پرداخت

شما می‌توانید مراحل پرداخت را شخصی‌سازی کرده، با استفاده از سازنده وب‌سایت محتوای بیشتری اضافه کنید و ویژگی‌های اضافی مانند پرداخت سریع و ورود/ثبت‌نام در زمان پرداخت را فعال کنید.

شما می‌توانید از بلوک‌های ساختمانی برای افزودن محتوا در هر مرحله از فرآیند پرداخت استفاده کنید. برای انجام این کار، از هر صفحه پرداخت، به ویرایش ‣ بلوک‌ها بروید و بلوک‌های ساختمانی را به صفحه بکشید و رها کنید.

توجه

توجه داشته باشید که محتوای اضافه شده از طریق بلوک‌های ساختمانی خاص هر مرحله است.

مراحل پرداخت

بررسی سفارش: کد تخفیف (و زیرمجموعه)

اگر شما تخفیف‌ها، وفاداری و کارت هدیه را در تنظیمات فعال کرده‌اید (وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ فروشگاه - محصولات)، می‌توانید فیلد کد تخفیف را از هر صفحه پرداخت فعال کنید (ویرایش ‣ شخصی‌سازی). سپس مشتریان می‌توانند کارت‌های هدیه و کدهای تبلیغاتی را در مرحله بررسی سفارش استفاده کنند.

علاوه بر این، می‌توانید زیرمجموعه با تخفیف‌های اعمال شده را با فعال کردن نمایش تخفیف در زیرمجموعه نمایش دهید.

تخفیف زیرمجموعه

آدرس: فیلدهای B2B

فیلدهای اختیاری TIN/VAT و نام شرکت می‌توانند به فرم آدرس صورتحساب برای مشتریان B2B در مرحله آدرس اضافه شوند. برای افزودن فیلدها، از هر صفحه پرداخت به ویرایش ‣ شخصی‌سازی بروید و نمایش فیلدهای B2B را فعال کنید.

درخواست اطلاعات اضافی (مرحله اضافی)

شما می‌توانید از مشتری درخواست اطلاعات اضافی کنید با افزودن یک مرحله اطلاعات اضافی بین مراحل آدرس و تأیید سفارش. برای انجام این کار، از هر صفحه پرداخت به ویرایش ‣ شخصی‌سازی بروید و گزینه مرحله اضافی را فعال کنید.

مراحل پرداخت

مرحله اطلاعات اضافی یک فرم آنلاین است که به پیش‌فاکتور یا سفارش فروش مشتری مرتبط است. اطلاعات اضافه‌شده در این مرحله را می‌توان در پیش‌فاکتور یا سفارش فروش مشتری از بخش پشتیبان، در اپلیکیشن فروش پیدا کرد.

زمانی که فعال شود، می‌توانید فیلدهای فرم را با کلیک بر روی ویرایش در گوشه بالا سمت راست و سپس کلیک بر روی هر یک از فیلدهای فرم حذف، اضافه و یا ویرایش کنید. تمام گزینه‌های شخصی‌سازی، و همچنین دکمه + فیلد برای افزودن فیلدهای جدید، در پایین منوی شخصی‌سازی در بخش فیلد در دسترس است.

شخصی‌سازی فرم آنلاین

تأیید سفارش: شرایط و ضوابط

شما می‌توانید از مشتریان بخواهید که با شرایط و ضوابط موافقت کنند تا سفارش خود را تأیید کنند با فعال کردن پذیرش شرایط و ضوابط در ویرایش ‣ شخصی‌سازی در هر صفحه پرداخت.

شرایط و ضوابط

پرداخت سریع

شما می‌توانید دکمه خرید فوری را در صفحات محصولات فعال کنید که به‌طور آنی مشتری را به صفحه پرداخت تأیید سفارش می‌برد، به جای اینکه محصول به سبد خرید اضافه شود. برای انجام این کار، به وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ فروشگاه - بخش فرآیند پرداخت بروید و خرید فوری را تیک بزنید. به‌طور جایگزین، دکمه خرید فوری همچنین می‌تواند از هر صفحه محصول با رفتن به ویرایش ‣ شخصی‌سازی، در بخش سبد خرید فعال شود.

این دکمه در کنار دکمه اضافه به سبد خرید در صفحه محصول قابل مشاهده است.

دکمه خرید فوری (پرداخت سریع)

پرداخت مهمان و ورود به حساب

امکان معرفی یک سیاست پرداخت وجود دارد که بر اساس آن مشتریان می‌توانند به عنوان مهمانان یا فقط کاربران وارد شده پرداخت کنند. مشتریان همچنین می‌توانند به عنوان مهمان پرداخت کنند و به صورت اختیاری بعداً ثبت‌نام کنند تا سفارش خود را پیگیری کنند، اگر فعال شده باشد.

برای انتخاب یک سیاست، به وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ فروشگاه - فرآیند پرداخت بروید. شما می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • اختیاری: به مهمانان اجازه می‌دهد که پرداخت کنند و بعداً از ایمیل تأیید سفارش ثبت‌نام کنند تا سفارش خود را پیگیری کنند؛

  • غیرفعال (خرید به عنوان مهمان): مشتریان فقط می‌توانند به عنوان مهمان پرداخت کنند؛

  • الزامی (بدون پرداخت مهمان): مشتریان تنها در صورتی می‌توانند پرداخت کنند که وارد شده باشند.

همچنین ملاحظه نمائید

محدودیت دسترسی B2B

اگر می‌خواهید پرداخت را فقط به مشتریان B2B انتخاب شده محدود کنید، الزامی (بدون پرداخت مهمان) را فعال کنید و به وب‌سایت ‣ تجارت الکترونیک ‣ مشتریان بروید. مشتری مورد نظر خود را برای اعطای دسترسی انتخاب کنید، روی عملیات ‣ اعطای دسترسی به پورتال کلیک کرده و اعطای دسترسی را بزنید.

نکته

این تنظیمات برای هر وب‌سایت به‌صورت **اختصاصی** قابل پیکربندی هستند. به‌عنوان مثال، می‌توانید یک وب‌سایت B2C با امکان پرداخت بدون نیاز به ثبت‌نام ایجاد کنید و در کنار آن، وب‌سایتی مخصوص مشتریان B2B راه‌اندازی کنید که ورود به حساب کاربری در آن الزامی باشد.

توجه

کاربران تنها می‌توانند یک دسترسی به پورتال برای هر ایمیل داشته باشند. آن‌ها نمی‌توانند به دو پورتال مختلف با همان آدرس ایمیل دسترسی پیدا کنند.

حساب‌های مشتری مشترک

اگر شما حساب‌های مشتری مشترک را در وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ بخش حریم خصوصی فعال کنید، می‌توانید دسترسی به همه وب‌سایت‌ها را برای یک حساب مشترک اجازه یا رد کنید.