دیجیتالی‌سازی اسناد با استفاده از هوش مصنوعی

دیجیتالی‌سازی فاکتورها فرآیند تبدیل اسناد کاغذی به فرم‌های صورتحساب فروشنده و فاکتور مشتری در سیستم حسابداری شما است.

اودوو از فناوری‌های OCR و هوش مصنوعی برای شناسایی محتوای اسناد استفاده می‌کند. فرم‌های صورت‌حساب تأمین‌کننده و فاکتور مشتری به‌طور خودکار ایجاد و بر اساس فاکتورهای اسکن‌شده تکمیل می‌شوند.

پیکربندی

در حسابداری ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ دیجیتالی‌سازی، گزینه دیجیتالی‌سازی اسناد را فعال کرده و مشخص کنید که آیا صورت‌حساب‌های تأمین‌کننده و فاکتورهای مشتری (شامل یادداشت‌های اعتباری مشتری) به‌طور خودکار یا به‌صورت دستی پردازش شوند.

اگر گزینه یک خط فاکتور برای هر مالیات را فعال کنید، فقط یک خط برای هر مالیات در صورت‌حساب جدید ایجاد می‌شود، بدون توجه به تعداد خطوط موجود در فاکتور.

آپلود فاکتور

آپلود فاکتورها به‌صورت دستی

از داشبورد حسابداری، روی دکمه آپلود در ژورنال صورت‌حساب‌های تأمین‌کننده خود کلیک کنید. همچنین می‌توانید به حسابداری ‣ مشتریان ‣ فاکتورها یا حسابداری ‣ تأمین‌کنندگان ‣ صورت‌حساب‌ها بروید و گزینه آپلود را انتخاب کنید.

آپلود فاکتورها با استفاده از آدرس ایمیل مستعار

می‌توانید اسکنر متصل خود را طوری تنظیم کنید که اسناد اسکن‌شده را به یک آدرس ایمیل مستعار ارسال کند. ایمیل‌های ارسال‌شده به این آدرس‌ها به پیش‌نویس‌های جدید فاکتورهای مشتری یا صورت‌حساب‌های تأمین‌کننده تبدیل می‌شوند.

می‌توانید آدرس ایمیل مستعار یک ژورنال را تغییر دهید. برای این کار به اپلیکیشن تنظیمات بروید. در بخش تنظیمات عمومی: بحث و گفتگو، گزینه سرورهای ایمیل سفارشی را فعال کنید، یک دامنه مستعار اضافه کنید و سپس ذخیره کنید.

آدرس ایمیل مستعار اکنون در تب تنظیمات پیشرفته ژورنال در دسترس است. ایمیل‌های ارسال‌شده به این آدرس به‌طور خودکار به فاکتورها یا صورت‌حساب‌های جدید تبدیل می‌شوند.

توجه

اگر از اپلیکیشن اسناد استفاده می‌کنید، می‌توانید فاکتورهای اسکن‌شده خود را به‌طور خودکار به فضای کاری مالی ارسال کنید (برای مثال، inbox-financial@example.odoo.com).

آدرس‌های ایمیل پیش‌فرض vendor-bills@ و customer-invoices@ که پس از آن دامنه مستعار شما تنظیم می‌شود، به‌طور خودکار برای ژورنال‌های صورت‌حساب‌های تأمین‌کننده و فاکتورهای مشتری ایجاد می‌شوند. ایمیل‌های ارسال‌شده به این آدرس‌ها به‌طور خودکار به فاکتورها یا صورت‌حساب‌های جدید تبدیل می‌شوند.

برای تغییر آدرس ایمیل پیش‌فرض، به حسابداری ‣ پیکربندی ‣ حسابداری: ژورنال‌ها بروید. ژورنالی که می‌خواهید ویرایش کنید را انتخاب کرده، روی تب تنظیمات پیشرفته کلیک کرده و آدرس ایمیل مستعار را ویرایش کنید.

دیجیتالی‌سازی فاکتور

بر اساس تنظیمات شما، سند یا به‌طور خودکار پردازش می‌شود، یا باید روی گزینه ارسال برای دیجیتالی‌سازی کلیک کنید تا به‌صورت دستی انجام شود.

پس از استخراج داده‌ها از فایل PDF، در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را با کلیک روی برچسب‌های مربوطه (در حالت ویرایش موجود است) و انتخاب اطلاعات صحیح اصلاح کنید.

شناسایی داده‌ها با هوش مصنوعی

بازبینی و اصلاح اطلاعات آپلود شده در طول فرآیند دیجیتالی‌سازی ضروری است. سپس باید سند را با کلیک روی تأیید ارسال کنید. به این ترتیب، هوش مصنوعی یاد می‌گیرد و سیستم داده‌های صحیح را برای دیجیتالی‌سازی‌های آینده شناسایی می‌کند.

قیمت‌گذاری

دیجیتالی‌سازی فاکتورها یک سرویس خرید درون‌برنامه‌ای (IAP) است که نیاز به اعتبار از پیش پرداخت شده دارد. دیجیتالی‌سازی هر سند یک اعتبار مصرف می‌کند.

برای خرید اعتبار، به حسابداری ‣ پیکربندی ‣ تنظیمات ‣ دیجیتالی‌سازی بروید و روی خرید اعتبار کلیک کنید، یا به تنظیمات ‣ Odoo IAP بروید و روی مشاهده خدمات من کلیک کنید.

مهم

اگر از نسخه آنلاین اودوو و نسخه Enterprise استفاده می‌کنید، از اعتبار آزمایشی رایگان برای آزمایش این ویژگی بهره‌مند می‌شوید.