فهرستهای ایمیل¶
فهرستهای ایمیل در اودوو برای ارتباطات قبل و بعد از فروش در برنامه بازاریابی ایمیلی استفاده میشوند. آنها فهرستهای سرنخ واجد شرایط، شرکتکنندگان گروههای متمرکز یا مشتریان فعلی را که معیارهای خاصی را برآورده میکنند، به تیمهای فروش ارائه میدهند.
فهرستهای ایمیل را میتوان در اودوو ایجاد کرد و بهصورت فایل قابل دانلود یا به برنامههای دانش، داشبوردها یا صفحهگستردهها صادر کرد، یا از طریق کپی/چسباندن یا بارگذاری فایل وارد کرد.
ایجاد فهرستهای ایمیل¶
برای ایجاد یک فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی، به مسیر
بروید.کلیک بر روی جدید یک فرم خالی برای فهرست ایمیل را نمایش میدهد.
در فرم، یک نام در فیلد فهرست ایمیل در بالای صفحه وارد کنید.
اگر باید فهرست ایمیل از صفحه مدیریت اشتراک برای گیرندگان قابل دسترسی باشد تا ترجیحات خود را بهروزرسانی کنند، گزینه کنار نمایش در ترجیحات را علامت بزنید.
در گوشه بالا سمت چپ فرم فهرست ایمیل، دو دکمه وجود دارد: ارسال ایمیل و ارسال پیامک.
مهم
دکمه ارسال پیامک فقط در صورتی نمایش داده میشود که برنامه بازاریابی پیامکی نصب شده باشد.
کلیک روی ارسال ایمیل صفحه جداگانهای را با یک فرم قالب ایمیل خالی باز میکند که میتوان آن را با پیروی از مراحل توضیح دادهشده در مستند بازاریابی ایمیلی پر کرد.
کلیک روی ارسال پیامک صفحه جداگانهای را با یک فرم قالب پیامک خالی باز میکند که میتوان آن را با پیروی از مراحل توضیح دادهشده در مستند بازاریابی پیامکی پر کرد.
در بالای فرم فهرست ایمیل، مجموعهای از دکمههای هوشمند وجود دارد که انواع مختلفی از معیارهای مرتبط با فهرست ایمیل خاص را نمایش میدهند. وقتی روی هر یک از دکمههای هوشمند کلیک شود، صفحه جداگانهای باز میشود که تحلیلهای دقیق مرتبط با آن آمار خاص را نشان میدهد.
دکمههای هوشمند موجود در فرم فهرست ایمیل عبارتند از:
گیرندگان: تعداد افرادی که در فهرست ایمیل مشترک شدهاند
ایمیلها: تعداد ایمیلهایی که با استفاده از این فهرست ایمیل ارسال شدهاند
٪ بازگشت: درصد ایمیلهایی که مرتبط با این فهرست ایمیل بوده و بازگشت داده شدهاند
٪ لغو اشتراک: درصد گیرندگانی که از دریافت ایمیلهای این فهرست لغو اشتراک کردهاند
٪ لیست سیاه: درصد گیرندگانی که خود را بهطور کامل از این فهرست ایمیل در لیست سیاه قرار دادهاند
پس از تکمیل تمام تنظیمات در فرم فهرست ایمیل، اودوو بهطور خودکار فهرست ایمیل جدید را به صفحه فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی ( ) اضافه میکند.
افزودن مخاطبان به فهرست ایمیل¶
در بازاریابی ایمیلی اودوو، چند روش مختلف برای افزودن مخاطبان به یک فهرست ایمیل وجود دارد.
از صفحه فهرستهای ایمیل ( )، روی لینک کل مخاطبان در خط فهرست ایمیل مورد نظر که باید مخاطبان به آن اضافه شوند، کلیک کنید.
این کار یک صفحه جداگانه مخاطبان فهرست ایمیل برای آن فهرست ایمیل خاص را نمایش میدهد، جایی که میتوان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به فهرست ایمیل خاص اضافه کرد.
همین صفحه را میتوان با کلیک روی فهرست ایمیل مورد نظر از صفحه فهرستهای ایمیل و سپس کلیک روی دکمه هوشمند گیرندگان در فرم فهرست ایمیل، دسترسی داشت.
این کار همچنین یک صفحه جداگانه مخاطبان فهرست ایمیل برای آن فهرست ایمیل خاص را نمایش میدهد، جایی که میتوان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به فهرست ایمیل خاص اضافه کرد.
مخاطبان را میتوان بهطور مستقیم از صفحه فهرستهای ایمیل به یک فهرست ایمیل خاص وارد کرد، با کلیک روی وارد کردن مخاطبان در سمت راست فهرست ایمیل مورد نظر.
این کار یک فرم پاپآپ وارد کردن مخاطبان ایمیلی را نمایش میدهد.
اینجا، فهرست ایمیل مورد نظر بهصورت خودکار در فیلد وارد کردن مخاطبان به پر میشود. در زیر آن، آدرسهای ایمیل را در فیلد فهرست مخاطبان بنویسید یا جایگذاری کنید.
گزینه وارد کردن کشور، نام شرکت و موارد بیشتر از طریق لینک بارگذاری یک فایل در پایین فرم پاپآپ موجود است.
وقتی همه مخاطبان و تنظیمات کامل شدند، روی وارد کردن کلیک کنید.
برای افزودن مخاطبان به یک فهرست ایمیل خاص از یک فهرست اصلی همه مخاطبان فهرست ایمیل در پایگاه داده، به مسیر مخاطبان فهرست ایمیل را نمایش میدهد که شامل لیستی از همه مخاطبان مرتبط با هر فهرست ایمیل است.
بروید. این کار صفحهفیلتر پیشفرض حذف ایمیلهای لیست سیاه در نوار جستجو نمایش داده میشود.
از صفحه مخاطبان فهرست ایمیل، میتوان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به یک فهرست ایمیل اضافه کرد.
برای افزودن یک مخاطب موجود به یک فهرست ایمیل، مخاطب مورد نظر را از فهرست در صفحه مخاطبان فهرست ایمیل انتخاب کنید تا فرم مخاطب آن نمایش داده شود.
در پایین فرم مخاطب، روی افزودن خط در زیر ستون فهرست ایمیل کلیک کنید، فهرست ایمیل مورد نظر را از منوی کشویی پیدا کنید و انتخاب کنید.
نکته
یک فهرست ایمیل را میتوان مستقیماً از فرم مخاطب ایجاد کرد، با تایپ کردن نام فهرست ایمیل جدید در فیلد فهرست ایمیل. سپس، پس از وارد کردن نام فهرست ایمیل جدید، دو گزینه در منوی کشویی زیر نام فهرست ایمیل جدید نمایش داده میشود.
از این منوی کشویی، گزینه ایجاد را برای ایجاد فهرست ایمیل و ویرایش آن در آینده انتخاب کنید، یا گزینه ایجاد و ویرایش... را برای ایجاد و ویرایش فوری فهرست ایمیل جدید انتخاب کنید.
برای حذف یک مخاطب از یک فهرست ایمیل که به آن اضافه شده است، کادر لغو اشتراک را فعال کنید. اگر کادر لغو اشتراک علامت زده شود، امکان افزودن دلیل برای اینکه چرا مخاطب لغو اشتراک کرده است نیز موجود است.
اگر/هنگامی که یک مخاطب از یک فهرست ایمیل لغو اشتراک کرده باشد، تاریخ فعال کردن لغو اشتراک آنها در ستون تاریخ لغو اشتراک در فرم مخاطب آنها نمایش داده میشود.
در نهایت، تاریخ اشتراکگذاری اولیه نیز قابل مشاهده است. این فیلد بهصورت خودکار با تاریخ و زمانی که اشتراک آنها در فهرست ایمیل ذخیره شده است، پر میشود.
چندین فهرست ایمیل میتوانند به یک فرم مخاطب اضافه شوند.
برای حذف هر فهرست ایمیل از یک فرم مخاطب، کافی است روی آیکون 🗑️ (سطل زباله) کلیک کنید.
پیوند دادن فهرست ایمیل به وبسایت¶
وقتی یک فهرست ایمیل در پایگاه داده ایجاد میشود، اودوو این امکان را فراهم میکند که فهرست ایمیل بهطور مستقیم به وبسایت ساختهشده در اودوو (ایجاد شده از طریق برنامه وبسایت اودوو) پیوند داده شود.
برای پیوند دادن یک فهرست ایمیل به وبسایت، به بخش جلویی وبسایت بروید، که میتوان این کار را به روشهای مختلفی در سراسر پایگاه داده انجام داد. مستقیمترین راه برای رفتن به بخش جلویی وبسایت این است که بهسادگی برنامه
را از داشبورد اصلی اودوو باز کنید.این کار صفحه اصلی تعیینشده وبسایت ساختهشده در اودوو برای پایگاه داده را نمایش میدهد.
از بخش جلویی وبسایت، روی دکمه ویرایش در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. وقتی کلیک شود، اودوو یک نوار کناری سمت راست را نمایش میدهد که پر از بلوکهای ساختنی کشیدن و رها کردن است، که شامل ویژگیها، گزینهها و عناصر طراحی مختلف است.
سپس، در نوار جستجوی نوار کناری سمت راست، عبارت Newsletter
را جستجو کنید. انتخاب بلوکهای ساختنی خبرنامه برای افزودن فیلدهای اشتراک به هر فهرست ایمیل به وبسایت استفاده میشود.
این کار گزینههای بلوک ساختنی زیر را نمایش میدهد: بلوک خبرنامه، پاپآپ خبرنامه، و خبرنامه. هر یک از این گزینهها میتوانند برای افزودن فیلدهای اشتراک به یک فهرست ایمیل به وبسایت استفاده شوند.
گزینه بلوک خبرنامه یک بلوک قابل تنظیم را روی بدنه وبسایت قرار میدهد، جایی که یک بازدیدکننده میتواند ایمیل خود را وارد کرده و روی دکمهای کلیک کند تا در یک فهرست ایمیل تعیینشده اشتراک کند.
گزینه پاپآپ خبرنامه یک پنجره پاپآپ قابل تنظیم را نشان میدهد که وقتی بازدیدکننده به بخش خاصی از صفحه وب که بلوک ساختنی در آن قرار گرفته است، اسکرول میکند، ظاهر میشود. وقتی بازدیدکننده به بخش تعیینشده میرسد، یک پنجره پاپآپ ظاهر میشود که در آن بازدیدکننده میتواند آدرس ایمیل خود را وارد کرده، روی دکمه کلیک کند و در فهرست ایمیل از پیش تعیینشده اشتراک کند.
گزینه خبرنامه همان عملکرد گزینههای دیگر را ارائه میدهد. با این حال، فقط شامل یک فیلد برای بازدیدکننده است تا آدرس ایمیل خود را وارد کند و یک دکمه برای اشتراک در فهرست ایمیل.
این گزینه بهصورت پنهانی طراحی شده است تا بهطور مرتب در محتوای صفحه وب و/یا فوتر پیادهسازی شود.
پس از انتخاب بلوک ساختنی خبرنامه مورد نظر، آن را کشیده و در بدنه وبسایت رها کنید. سپس، بلوک خبرنامه جدیداً قرارگرفته را انتخاب کنید تا گزینههای پیکربندی آن در نوار کناری سمت راست نمایش داده شود.
از آنجا، منوی کشویی خبرنامه را باز کنید و فهرست ایمیل خاصی که باید به بلوک اعمال شود را انتخاب کنید.
پس از اتمام تنظیمات و سفارشیسازیهای مورد نظر، حتماً روی دکمه ذخیره در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
اکنون، وقتی یک بازدیدکننده آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی دکمه برای اشتراک کلیک میکند، فوراً در آن فهرست ایمیل از پیش پیکربندیشده اشتراک میکند. آنها همچنین بهعنوان یک مخاطب برای آن فهرست ایمیل در بازاریابی ایمیلی اودوو اضافه میشوند.
همچنین ملاحظه نمائید
../بازاریابی_ایمیلی
لغو_اشتراک