هزینه و سوالات متداول پیامک¶
برای ارسال پیامک چه چیزی نیاز دارم؟¶
ارسال پیامک یک سرویس خرید درونبرنامهای (IAP) است که برای عملکرد به اعتبارات پیشپرداخت نیاز دارد.
چند نوع پیامک وجود دارد؟¶
دو نوع وجود دارد: GSM7 و UNICODE.
GSM7 فرمت استاندارد است، با محدودیت 160 کاراکتر برای هر پیام، که شامل کاراکترهای زیر است:
UNICODE فرمت مورد استفاده است اگر کاراکتر خاصی که در لیست GSM7 نیست استفاده شود. محدودیت هر پیامک: 70 کاراکتر.
توجه
برای پیامکهای GSM7 محدودیت تعداد کاراکتر 160 و برای Unicode 70 کاراکتر است. در صورت تجاوز از این محدودیتها، محتوا به پیامهای چندقسمتی تقسیم میشود و محدودیت کاراکترها به 153 برای GSM7 و به 67 برای Unicode کاهش مییابد. سپس، سیستم بهصورت بلادرنگ تعداد پیامکهای ارسالشده را نمایش میدهد.
هزینه ارسال یک پیامک چقدر است؟¶
تعداد پیامکهایی که یک پیام نشاندهنده آن است، همیشه در پایگاه داده قابل دسترسی خواهد بود.
چگونه اعتبارات خریداری کنیم¶
به
بروید.یا به
بروید.نکته
اگر از اودوو آنلاین (SaaS) به همراه نسخه Enterprise استفاده میشود، اعتبارات آزمایشی رایگان برای آزمایش این ویژگی در دسترس است.
سوالات متداول دیگر¶
- آیا برای اعتبارات من زمان انقضا وجود دارد؟خیر، اعتبارات منقضی نمیشوند.
- آیا میتوانم به شماره تلفنی که تلفن همراه نیست پیامک ارسال کنم، زیرا آیکون مقابل فیلد 'تلفن' را میبینم؟فقط اگر آن شماره تلفن از پیامک پشتیبانی کند (مثلاً تلفنهای SIP).
- آیا برای خرید اعتبارات خود فاکتور دریافت میکنم؟بله.
- آیا گیرنده میتواند به من پاسخ دهد؟خیر، امکان پاسخ دادن به پیامک وجود ندارد.
- اگر چندین پیامک را به صورت همزمان ارسال کنم اما اعتبارات کافی برای ارسال همه آنها نداشته باشم، چه اتفاقی میافتد؟ارسال چندین پیامک به صورت همزمان به عنوان یک تراکنش محاسبه میشود، بنابراین هیچ پیامکی ارسال نمیشود تا زمانی که اعتبارات کافی برای ارسال همه آنها موجود باشد.
- آیا تاریخچهای از پیامکهای ارسالشده دارم؟تاریخچه پیامکهای ارسالشده، همراه با تمام اطلاعات مربوط به مخاطبان ارسالشده (و خود پیام)، در ستون ارسالشده از داشبورد اصلی بازاریابی پیامکی (در حالت Kanban) قابل مشاهده است.
برای اطلاعات بیشتر، پیامک مورد نظر را از داشبورد اصلی (در حالت Kanban) انتخاب کنید و روی هر کدام از لینکهای موجود در نوار آبی بالای فرم جزئیات پیامک کلیک کنید.
- آیا میتوانم هر تعداد پیامکی که میخواهم بهصورت همزمان ارسال کنم؟بله، اگر اعتبارات کافی داشته باشید.
- اگر پیامکی به شمارهای ارسال شود که در لیست گیرندگان وجود ندارد، آیا اعتبارات از دست میرود؟خیر، اگر شماره تلفن بهصورت نادرست قالببندی شده باشد (مثلاً تعداد ارقام زیاد باشد)، اعتبار از دست نمیرود. با این حال، اگر پیامک به شخص اشتباه (یا شمارهای جعلی) ارسال شود، اعتبار مربوط به آن پیامک از دست میرود.
- اگر پیامک من به شمارهای ارسال شود که نیاز به پرداخت دارد (مثلاً: یک مسابقه برای برنده شدن بلیت یک جشنواره)، چه اتفاقی میافتد؟پیامک به این نوع شمارهها ارسال نمیشود، بنابراین هیچ هزینهای اعمال نمیشود.
- آیا میتوانم هنگام ارسال چندین پیامک شمارههایی که وجود ندارند را شناسایی کنم؟فقط آنهایی که قالب نامعتبر دارند.
- مقررات GDPR چگونه بر این سرویس تأثیر میگذارد؟
- آیا میتوانم از ارائهدهنده پیامک خودم استفاده کنم؟بله، اما این امکان بهصورت پیشفرض وجود ندارد. کارشناسان اودوو میتوانند به سفارشیسازی پایگاه داده برای استفاده از ارائهدهنده پیامک شخصی کمک کنند.