مدیریت سفارشهای آمازون¶
همگامسازی سفارشها¶
سفارشها به صورت خودکار از آمازون بازیابی شده و در اودوو به طور منظم همگامسازی میشوند.
همگامسازی بر اساس وضعیت آمازون انجام میشود: تنها سفارشهایی که وضعیت آنها از آخرین همگامسازی تغییر کرده است از آمازون بازیابی میشوند. این شامل تغییرات در هر دو طرف (آمازون یا اودوو) است.
برای FBA (انجامشده توسط آمازون)، فقط سفارشهای ارسالشده و لغوشده بازیابی میشوند.
برای FBM (انجامشده توسط فروشنده)، همین کار برای سفارشهای ارسالنشده و لغوشده انجام میشود. برای هر سفارش همگامسازیشده، یک سفارش فروش و مشتری در اودوو ایجاد میشود (اگر مشتری از قبل در پایگاه داده ثبت نشده باشد).
مهم
همگامسازی موجودی در حال حاضر پشتیبانی از فروش یک محصول به صورت FBM و FBA را ندارد.
گاهی اوقات، زمانی که موجودی برای تمام محصولات ارسال میشود، مشکلی در موجودی با آمازون ایجاد میشود، جایی که آمازون به اشتباه فکر میکند محصول FBM دارای مقداری در FBM است.
در نتیجه، آمازون آن را به صورت FBM میفروشد، به جای اینکه از انبار خودشان بردارد. توسعهدهندگان اودوو در حال حاضر روی حل این مشکل کار میکنند تا از اختلافات آینده جلوگیری شود.
توجه
وقتی یک سفارش در آمازون لغو میشود و قبلاً در اودوو همگامسازی شده است، سفارش فروش مرتبط به طور خودکار در اودوو لغو میشود.
همگامسازی اجباری¶
برای اجباری کردن همگامسازی یک سفارش که وضعیت آن از آخرین همگامسازی تغییر نکرده است، با فعال کردن حالت توسعهدهنده شروع کنید. این شامل تغییرات در هر دو طرف (آمازون یا اودوو) است.
سپس به حساب آمازون در اودوو بروید (
) و تاریخ را در زیر اصلاح کنید.اطمینان حاصل کنید که تاریخی انتخاب شود که قبل از آخرین تغییر وضعیت سفارش مورد نظر برای همگامسازی باشد و ذخیره شود. این اطمینان میدهد که همگامسازی به درستی انجام شود.
نکته
برای همگامسازی فوری سفارشهای یک حساب آمازون، به حالت توسعهدهنده بروید، به حساب آمازون در اودوو مراجعه کنید و روی همگامسازی سفارشها کلیک کنید. همین کار را میتوان با دریافتها با کلیک روی همگامسازی دریافتها انجام داد.
مدیریت تحویلها در FBM¶
هر زمان که یک سفارش FBM (انجامشده توسط فروشنده) در اودوو همگامسازی شود، یک دریافت بهصورت آنی در برنامه موجودی همراه با سفارش فروش و اطلاعات مشتری ایجاد میشود. سپس تصمیم بگیرید که همه محصولات سفارشدادهشده را به طور یکجا برای مشتری ارسال کنید یا محصولات را به صورت جزئی با استفاده از سفارشهای معوقه ارسال کنید.
وقتی یک دریافت مرتبط با سفارش تأیید میشود، یک اعلان به آمازون ارسال میشود که به نوبه خود به مشتری اطلاع میدهد که سفارش (یا بخشی از آن) در حال ارسال است.
مهم
آمازون از کاربران میخواهد که با هر تحویل یک مرجع ردیابی ارائه دهند. این برای تخصیص یک حامل ضروری است.
اگر حامل به طور خودکار مرجع ردیابی ارائه نکند، باید به صورت دستی تنظیم شود. این قانون برای تمام بازارهای آمازون اعمال میشود.
نکته
اگر حامل انتخابشده توسط اودوو پشتیبانی نشود، همچنان میتوان یک حامل با همان نام ایجاد کرد (مثلاً یک حامل به نام easyship
ایجاد کنید). نام مورد استفاده به حروف بزرگ و کوچک حساس نیست، اما مراقب باشید که اشتباه تایپی نداشته باشید. اگر اشتباه تایپی وجود داشته باشد، آمازون آن را تشخیص نمیدهد. سپس یک حامل تحویل به نام Self Delivery
ایجاد کنید تا به آمازون اطلاع دهید که کاربر تحویلها را انجام میدهد. حتی با این روش، مرجع ردیابی همچنان باید وارد شود. به یاد داشته باشید که مشتری از طریق ایمیل در مورد تحویل مطلع میشود و حامل همراه با مرجع ردیابی در ایمیل مشتری نمایش داده میشود.
همچنین ملاحظه نمائید
مدیریت خطاها هنگام همگامسازی تحویلها¶
گاهی اوقات، آمازون ممکن است نتواند تمام اطلاعات ارسالشده توسط اودوو را به درستی پردازش کند. در این حالت، اودوو ایمیلی ارسال میکند که تمام حملونقلهای ناموفق و خطاهایی که آمازون با آنها ارسال کرده است را فهرست میکند. علاوه بر این، این حملونقلها با برچسب همگامسازی با آمازون ناموفق بود علامتگذاری میشوند.
معمولاً، خطا را میتوان به طور مستقیم در بخش پشتی آمازون یا در اودوو اصلاح کرد. اگر مشکل در اودوو اصلاح شد، حملونقل را دوباره با استفاده از دکمه تلاش مجدد همگامسازی آمازون همگامسازی کنید.
توجه
ممکن است اودوو یک اعلان از آمازون دریافت کند که میگوید برخی اطلاعات تحویل پردازش نشده است، اما مشخص نمیکند که کدام حملونقلها تحت تأثیر قرار گرفتهاند. در این صورت، تمام حملونقلها در وضعیت نامعلوم به عنوان ناموفق در همگامسازی در نظر گرفته میشوند. هنگامی که اودوو از آمازون اعلانی دریافت میکند که میگوید یک حملونقل پردازش شده است، برچسب آن به همگامسازیشده با آمازون تغییر میکند. برای تسریع این فرایند، در حساب آمازون خود، روی همگامسازی سفارشها کلیک کنید تا این سفارشها به صورت دستی همگامسازی شوند، یا روی بازیابی سفارش کلیک کنید و مرجع سفارش آمازون مربوطه را وارد کنید.
پیگیری تحویلها در FBA¶
وقتی یک سفارش FBA (انجامشده توسط آمازون) در اودوو همگامسازی میشود، یک حرکت موجودی برای هر آیتم سفارش فروش در برنامه موجودی ثبت میشود. به این ترتیب، در سیستم ذخیره میشود.
مدیران موجودی میتوانند به این حرکات موجودی با رفتن به
دسترسی پیدا کنند.برای سفارشهای FBA، حرکت موجودی به طور خودکار در اودوو توسط اتصالدهنده آمازون ایجاد میشود، به لطف وضعیت ارسال آمازون. هنگام ارسال محصولات جدید به آمازون، کاربر باید به صورت دستی یک دریافت (سفارش تحویل) ایجاد کند تا این محصولات را از انبار خود به مکان آمازون منتقل کند.
نکته
برای پیگیری موجودی آمازون (FBA) در اودوو، پس از تکمیل موجودی یک تنظیم موجودی انجام دهید. یک تکمیل خودکار از قوانین سفارشگذاری مجدد نیز میتواند در مکان آمازون فعال شود.
مکان آمازون با دسترسی به حساب آمازون مدیریتشده در اودوو قابل پیکربندی است. برای دسترسی به حسابهای آمازون در اودوو به
بروید.به طور پیشفرض، همه حسابهای یک شرکت از همان مکان آمازون استفاده میکنند. با این حال، امکان پیگیری موجودی فیلترشده بر اساس بازار وجود دارد.
برای این کار، ابتدا بازاری را که موجودی مورد نظر برای پیگیری جداگانه در آن قرار دارد، از لیست بازارهای همگامسازیشده که با رفتن به
پیدا میشود، حذف کنید.سپس یک ثبتنام دیگر برای این حساب ایجاد کنید و همه بازارها را--- به جز بازاری که قرار است از دیگران جدا شود--- حذف کنید.
در نهایت، یک مکان موجودی دیگر به ثبتنام دوم حساب اختصاص دهید.
صدور فاکتور و ثبت پرداختها¶
صدور فاکتورها¶
به دلیل سیاست آمازون مبنی بر عدم اشتراکگذاری آدرسهای ایمیل مشتری، امکان ندارد که فاکتورها به طور مستقیم از اودوو برای مشتریان آمازون ارسال شود. با این حال، امکان دارد فاکتورهای تولیدشده را به صورت دستی از اودوو به بخش پشتی آمازون آپلود کنید.
علاوه بر این، برای مشتریان B2B، در حال حاضر لازم است شمارههای مالیات بر ارزش افزوده را به صورت دستی از بخش پشتی آمازون قبل از ایجاد فاکتور در اودوو بازیابی کنید.
ثبت پرداختها¶
از آنجا که مشتریان به آمازون به عنوان یک واسطه پرداخت میکنند، ایجاد یک دفتر روزنامه بانکی اختصاصی (مثلاً با نام پرداختهای آمازون
) با یک حساب واسطه بانک و نقدی اختصاصی توصیه میشود.
علاوه بر این، از آنجا که آمازون یک پرداخت ماهانه انجام میدهد، انتخاب همه فاکتورهایی که به یک پرداخت مرتبط هستند هنگام ثبت پرداختها ضروری است.
برای این کار، از دفتر روزنامه مناسب اختصاصیافته به پرداختهای آمازون استفاده کنید و واریز دستهای را به عنوان روش پرداخت انتخاب کنید.
سپس، همه پرداختهای تولیدشده را انتخاب کنید و روی
کلیک کنید.نکته
همین اقدام میتواند با صورتحسابهای تأمینکننده از آمازون که به کمیسیونها اختصاص دارد، انجام شود.
هنگامی که مانده در حساب بانکی در پایان ماه دریافت شد و صورتحسابهای بانکی ثبت شدند، حساب واسطه آمازون را به میزان مبلغ دریافتشده بستانکار کنید.
پیگیری فروش آمازون در گزارشدهی فروش¶
در پروفایل حساب آمازون در اودوو، یک تیم فروش در زیر تب پیگیری سفارش تنظیم شده است.
این امکان دسترسی سریع به معیارهای مهم مرتبط با گزارشدهی فروش را فراهم میکند. به طور پیشفرض، تیم فروش حساب آمازون بین تمام حسابهای شرکت به اشتراک گذاشته میشود.
در صورت تمایل، تیم فروش در حساب میتواند به یک تیم دیگر تغییر یابد تا گزارشدهی جداگانهای برای فروش این حساب انجام شود.
نکته
همچنین امکان انجام گزارشدهی بر اساس هر بازار به صورت جداگانه وجود دارد.
ابتدا، بازار مورد نظر را از لیست بازارهای همگامسازیشده حذف کنید.
برای دسترسی به لیست بازارهای همگامسازیشده در اودوو، به مسیر
بروید.سپس، یک ثبتنام دیگر برای این حساب ایجاد کنید و همه بازارهای دیگر را به جز بازاری که میخواهید جدا کنید حذف کنید.
در نهایت، یک تیم فروش دیگر به یکی از دو ثبتنام این حساب اختصاص دهید.
همچنین ملاحظه نمائید
ویژگیها
تنظیمات