فهرست‌های ایمیل

فهرست‌های ایمیل در اودوو برای ارتباطات قبل و بعد از فروش در برنامه بازاریابی ایمیلی استفاده می‌شوند. آن‌ها فهرست‌های سرنخ واجد شرایط، شرکت‌کنندگان گروه‌های متمرکز یا مشتریان فعلی را که معیارهای خاصی را برآورده می‌کنند، به تیم‌های فروش ارائه می‌دهند.

فهرست‌های ایمیل را می‌توان در اودوو ایجاد کرد و به‌صورت فایل قابل دانلود یا به برنامه‌های دانش، داشبوردها یا صفحه‌گسترده‌ها صادر کرد، یا از طریق کپی/چسباندن یا بارگذاری فایل وارد کرد.

ایجاد فهرست‌های ایمیل

برای ایجاد یک فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی، به مسیر برنامه بازاریابی ایمیلی ‣ فهرست‌های ایمیل ‣ فهرست‌های ایمیل ‣ جدید بروید.

کلیک بر روی جدید یک فرم خالی برای فهرست ایمیل را نمایش می‌دهد.

نمای فرم فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی اودوو.

در فرم، یک نام در فیلد فهرست ایمیل در بالای صفحه وارد کنید.

اگر باید فهرست ایمیل از صفحه مدیریت اشتراک برای گیرندگان قابل دسترسی باشد تا ترجیحات خود را به‌روزرسانی کنند، گزینه کنار نمایش در ترجیحات را علامت بزنید.

در گوشه بالا سمت چپ فرم فهرست ایمیل، دو دکمه وجود دارد: ارسال ایمیل و ارسال پیامک.

مهم

دکمه ارسال پیامک فقط در صورتی نمایش داده می‌شود که برنامه بازاریابی پیامکی نصب شده باشد.

کلیک روی ارسال ایمیل صفحه جداگانه‌ای را با یک فرم قالب ایمیل خالی باز می‌کند که می‌توان آن را با پیروی از مراحل توضیح داده‌شده در مستند بازاریابی ایمیلی پر کرد.

کلیک روی ارسال پیامک صفحه جداگانه‌ای را با یک فرم قالب پیامک خالی باز می‌کند که می‌توان آن را با پیروی از مراحل توضیح داده‌شده در مستند بازاریابی پیامکی پر کرد.

در بالای فرم فهرست ایمیل، مجموعه‌ای از دکمه‌های هوشمند وجود دارد که انواع مختلفی از معیارهای مرتبط با فهرست ایمیل خاص را نمایش می‌دهند. وقتی روی هر یک از دکمه‌های هوشمند کلیک شود، صفحه جداگانه‌ای باز می‌شود که تحلیل‌های دقیق مرتبط با آن آمار خاص را نشان می‌دهد.

دکمه‌های هوشمند موجود در فرم فهرست ایمیل عبارتند از:

  • گیرندگان: تعداد افرادی که در فهرست ایمیل مشترک شده‌اند

  • ایمیل‌ها: تعداد ایمیل‌هایی که با استفاده از این فهرست ایمیل ارسال شده‌اند

  • ٪ بازگشت: درصد ایمیل‌هایی که مرتبط با این فهرست ایمیل بوده و بازگشت داده شده‌اند

  • ٪ لغو اشتراک: درصد گیرندگانی که از دریافت ایمیل‌های این فهرست لغو اشتراک کرده‌اند

  • ٪ لیست سیاه: درصد گیرندگانی که خود را به‌طور کامل از این فهرست ایمیل در لیست سیاه قرار داده‌اند

پس از تکمیل تمام تنظیمات در فرم فهرست ایمیل، اودوو به‌طور خودکار فهرست ایمیل جدید را به صفحه فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی (برنامه بازاریابی ایمیلی ‣ فهرست‌های ایمیل ‣ فهرست‌های ایمیل) اضافه می‌کند.

افزودن مخاطبان به فهرست ایمیل

در بازاریابی ایمیلی اودوو، چند روش مختلف برای افزودن مخاطبان به یک فهرست ایمیل وجود دارد.

از صفحه فهرست‌های ایمیل (بازاریابی ایمیلی ‣ فهرست‌های ایمیل ‣ فهرست‌های ایمیل)، روی لینک کل مخاطبان در خط فهرست ایمیل مورد نظر که باید مخاطبان به آن اضافه شوند، کلیک کنید.

این کار یک صفحه جداگانه مخاطبان فهرست ایمیل برای آن فهرست ایمیل خاص را نمایش می‌دهد، جایی که می‌توان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به فهرست ایمیل خاص اضافه کرد.

همین صفحه را می‌توان با کلیک روی فهرست ایمیل مورد نظر از صفحه فهرست‌های ایمیل و سپس کلیک روی دکمه هوشمند گیرندگان در فرم فهرست ایمیل، دسترسی داشت.

این کار همچنین یک صفحه جداگانه مخاطبان فهرست ایمیل برای آن فهرست ایمیل خاص را نمایش می‌دهد، جایی که می‌توان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به فهرست ایمیل خاص اضافه کرد.

مخاطبان را می‌توان به‌طور مستقیم از صفحه فهرست‌های ایمیل به یک فهرست ایمیل خاص وارد کرد، با کلیک روی وارد کردن مخاطبان در سمت راست فهرست ایمیل مورد نظر.

دکمه وارد کردن مخاطبان در خط فهرست ایمیل در بازاریابی ایمیلی اودوو.

این کار یک فرم پاپ‌آپ وارد کردن مخاطبان ایمیلی را نمایش می‌دهد.

فرم پاپ‌آپ وارد کردن مخاطبان ایمیلی که در بازاریابی ایمیلی اودوو ظاهر می‌شود.

اینجا، فهرست ایمیل مورد نظر به‌صورت خودکار در فیلد وارد کردن مخاطبان به پر می‌شود. در زیر آن، آدرس‌های ایمیل را در فیلد فهرست مخاطبان بنویسید یا جای‌گذاری کنید.

گزینه وارد کردن کشور، نام شرکت و موارد بیشتر از طریق لینک بارگذاری یک فایل در پایین فرم پاپ‌آپ موجود است.

وقتی همه مخاطبان و تنظیمات کامل شدند، روی وارد کردن کلیک کنید.

برای افزودن مخاطبان به یک فهرست ایمیل خاص از یک فهرست اصلی همه مخاطبان فهرست ایمیل در پایگاه داده، به مسیر برنامه بازاریابی ایمیلی ‣ فهرست‌های ایمیل ‣ مخاطبان فهرست ایمیل بروید. این کار صفحه مخاطبان فهرست ایمیل را نمایش می‌دهد که شامل لیستی از همه مخاطبان مرتبط با هر فهرست ایمیل است.

صفحه فهرست ایمیل در برنامه بازاریابی ایمیلی اودوو.

فیلتر پیش‌فرض حذف ایمیل‌های لیست سیاه در نوار جستجو نمایش داده می‌شود.

از صفحه مخاطبان فهرست ایمیل، می‌توان مخاطبان را ایجاد یا وارد کرد و سپس به یک فهرست ایمیل اضافه کرد.

برای افزودن یک مخاطب موجود به یک فهرست ایمیل، مخاطب مورد نظر را از فهرست در صفحه مخاطبان فهرست ایمیل انتخاب کنید تا فرم مخاطب آن نمایش داده شود.

در پایین فرم مخاطب، روی افزودن خط در زیر ستون فهرست ایمیل کلیک کنید، فهرست ایمیل مورد نظر را از منوی کشویی پیدا کنید و انتخاب کنید.

دکمه افزودن خط برای فهرست‌های ایمیل در فرم مخاطب استاندارد در بازاریابی ایمیلی اودوو.

نکته

یک فهرست ایمیل را می‌توان مستقیماً از فرم مخاطب ایجاد کرد، با تایپ کردن نام فهرست ایمیل جدید در فیلد فهرست ایمیل. سپس، پس از وارد کردن نام فهرست ایمیل جدید، دو گزینه در منوی کشویی زیر نام فهرست ایمیل جدید نمایش داده می‌شود.

از این منوی کشویی، گزینه ایجاد را برای ایجاد فهرست ایمیل و ویرایش آن در آینده انتخاب کنید، یا گزینه ایجاد و ویرایش... را برای ایجاد و ویرایش فوری فهرست ایمیل جدید انتخاب کنید.

برای حذف یک مخاطب از یک فهرست ایمیل که به آن اضافه شده است، کادر لغو اشتراک را فعال کنید. اگر کادر لغو اشتراک علامت زده شود، امکان افزودن دلیل برای اینکه چرا مخاطب لغو اشتراک کرده است نیز موجود است.

اگر/هنگامی که یک مخاطب از یک فهرست ایمیل لغو اشتراک کرده باشد، تاریخ فعال کردن لغو اشتراک آن‌ها در ستون تاریخ لغو اشتراک در فرم مخاطب آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در نهایت، تاریخ اشتراک‌گذاری اولیه نیز قابل مشاهده است. این فیلد به‌صورت خودکار با تاریخ و زمانی که اشتراک آن‌ها در فهرست ایمیل ذخیره شده است، پر می‌شود.

چندین فهرست ایمیل می‌توانند به یک فرم مخاطب اضافه شوند.

برای حذف هر فهرست ایمیل از یک فرم مخاطب، کافی است روی آیکون 🗑️ (سطل زباله) کلیک کنید.