بستن اشتراک‌ها

اشتراک‌های Odoo انعطاف‌پذیری برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا تصمیم بگیرند آیا مشتریان می‌توانند اشتراک‌های خود را مدیریت کنند یا این قابلیت به‌طور کامل محدود شود.

پیکربندی

با رفتن به برنامه اشتراک‌ها ‣ پیکربندی ‣ برنامه‌های تکرارشونده شروع کنید. از آنجا، یا یک برنامه جدید با کلیک بر روی جدید ایجاد کنید یا یک برنامه موجود را برای ویرایش انتخاب کنید.

پس از ورود به فرم برنامه‌های تکرارشونده، گزینه قابل بسته‌شدن را در بخش سلف‌سرویس فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اشتراک‌های خود را با استفاده از پورتال مشتری ببندند.

گزینه قابل بسته‌شدن در فرم برنامه تکرارشونده در اشتراک‌های Odoo.

همچنین ملاحظه نمائید

پیکربندی برنامه‌های تکرارشونده

بستن یک اشتراک

نمای مدیر

پس از تأیید یک پیشنهاد برای یک محصول اشتراکی، این پیشنهاد به سفارش فروش تبدیل می‌شود و وضعیت اشتراک به در حال انجام تغییر می‌کند.

در این مرحله، امکان بستن اشتراک از طریق دکمه بستن که در بالای سفارش اشتراک، نزدیک به سطر حاوی در حال انجام و مراحل دیگر قرار دارد، فعال می‌شود. این گزینه همچنین پس از صدور فاکتور سفارش و ثبت پرداخت در دسترس است.

بستن اشتراک از دیدگاه مدیریت در اشتراک‌های Odoo.

کلیک بر روی دکمه بستن یک پنجره پاپ‌آپ دلیل بستن را باز می‌کند که به مدیران اجازه می‌دهد دلیل بستن اشتراک را وارد کنند یا از منوی کشویی گزینه‌های موجود در فیلد دلیل انتخاب کنند.

پنجره پاپ‌آپ دلیل بستن هنگام کلیک بر روی دکمه بستن در اشتراک‌های Odoo.

پس از وارد کردن دلیل مورد نظر، روی دکمه ارسال کلیک کنید.

کلیک بر روی ارسال در پنجره پاپ‌آپ دلیل بستن وضعیت سفارش فروش اشتراک را به لغو شده تغییر می‌دهد و دلیل بستن مشخص شده را نشان می‌دهد.

یک سفارش فروش لغو شده برای یک اشتراک بسته‌شده در Odoo Subscriptions.

همان دلیل بستن را می‌توان در بخش چتر سفارش فروش نیز یافت.

چتر یک سفارش فروش لغو شده برای یک اشتراک بسته‌شده در Odoo Subscriptions.

نمای مشتری

توجه

به‌عنوان مدیر، توانایی مشاهده آنچه مشتریان هنگام مدیریت اشتراک‌های خود می‌بینند از طریق دکمه پیش‌نمایش که در بالای سفارش فروش اشتراک قرار دارد، قابل دسترسی است.

از دیدگاه مشتری، در پورتال مشتری، دکمه بستن اشتراک در سمت چپ سفارش فروش قرار دارد.

دکمه بستن اشتراک در نمای مشتری از یک سفارش فروش در Odoo Subscriptions.

وقتی مشتری دکمه بستن اشتراک را کلیک می‌کند، یک پنجره پاپ‌آپ بستن اشتراک ظاهر می‌شود که در آن مشتری باید از لیست انتخابی دلایلی که چرا اشتراک را می‌بندد، انتخاب کند.

پنجره پاپ‌آپ بستن اشتراک که مشتریان هنگام بستن اشتراک می‌بینند.

توجه

مشتریان فقط می‌توانند یک دلیل از پیش تنظیم‌شده برای بستن اشتراک انتخاب کنند. آن‌ها نمی‌توانند دلیل سفارشی را از پورتال مشتری وارد کنند. این انتخاب‌ها را می‌توان با رفتن به اشتراک‌ها ‣ پیکربندی ‣ دلایل بستن تنظیم کرد.

پس از اینکه مشتری دلیل بستن را انتخاب کرد، روی دکمه ارسال در پنجره پاپ‌آپ کلیک می‌کند.

پس از بستن، سفارش اشتراک در پورتال مشتری با برچسب بسته شده علامت‌گذاری می‌شود.

علاوه بر این، دلیل بستن مشخص شده در سفارش اشتراک در برنامه اشتراک‌ها در قسمت پشتی (نمای مدیر) ظاهر می‌شود.

همچنین ملاحظه نمائید

  • ../اشتراک‌ها

  • برنامه‌ها

  • محصولات