بررسی کیفیت اندازه‌گیری

در کیفیت Odoo، بررسی اندازه‌گیری یکی از انواع بررسی‌های کیفیت است که می‌توان هنگام ایجاد یک بررسی کیفیت یا نقطه کنترل کیفیت (QCP) جدید انتخاب کرد. بررسی‌های اندازه‌گیری از کاربران می‌خواهند تا جنبه‌ای خاص از یک محصول را اندازه‌گیری کرده و اندازه‌گیری را در Odoo ثبت کنند. برای پذیرفته شدن بررسی کیفیت، اندازه‌گیری ثبت‌شده باید در یک تفاوت معین با مقدار استاندارد باشد.

ایجاد یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری

دو روش مختلف برای ایجاد بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری وجود دارد. یک بررسی می‌تواند به صورت دستی ایجاد شود. به طور جایگزین، می‌توان یک QCP پیکربندی کرد که به طور خودکار بررسی‌ها را در فواصل زمانی از پیش تعیین‌شده ایجاد کند.

این مستندات فقط گزینه‌های پیکربندی خاص بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری و |QCP|ها را توضیح می‌دهد. برای یک نمای کلی کامل از تمامی گزینه‌های پیکربندی موجود هنگام ایجاد یک بررسی یا یک |QCP|، مستندات مربوط به بررسی‌های کیفیت و نقاط کنترل کیفیت را مشاهده کنید.

بررسی کیفیت

برای ایجاد یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری تک، به کیفیت ‣ کنترل کیفیت ‣ بررسی‌های کیفیت بروید و روی جدید کلیک کنید. فرم بررسی کیفیت جدید را به شرح زیر پر کنید:

  • در فیلد کشویی نوع، نوع بررسی کیفیت اندازه‌گیری را انتخاب کنید.

  • در فیلد کشویی تیم، تیم کیفیت مسئول مدیریت بررسی را انتخاب کنید.

  • در فیلد متنی دستورالعمل‌ها از برگه یادداشت‌ها، دستورالعمل‌هایی برای نحوه گرفتن عکس وارد کنید.

یک فرم بررسی کیفیت پیکربندی‌شده برای یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری.

نقطه کنترل کیفیت (QCP)

برای ایجاد یک QCP که به طور خودکار بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری را ایجاد می‌کند، به مسیر کیفیت ‣ کنترل کیفیت ‣ نقاط کنترل بروید و روی جدید کلیک کنید. فرم جدید QCP را به صورت زیر تکمیل کنید:

  • در فیلد کشویی نوع، نوع بررسی کیفیت اندازه‌گیری را انتخاب کنید. با این کار دو فیلد جدید ظاهر می‌شود: استاندارد و تلرانس.

    • از اولین فیلد متنی در فیلد استاندارد برای ثبت اندازه‌گیری ایده‌آل که محصول باید مطابق آن باشد استفاده کنید. از فیلد متنی دوم برای تعیین واحد اندازه‌گیری استفاده کنید.

    • فیلد تلرانس شامل دو زیرفیلد است: از و تا. از فیلد از برای تعیین حداقل اندازه‌گیری قابل قبول و از فیلد تا برای تعیین حداکثر اندازه‌گیری قابل قبول استفاده کنید.

  • در فیلد کشویی تیم، تیم کیفیت مسئول مدیریت بررسی‌هایی که توسط QCP ایجاد شده‌اند را انتخاب کنید.

  • در فیلد متنی دستورالعمل‌ها، دستورالعمل‌هایی را وارد کنید که نحوه اندازه‌گیری باید به چه صورت باشد.

فرم |QCP| پیکربندی‌شده برای ایجاد بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری.

پردازش یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری

پس از ایجاد، روش‌های مختلفی برای پردازش بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری وجود دارد. اگر یک بررسی کیفیت به یک سفارش خاص موجودی، تولید یا کاری اختصاص یابد، بررسی می‌تواند مستقیماً بر روی همان سفارش پردازش شود. به طور جایگزین، بررسی می‌تواند از صفحه خود بررسی پردازش شود.

از صفحه بررسی

برای پردازش یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری از صفحه بررسی، ابتدا به مسیر کیفیت ‣ کنترل کیفیت ‣ بررسی‌های کیفیت بروید و یک بررسی کیفیت را انتخاب کنید. دستورالعمل‌های دستورالعمل‌ها را برای نحوه اندازه‌گیری دنبال کنید.

پس از انجام اندازه‌گیری، مقدار را در فیلد اندازه‌گیری در فرم بررسی کیفیت ثبت کنید. برای عبور یا عدم عبور دستی بررسی، روی قبول یا عدم قبول در گوشه بالا سمت چپ بررسی کلیک کنید.

به طور جایگزین، اگر بررسی کیفیت به یک QCP اختصاص داده شده که برای آن مقادیر استاندارد و تلرانس مشخص شده است، به جای آن روی اندازه‌گیری در گوشه بالا سمت چپ بررسی کلیک کنید. با این کار به طور خودکار بررسی به عنوان قبول علامت‌گذاری می‌شود اگر مقدار ثبت‌شده در محدوده تلرانس مشخص شده باشد، یا عدم قبول اگر مقدار خارج از آن باشد.

در یک سفارش

برای پردازش یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری در یک سفارش، یک سفارش تولید یا سفارش موجودی (دریافت، تحویل، بازگشت و غیره) که برای آن بررسی لازم است را انتخاب کنید. سفارش‌های تولید را می‌توان با رفتن به تولید ‣ عملیات ‣ سفارش‌های تولید و کلیک روی یک سفارش انتخاب کرد. سفارش‌های موجودی را می‌توان با رفتن به موجودی، کلیک روی دکمه # برای پردازش در کارت عملیات و انتخاب یک سفارش انتخاب کرد.

در سفارش تولید یا موجودی انتخاب‌شده، یک دکمه بنفش بررسی‌های کیفیت در بالای صفحه ظاهر می‌شود. روی دکمه کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت باز شود، که تمام بررسی‌های کیفیت مورد نیاز برای آن سفارش را نشان می‌دهد.

برای پردازش یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری، محصول را مطابق دستورالعمل اندازه‌گیری کرده و سپس مقدار را در فیلد اندازه‌گیری در پنجره پاپ‌آپ وارد کنید. در نهایت، روی تأیید کلیک کنید تا مقدار ثبت‌شده ثبت شود.

پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت اندازه‌گیری در یک سفارش تولید یا موجودی.

اگر مقدار وارد شده در محدوده مشخص‌شده در بخش تلرانس QCP قرار داشته باشد، بررسی کیفیت قبول می‌شود و پنجره پاپ‌آپ بسته می‌شود. سپس باقی‌مانده سفارش تولید یا موجودی می‌تواند به طور معمول پردازش شود.

با این حال، اگر مقدار وارد شده خارج از محدوده مشخص‌شده باشد، یک پنجره پاپ‌آپ جدید ظاهر می‌شود که عنوان آن بررسی کیفیت ناموفق است. متن پاپ‌آپ پیامی هشدارآمیز نشان می‌دهد که شما # واحد اندازه‌گیری کرده‌اید و این باید بین # واحد و # واحد باشد. و همچنین دستورالعمل‌های واردشده در تب پیام در صورت شکست از QCP. در پایین پنجره پاپ‌آپ دو دکمه ظاهر می‌شود: اصلاح اندازه‌گیری و تأیید اندازه‌گیری.

پنجره پاپ‌آپ "بررسی کیفیت ناموفق".

اگر اندازه‌گیری به درستی وارد نشده باشد و باید تغییر یابد، روی اصلاح اندازه‌گیری کلیک کنید. با این کار پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت دوباره باز می‌شود. اندازه‌گیری اصلاح‌شده را در فیلد اندازه‌گیری وارد کرده و سپس روی تأیید کلیک کنید تا بررسی تکمیل شود.

اگر اندازه‌گیری به درستی وارد شده باشد، به‌جای آن روی تأیید اندازه‌گیری کلیک کنید و بررسی کیفیت شکست می‌خورد. دستورالعمل‌هایی را که در پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت شکست خورده ذکر شده است، دنبال کنید.

اگر باید هشدار کیفیت ایجاد شود، پس از شکست بررسی، روی دکمه هشدار کیفیت که در بالای سفارش تولید یا موجودی ظاهر می‌شود، کلیک کنید. کلیک روی هشدار کیفیت یک فرم هشدار کیفیت را در یک صفحه جدید باز می‌کند.

همچنین ملاحظه نمائید

برای راهنمای کامل در مورد نحوه تکمیل فرم هشدار کیفیت، مستندات مربوط به هشدارهای کیفیت را مشاهده کنید.

در یک دستور کار

هنگام پیکربندی یک QCP که در حین تولید فعال می‌شود، می‌توان دستور کار خاصی را در فیلد عملیات دستور کار در فرم QCP مشخص کرد. اگر دستور کار مشخص شود، یک بررسی کیفیت اندازه‌گیری برای آن دستور کار خاص ایجاد می‌شود، نه برای کل سفارش تولید.

بررسی‌های کیفیت اندازه‌گیری که برای دستور کارها پیکربندی شده‌اند، باید از ماژول Shop Floor تکمیل شوند. برای این کار، ابتدا به تولید ‣ عملیات ‣ سفارش‌های تولید بروید. یک MO که شامل دستور کاری است که برای آن بررسی کیفیت اندازه‌گیری لازم است، انتخاب کنید.

در MO، روی تب دستورهای کار کلیک کنید، و روی دکمه باز کردن دستور کار (نماد پیوند خارجی) در خط دستور کاری که باید پردازش شود، کلیک کنید. در پنجره پاپ‌آپ دستورهای کار که ظاهر می‌شود، روی دکمه باز کردن Shop Floor کلیک کنید تا ماژول Shop Floor باز شود.

زمانی که از یک دستور کار خاص وارد می‌شوید، ماژول Shop Floor به صفحه مرکز کاری که دستور کار برای پردازش آن پیکربندی شده است، باز می‌شود و کارت دستور کار را جدا می‌کند، به‌طوری‌که هیچ کارت دیگری نمایش داده نمی‌شود.

مراحل دستور کار را پردازش کنید تا به مرحله بررسی کیفیت اندازه‌گیری برسید. روی مرحله کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپی که شامل دستورالعمل‌هایی برای نحوه اندازه‌گیری است باز شود. پس از انجام اندازه‌گیری، آن را در فیلد اندازه‌گیری در پنجره پاپ‌آپ وارد کنید و سپس روی تأیید کلیک کنید.

یک بررسی اندازه‌گیری در ماژول Shop Floor.

اگر اندازه‌گیری وارد شده در محدوده مشخص‌شده در بخش تحمل در QCP باشد، بررسی کیفیت موفق می‌شود و پنجره پاپ‌آپ به مرحله بعدی دستور کار منتقل می‌شود. اما اگر اندازه‌گیری وارد شده خارج از محدوده مشخص‌شده باشد، یک پنجره پاپ‌آپ جدید ظاهر می‌شود که عنوان آن بررسی کیفیت شکست خورده است.

بدنه پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت شکست خورده پیامی را نشان می‌دهد که بیان می‌کند، شما # واحد اندازه‌گیری کردید و باید بین # واحد و # واحد باشد، همچنین دستورالعمل‌های واردشده در تب پیام در صورت شکست در QCP. در پایین پنجره پاپ‌آپ، دو دکمه ظاهر می‌شود: اصلاح اندازه‌گیری و تأیید اندازه‌گیری.

پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت شکست خورده برای یک بررسی اندازه‌گیری در ماژول Shop Floor.

اگر اندازه‌گیری به‌درستی وارد نشده باشد و باید تغییر یابد، روی اصلاح اندازه‌گیری کلیک کنید. با این کار یک پنجره پاپ‌آپ جدید به نام بررسی کیفیت باز می‌شود. اندازه‌گیری اصلاح‌شده را در فیلد اندازه‌گیری وارد کرده و سپس روی تأیید کلیک کنید تا بررسی تکمیل شود و پنجره پاپ‌آپ بسته شود.

اگر اندازه‌گیری به درستی وارد شده باشد، به‌جای آن روی تأیید اندازه‌گیری کلیک کنید و بررسی کیفیت شکست می‌خورد. دستورالعمل‌هایی را که در پنجره پاپ‌آپ بررسی کیفیت شکست خورده ذکر شده است، دنبال کنید.

اگر باید هشدار کیفیت ایجاد شود، پنجره پاپ‌آپ را با کلیک روی دکمه X (بستن) در گوشه بالای سمت راست ببندید.

سپس روی دکمه ⋮ (سه نقطه عمودی) در گوشه پایین‌سمت راست کارت دستور کار کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپ چه کار می‌خواهید انجام دهید؟ باز شود.

در پنجره پاپ‌آپ چه کار می‌خواهید انجام دهید؟ روی دکمه ایجاد هشدار کیفیت کلیک کنید. با این کار یک فرم هشدار کیفیت خالی در پنجره پاپ‌آپ جدید هشدارهای کیفیت باز می‌شود.

همچنین ملاحظه نمائید

برای راهنمای کامل در مورد نحوه تکمیل فرم‌های هشدار کیفیت، مستندات مربوط به هشدارهای کیفیت را مشاهده کنید.