تبدیل سرنخها به فرصتها¶
سرنخها به عنوان یک مرحله ارزیابی پیش از ایجاد فرصت عمل میکنند. این امر زمان اضافی برای بررسی پتانسیل و ارزیابی قابلیت اجرایی آن فراهم میآورد، قبل از آن که فرصت به فروشنده اختصاص یابد.
پیکربندی¶
برای فعالسازی تنظیمات سرنخها، به سرنخها را علامتگذاری کنید. سپس، روی ذخیره کلیک کنید.
بروید و باکس انتخاب شده با عنوانفعالسازی این ویژگی یک گزینه منوی جدید با عنوان سرنخها به نوار بالای صفحه اضافه میکند.
پس از فعالسازی تنظیمات سرنخها، این تنظیمات بهطور پیشفرض برای تمام تیمهای فروش اعمال میشود. برای غیرفعالسازی سرنخها برای یک تیم خاص، به سرنخها را که در زیر فیلد تیم فروش قرار دارد، پاک کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید.
بروید. سپس، یک تیم را از لیست انتخاب کنید تا صفحه پیکربندی آن تیم باز شود. جعبه انتخابتبدیل یک سرنخ به یک فرصت¶
برای تبدیل یک سرنخ به فرصت، به
بروید و روی یک سرنخ از لیست کلیک کنید تا آن را باز کنید.هشدار
اگر یک دکمه هوشمند سرنخهای مشابه در بالای صفحه برای سرنخ ظاهر شود، این به این معنی است که یک سرنخ یا فرصت مشابه در پایگاه داده موجود است. قبل از تبدیل این سرنخ، روی دکمه هوشمند کلیک کنید تا تأیید کنید که آیا سرنخ باید ادغام شود یا خیر.
روی دکمه تبدیل به فرصت کلیک کنید که در بالای سمت چپ صفحه قرار دارد.
این یک پنجره پاپآپ تبدیل به فرصت را باز میکند. در اینجا، در فیلد عملیات تبدیل، گزینه تبدیل به فرصت را انتخاب کنید.
توجه
برای ادغام این سرنخ با یک سرنخ یا فرصت مشابه موجود، در فیلد عملیات تبدیل گزینه ادغام با فرصتهای موجود را انتخاب کنید. این یک لیست از سرنخها/فرصتهای مشابه برای ادغام ایجاد میکند.
هنگام ادغام، Odoo به سرنخ/فرصتی که ابتدا در سیستم ایجاد شده است، اولویت میدهد و اطلاعات را به اولین سرنخ/فرصت ایجاد شده ادغام میکند. با این حال، اگر یک سرنخ و یک فرصت ادغام شوند، رکورد نتیجه به عنوان یک فرصت شناخته میشود، صرف نظر از اینکه کدام رکورد ابتدا ایجاد شده است.
سپس، یک فروشنده و یک تیم فروش را انتخاب کنید که فرصت باید به آن اختصاص یابد. هیچ یک از این فیلدها الزامی نیست، اما اگر انتخابی در فیلد فروشنده انجام شود، فیلد تیم فروش به طور خودکار بر اساس انتصابات تیم فروشنده پر میشود.
اگر سرنخ قبلاً به یک فروشنده یا یک تیم اختصاص یافته باشد، این فیلدها به طور خودکار با آن اطلاعات پر میشوند.
زیر عنوان مشتری یکی از گزینههای زیر را انتخاب کنید:
ایجاد یک مشتری جدید: این گزینه را انتخاب کنید تا از اطلاعات موجود در سرنخ برای ایجاد یک رکورد مشتری جدید استفاده کنید.
لینک به مشتری موجود: این گزینه را انتخاب کنید، سپس یک مشتری را از منوی کشویی حاصل انتخاب کنید تا این فرصت به رکورد مشتری موجود مرتبط شود.
لینک نکردن به مشتری: این گزینه را انتخاب کنید تا سرنخ را تبدیل کنید، اما آن را به یک مشتری جدید یا موجود مرتبط نکنید.
در نهایت، زمانی که همه تنظیمات کامل شد، روی ایجاد فرصت کلیک کنید.
برای مشاهده فرصت تازه ایجاد شده، به
بروید.توجه
ممکن است برخی از فیلترها باید از نوار جستجو... در بالای صفحه پایپلاین حذف شوند تا همه فرصتها قابل مشاهده باشند.