ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته

در اودوو، سرنخ‌های از دست‌رفته از جریان کاری فعال CRM حذف می‌شوند، اما همچنان می‌توانند با استفاده از برنامه بازاریابی ایمیلی برای اهداف کمپین استراتژیک مانند فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته هدف‌گذاری شوند.

ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته، سرنخ‌هایی را که در یک دوره زمانی خاص از دست رفته‌اند بررسی می‌کند و از فیلترهای سفارشی و دلایل از دست دادن برای حذف سرنخ‌های نامطلوب از لیست ایمیل استفاده می‌کند.

پس از تکمیل یک ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته، می‌توان آن را به همان شکل ارسال کرد، تغییر داد و برای آزمایش A/B به گروه‌های مختلف ارسال کرد، یا به عنوان قالب برای استفاده بعدی ذخیره کرد.

مثال

یک انبار کالاهای باقی‌مانده از یک مجموعه محدود از اقلام سال گذشته دارد. برای کمک به پاکسازی موجودی اضافی، مدیر انبار یک ایمیل سرنخ‌های از دست‌رفته ایجاد می‌کند تا با فرصت‌های قدیمی از دست‌رفته تماس بگیرد و به آن‌ها اطلاع دهد که کالاهای محدود دوباره در انبار موجود شده‌اند.

مدیر انبار از فیلترهای زیر برای یک ایمیل سرنخ‌های از دست‌رفته استفاده می‌کند:

  • لیست سیاه تنظیم نشده است

  • ایجاد شده در 01/01/2024 00:00:01

  • مرحله در جدید، تأیید شده یا برنده شده نیست

  • دلیل از دست دادن در موجودی کافی نیست است

  • و فعال یا تنظیم شده یا تنظیم نشده است

فهرست فیلتر فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته با حذف دلایلی مانند بسیار گران.

نکته

با افزودن و حذف فیلترها، به مقدار # رکورد(ها) زیر بخش فیلتر توجه کنید. این مقدار تعداد کل رکوردهایی که با معیارهای فعلی مطابقت دارند را نشان می‌دهد.

برای مشاهده فهرست تمام رکوردهای مطابق، روی متن # رکورد(ها) کلیک کنید.

متن # رکورد(ها) در زیر فهرست فیلترهای گیرنده قرار دارد.

حداقل الزامات

برای ایجاد و ارسال یک کمپین ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته، برنامه‌های CRM و بازاریابی ایمیلی باید نصب و پیکربندی شده باشند.

در اینجا حداقل فیلترهای لازم برای کمپین ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته آورده شده است:

  • فیلد گیرندگان باید به مدل سرنخ/فرصت تنظیم شود.

  • یک فیلتر لیست سیاه برای حذف گیرندگان لغو اشتراک شده.

  • یک فیلتر ایجاد شده در برای هدف‌گذاری سرنخ‌هایی که در یک بازه زمانی خاص از دست رفته‌اند.

  • فیلتر(های) مرحله برای حذف سرنخ‌هایی که قبلاً برنده شده‌اند یا هنوز در مراحل جدید جریان فروش فعال هستند (مانند جدید، تأیید شده و غیره). این مقادیر در هر سازمان متفاوت خواهد بود؛ با این حال، حداقل قابل قبول است که تمام سرنخ‌های مرحله برنده شده حذف شوند.

  • یک یا چند فیلتر دلیل از دست دادن برای حذف سرنخ‌های نامطلوب، مانند رکوردهای تکراری، اسپم یا غیرمرتبط.

  • یک جفت فیلتر فعال برای هدف‌گذاری هم سرنخ‌های فعال و هم غیرفعال.

افزودن فیلترهای لازم

ابتدا به برنامه بازاریابی ایمیلی بروید و در صفحه ایمیل‌ها، روی دکمه جدید در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

در فرم جدید ایمیل‌ها، یک خط موضوع مناسب برای ایمیل در فیلد مربوطه وارد کنید. سپس، در فیلد گیرندگان، مدل سرنخ/فرصت را از منوی کشویی انتخاب کنید.

در بخش قوانین، واقع در زیر فیلد گیرندگان، روی آیکون تغییر فیلتر (▶ (مثلث رو به راست)) کلیک کنید تا قوانین فیلتر باز شوند. قانون پیش‌فرض لیست سیاه را در جای خود باقی بگذارید.

ایجاد شده در

ابتدا روی قانون جدید زیر قانون پیش‌فرض لیست سیاه کلیک کنید. سپس، روی فیلد اول قانون جدیدی که ظاهر می‌شود کلیک کنید و پارامتر ایجاد شده در را از منوی کشویی انتخاب کنید. با انجام این کار، می‌توان یک بازه زمانی خاص که در آن سرنخ‌های هدف از دست رفته‌اند (مثلاً 30 روز قبل، 90 روز قبل، سال گذشته و غیره) را تعیین کرد.

سپس، در فیلد دوم، <= (کمتر یا مساوی)، >= (بیشتر یا مساوی) یا بین است را به‌عنوان عملگر تاریخ انتخاب کنید تا بازه زمانی انتخاب‌شده در فیلد سوم مشخص شود.

در فیلد سوم، از پنجره تقویم پاپ‌آپ برای انتخاب تاریخ‌ها استفاده کنید و روی اعمال کلیک کنید تا بازه زمانی قفل شود.

یک قانون فیلتر سفارشی که بازه زمانی را به هر چیزی قبل از تاریخ امروز تنظیم می‌کند.

مهم

هنگامی که بیش از یک قانون اعمال شده است، اطمینان حاصل کنید که عبارت بالای فهرست فیلترهای گیرندگان به‌صورت مطابقت با تمام قوانین زیر نمایش داده شود. اگر این‌طور نیست، روی عبارت کلیک کنید و گزینه همه را از منوی کشویی انتخاب کنید (به‌جای هرکدام).

عبارت بالای فهرست فیلترها، با باز بودن منوی کشویی.

مرحله

اکنون، فیلتر مرحله را اضافه کنید تا سرنخ‌هایی که در مراحل جدید، تأیید شده و برنده شده جریان فروش هستند حذف شوند.

توجه

این مرحله فرض می‌کند که مراحل جدید، تأیید شده و برنده شده در جریان کاری CRM وجود دارند؛ با این حال، نام مراحل ممکن است از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت باشد. به نام‌های واقعی مراحل در جریان کاری برنامه CRM پایگاه داده مراجعه کنید تا این مرحله را مطابق آن تکمیل کنید.

دوباره با کلیک روی قانون جدید شروع کنید و مرحله را از منوی کشویی فیلد اول انتخاب کنید. در فیلد دوم، عملگر در نیست را انتخاب کنید و در فیلد سوم، مراحل جدید، تأیید شده و برنده شده را برای تعریف پارامترهای قانون انتخاب کنید.

وقتی قانون به این روش اضافه می‌شود، منطق در فیلد سوم به‌صورت عبارات یا (|) نمایش داده می‌شود.

شامل کردن چندین مرحله در قانون فیلتر با استفاده از عملگر "در است".

نکته

روش دیگر برای افزودن قوانین مرحله این است که این کار را بر اساس یک قانون در هر سطر با استفاده از عملگرهای شامل می‌شود یا شامل نمی‌شود انجام دهید و به‌صورت دستی کاراکترهای تعیین‌کننده در نام هر مرحله را وارد کنید. با این حال، این روش تنها اجازه می‌دهد هر بار یک انتخاب انجام شود، که می‌تواند برای روشن/خاموش کردن سریع فیلترها در نوار جستجو... مفید باشد.

سه قانون فیلتر که نیاز دارد مرحله شامل "جدید"، "تأیید شده" یا "برنده شده" نباشد.

دلیل از دست دادن

سپس، یک یا چند قانون دلیل از دست دادن را اضافه کنید تا سرنخ‌هایی که نباید برای دلایل از دست دادن خاص هدف قرار گیرند حذف شوند.

برای این کار، دوباره یک قانون جدید ایجاد کنید. سپس، در فیلد اول قانون، دلیل از دست دادن را از منوی کشویی انتخاب کنید. برای عملگر، یا در نیست یا شامل نمی‌شود را از منوی کشویی انتخاب کنید. با هر انتخاب، از فیلد سوم برای وارد کردن یک دلیل از دست دادن (یا دلایل از دست دادن متعدد، بسته به انتخاب عملگر شما) برای شامل کردن در قانون استفاده کنید.

اگر عملگر شامل نمی‌شود انتخاب شود، مراحل قبلی را برای افزودن دلایل از دست دادن بیشتر تکرار کنید، در حالی که هر دلیل از دست دادن یک سطر قانون را در هر بار اشغال می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر، به بخش زیر که توضیح می‌دهد چگونه دلایل از دست دادن مناسب را انتخاب کنید مراجعه کنید.

فهرستی از قوانین فیلتر که همه دلایل از دست دادن به‌جز دلیل مورد نظر را حذف می‌کند.

فعال

در نهایت، یک جفت فیلتر فعال اضافه کنید تا هر دو سرنخ فعال و غیرفعال برای کمپین شامل شوند.

مهم

افزودن هر دو رکورد سرنخ فعال و غیرفعال برای پوشش کامل دامنه سرنخ‌های از دست‌رفته در پایگاه داده ضروری است. انجام یکی بدون دیگری به‌شدت بر تعداد رکوردهای هدف‌پذیر برای کمپین ایمیلی تأثیر می‌گذارد و یک مخاطب کامل یا دقیق از سرنخ‌های از دست‌رفته را شامل نمی‌شود.

ابتدا، روی آیکون (افزودن شاخه) در آخرین قانونی که ایجاد شده است (مثلاً دلیل از دست دادن) کلیک کنید، که در وسط سه آیکون در سمت راست سطر قانون قرار دارد. با انجام این کار، یک جفت قانون هر یک از اضافه می‌شود. سپس، در فیلد اول قانون بالایی شاخه تازه ایجادشده، پارامتر فعال را از منوی کشویی انتخاب کنید. قانون سپس به‌طور خودکار به این صورت پر می‌شود: فعال تنظیم شده است.

برای فیلد اول قانون پایینی شاخه، دوباره فعال را از منوی کشویی انتخاب کنید. با این حال، این بار، از منوی کشویی عملگر در فیلد دوم، نیست را انتخاب کنید. سپس قانون باید به این صورت خوانده شود: فعال تنظیم نشده است.

یک جفت قانون فیلتر "تطبیق هر یک از" که هر دو سرنخ فعال و غیرفعال را شامل می‌شود.

افزودن محتوای بدنه

اکنون، با تکمیل بخش دامنه کمپین ایمیلی، محتوای بدنه ایمیل را با استفاده از هر یک از قالب‌های آماده شیک ایجاد کنید، یا بین گزینه‌های متن ساده یا شروع از ابتدا برای کنترل دقیق‌تر یکی را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر، به مستندات نحوه ایجاد ایمیل در بازاریابی ایمیلی مراجعه کنید.

نکته

برای ذخیره مجموعه فیلترها برای استفاده بعدی، روی ذخیره به عنوان فیلتر مورد علاقه 💾 (دیسک فلاپی) کلیک کنید، یک نام وارد کنید (مانند سرنخ‌های از دست‌رفته) و روی افزودن کلیک کنید.

پنجره ذخیره به‌عنوان فیلتر مورد علاقه می‌تواند معیارهای سرنخ‌های از دست‌رفته را برای استفاده بعدی ذخیره کند.

ارسال یا زمان‌بندی

پس از تکمیل تمام اجزای کمپین ایمیلی، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • روی دکمه بنفش ارسال در بالای سمت چپ فرم کلیک کنید تا ایمیل بلافاصله ارسال شود؛ یا

  • روی دکمه خاکستری زمان‌بندی، که در سمت راست دکمه ارسال قرار دارد، کلیک کنید تا ایمیل در تاریخ و زمان آینده ارسال شود.

نکته

در نظر بگیرید که از آزمایش A/B برای ارسال نسخه جایگزین ایمیل به درصدی از سرنخ‌های هدف استفاده کنید. این می‌تواند به تعیین اینکه کدام خطوط موضوعی و محتوای بدنه بهترین نرخ کلیک را تولید می‌کنند کمک کند، قبل از ارسال نسخه نهایی به سرنخ‌های باقی‌مانده.

برای انجام این کار، تب آزمایش‌های A/B را در فرم ایمیل باز کنید و تیک کنار اجازه آزمایش A/B را بزنید. سپس، پارامترها را در صورت نیاز تنظیم کرده و روی ایجاد نسخه جایگزین کلیک کنید.

تب آزمایش‌های A/B با تیک‌زده بودن گزینه اجازه آزمایش A/B برای ایجاد نسخه جایگزین.

انتخاب دلایل از دست دادن مناسب

وقتی یک سرنخ به‌عنوان از دست‌رفته علامت‌گذاری می‌شود، اودوو توصیه می‌کند که یک دلیل از دست دادن انتخاب شود تا مشخص شود چرا این فرصت به فروش منجر نشده است. این کار جریان کاری را سازماندهی می‌کند، داده‌های گزارش‌گیری را دقیق نگه می‌دارد و امکان پیگیری با سرنخ در آینده را ایجاد می‌کند.

اگر یک دلیل از دست دادن موجود قابل‌اعمال نباشد، کاربران دارای مجوزهای لازم می‌توانند دلایل جدیدی ایجاد کنند، به این معنی که دلایل از دست دادن در یک پایگاه داده ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر و از جریان کاری به جریان کاری دیگر متفاوت باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دلایل از دست دادن، از جمله ایجاد آن‌ها، به مدیریت فرصت‌های از دست رفته مراجعه کنید.

به‌طور پیش‌فرض، اودوو شامل چندین دلیل از دست دادن رایج است، مانند:

  • خیلی گران

  • ما افراد/مهارت‌ها را نداریم

  • موجودی کافی نیست

هنگام تعیین اینکه کدام دلایل را در ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته بگنجانید، در نظر بگیرید که ایمیل چه چیزی را تبلیغ می‌کند تا یک یا چند دلیل مرتبط را مشخص کنید. سپس، قانونی اضافه کنید که بیان کند دلیل از دست دادن شامل نمی‌شود _____ برای هر دلیلی در پایگاه داده، به‌جز دلیل(های) مرتبط.

مثال

اگر ایمیل مجموعه‌ای از کالاهای محدود قبلی که اکنون دوباره موجود شده‌اند را تبلیغ می‌کند، منطقی است که سرنخ‌هایی با دلیل از دست دادن: موجودی کافی نیست را هدف قرار دهید.

فهرستی از قوانین فیلتر که همه دلایل از دست دادن به‌جز موجودی تمام‌شده را حذف می‌کند.

اگر ایمیل کاهش قیمت را تبلیغ می‌کند، منطقی است که سرنخ‌هایی با دلیل از دست دادن: خیلی گران را هدف قرار دهید.

فهرستی از قوانین فیلتر که همه دلایل از دست دادن به‌جز «خیلی گران» را حذف می‌کند.

تحلیل نتایج

پس از ارسال یک ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته، تیم‌های بازاریابی می‌توانند از دکمه‌های هوشمند در بالای ایمیل برای تحلیل نتایج و تعیین اقدامات پیگیری استفاده کنند.

کلیک بر روی هر یک از دکمه‌های هوشمند، لیستی از رکوردهایی که با معیار خاص آن دکمه مطابقت دارند را باز می‌کند.

صفحه ایمیل‌های ارسال‌شده که دکمه‌های هوشمند را در بالای صفحه نمایش می‌دهد.

دکمه‌های هوشمند شامل موارد زیر هستند:

  • ارسال‌شده: تعداد کل ایمیل‌های ارسال‌شده.

  • بازشده: درصد گیرندگانی که ایمیل را باز کرده‌اند.

  • پاسخ‌داده‌شده: درصد گیرندگانی که به ایمیل پاسخ داده‌اند.

  • کلیک‌شده: نرخ کلیک (%) گیرندگانی که روی لینکی در ایمیل کلیک کرده‌اند.

  • سرنخ‌ها/فرصت‌ها: تعداد سرنخ‌ها (یا فرصت‌ها) که در جریان کاری CRM به‌عنوان نتیجه کمپین ایمیلی ایجاد شده‌اند.

  • پیش‌فاکتورها: تعداد پیش‌فاکتورهایی که در برنامه فروش به‌عنوان نتیجه ایمیل ایجاد شده‌اند.

  • صورتحساب‌شده: کل درآمدهای ایجاد شده، به‌عنوان نتیجه کمپین ایمیلی، از طریق صورتحساب‌هایی که برای مشتریان ارسال و پرداخت شده‌اند. این مقادیر در برنامه صورتحساب یا حسابداری، بسته به اینکه کدام برنامه در پایگاه داده نصب شده باشد، ثبت می‌شوند.

  • دریافت‌شده: درصد گیرندگانی که ایمیل را دریافت کرده‌اند.

  • بازگشت‌خورده: درصد ایمیل‌هایی که بازگشت داده شده‌اند (تحویل داده نشده).

  • نادیده‌گرفته‌شده: تعداد گیرندگانی که ایمیل را دریافت کرده‌اند، اما به‌صورت معناداری با آن تعامل نداشته‌اند (مثلاً باز کردن، کلیک کردن و غیره).

پرورش ایمیل

پرورش ایمیل (که گاهی به آن پرورش سرنخ نیز گفته می‌شود) فرآیند ارسال مجموعه‌ای از ایمیل‌های به‌موقع و مرتبط برای ارتباط با یک سرنخ، ایجاد رابطه عمیق‌تر، و در نهایت تبدیل سرنخ به فروش است.

هدف از پرورش این است که کمپین ایمیلی "قابل‌مشاهده" یا در بالای صندوق ورودی سرنخ باقی بماند تا زمانی که آماده خرید شوند.

روش‌های زیادی برای پرورش موثر سرنخ وجود دارد، اما معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارسال یک ایمیل اولیه (مانند ایمیل فعال‌سازی مجدد سرنخ‌های از دست‌رفته).

  • ارسال یک ایمیل پیگیری هر هفته (یا بر اساس محرک‌های خاص) برای مدت زمان کمپین.

  • به‌صورت مداوم نتایج را تحلیل کنید تا بیاموزید کدام روش‌ها منجر به فروش شده‌اند.

  • به‌صورت مداوم رویکرد را تنظیم کنید تا "قابل‌مشاهده" در بالای صندوق ورودی سرنخ باقی بماند و امیدوار باشید که پاسخ معناداری از سرنخ دریافت کنید.

با پیشرفت کمپین، تیم بازاریابی ممکن است ایمیل‌های پیگیری متفاوتی ارسال کند، بسته به اینکه سرنخ در هفته قبل چگونه پاسخ داده باشد.

مثال

یک تیم بازاریابی می‌خواهد دوباره موجود شدن کالاهای محدود را به تمام سرنخ‌هایی که دلیل از دست دادن آن‌ها موجودی کافی نیست تبلیغ کند. آن‌ها کمپین پرورش سرنخی سه هفته‌ای زیر را توسعه می‌دهند.

  • هفته ۱: تیم بازاریابی یک ایمیل اولیه با خط موضوع: "کالاهای محدود دوباره موجود شدند! همین حالا اقدام کنید!" ارسال می‌کند.

  • هفته ۲: تیم بازاریابی بسته به اینکه سرنخ چگونه پاسخ داده باشد، دو ایمیل متفاوت ارسال می‌کند.

    • اگر سرنخ ایمیل هفته ۱ را نادیده گرفته باشد: "موجودی تقریباً تمام شده است، شما مال خود را گرفتید؟"

    • اگر سرنخ روی ایمیل هفته ۱ کلیک کرده باشد: "هنوز وقت دارید این را به مجموعه خود اضافه کنید"

  • هفته ۳: تیم بازاریابی یک ایمیل نهایی به تمام سرنخ‌هایی که تبدیل نشده‌اند ارسال می‌کند با متن: "۲۰٪ تخفیف، آخرین فرصت خود را برای گرفتن این اقلام قبل از تمام شدن از دست ندهید!"

در طول کمپین، تیم بازاریابی به‌صورت مداوم به دکمه‌های هوشمند در بالای صفحه ایمیل‌ها مراجعه می‌کند تا ببیند چه درصدی از سرنخ‌ها ایمیل‌ها را باز کرده، روی آن‌ها کلیک کرده یا آن‌ها را نادیده گرفته‌اند. آن‌ها همچنین به‌صورت منظم گزارش‌هایی را درباره تعداد فرصت‌ها، پیش‌فاکتورها و صورتحساب‌هایی که توسط کمپین ایجاد شده‌اند، تحلیل می‌کنند.

همچنین ملاحظه نمائید

  • ../بازاریابی_ایمیلی

  • لغو_اشتراک

  • ../اتوماسیون_بازاریابی