت فرم هشدار کیفیت را در یک صفحه جدید باز می‌کند. برای راهنمای کامل در مورد نحوه پر کردن فرم‌های هشدار کیفیت، مستندات مربوط به هشدارهای کیفیت را مشاهده کنید.

پردازش بررسی کیفیت سفارش کار

هنگام پیکربندی یک QCP که توسط یک سفارش تولید تحریک می‌شود، می‌توان یک سفارش کار خاص را در فیلد عملیات سفارش کار در فرم QCP مشخص کرد. اگر سفارش کار مشخص شود، یک بررسی کیفیت دستورات برای همان سفارش کار خاص ایجاد می‌شود، نه برای کل MO.

بررسی‌های کیفیت پیکربندی‌شده برای سفارشات کار باید از ماژول خط تولید تکمیل شوند. برای انجام این کار، ابتدا به تولید ‣ عملیات ‣ سفارشات تولید بروید. یک MO که شامل سفارش کاری است که برای آن بررسی کیفیت دستورات نیاز است انتخاب کنید.

در MO، برگه سفارشات کار را انتخاب کرده و روی دکمه باز کردن سفارش کار (مستطیل با فلش خارج شده از آن) در خط سفارش کار برای پردازش کلیک کنید. در پنجره پاپ‌آپ سفارشات کار باز شده، روی دکمه باز کردن خط تولید کلیک کنید تا ماژول خط تولید باز شود.

هنگامی که از یک سفارش کاری خاص دسترسی پیدا می‌شود، ماژول طبقه تولید به صفحه مرکز کاری که سفارش برای پردازش در آن پیکربندی شده است باز می‌شود و کارت سفارش کاری را ایزوله می‌کند تا کارت‌های دیگری نمایش داده نشوند.

فرآیند مراحل سفارش کار را شروع کنید تا به مرحله بررسی کیفیت دستورات برسید. روی مرحله کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپی که جزئیات نحوه تکمیل بررسی کیفیت را توضیح می‌دهد باز شود. پس از اتمام، روی دکمه بعدی کلیک کنید تا بررسی تکمیل شود و به مرحله بعدی بروید.

یک بررسی دستورالعمل همانطور که در ماژول خط تولید ظاهر می‌شود.

به طور جایگزین، یک بررسی کیفیت دستورات می‌تواند با کلیک روی چک‌باکسی که در سمت راست خط مرحله در کارت سفارش کار ظاهر می‌شود، تکمیل شود. هنگام استفاده از این روش، بررسی کیفیت به طور خودکار پذیرفته می‌شود و پنجره پاپ‌آپی ظاهر نمی‌شود.

توجه

برای یک راهنمای کامل در مورد ماژول خط تولید، به مستندات مرور کلی خط تولید مراجعه کنید.