محتوای پویا¶
بلوکهای ساختاری محتوای پویا، مانند فرم، محصولات، کد تعبیه شده، یا پستهای وبلاگ، به شما کمک میکنند تا طرحهای تعاملی و جذاب بصری برای صفحات وب خود ایجاد کنید.
توجه
برای افزودن یک بلوک ساختاری، روی ویرایش کلیک کنید، بلوک ساختاری مورد نظر را در تب بلوکها انتخاب کرده و آن را به صفحه بکشید و رها کنید. برای دسترسی به تنظیمات آن، روی آن کلیک کنید و به تب سفارشیسازی بروید، جایی که گزینههای موجود بستگی به نوع بلوک انتخاب شده دارد.
فرم¶
بلوک فرم برای جمعآوری اطلاعات از بازدیدکنندگان وبسایت و ایجاد رکورد در پایگاه داده شما استفاده میشود.
عمل¶
به صورت پیشفرض، ارسال فرم یک ایمیل حاوی اطلاعات وارد شده توسط بازدیدکننده برای شما ارسال میکند. بسته به اپلیکیشنهای نصب شده در پایگاه داده شما، عملهای جدیدی که به طور خودکار رکورد ایجاد میکنند، در دسترس قرار میگیرند:
درخواست شغل (استخدام)
ایجاد مشتری (تجارت الکترونیک)
ایجاد تیکت (میز کمک)
ایجاد فرصت (مدیریت ارتباط با مشتری)
اشتراک در خبرنامه (بازاریابی ایمیلی)
ایجاد وظیفه (پروژه)
یک عمل دیگر را با استفاده از فیلد عمل در بخش فرم در تب سفارشیسازی انتخاب کنید.
به صورت پیشفرض، عملیاتها بازدیدکنندگان را پس از ارسال فرم به یک صفحه تشکر هدایت میکنند. از فیلد URL برای تغییر مکان هدایت آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید بازدیدکنندگان را با انتخاب هیچچیز یا نمایش پیام در فیلد در صورت موفقیت در همان صفحه فرم نگه دارید.
فیلدها¶
برای افزودن فیلد جدید به فرم، روی دکمه + فیلد که در کنار بخش فرم یا فیلد در تب سفارشیسازی قرار دارد، کلیک کنید. به صورت پیشفرض، فیلدهای جدید از نوع متن هستند. برای تغییر نوع فیلد، از فیلد نوع استفاده کرده و یک گزینه را در بخش فیلد سفارشی انتخاب کنید.
برخی از فیلدها از لحاظ ظاهری مشابه هستند، اما دادههای وارد شده باید از فرمت خاصی پیروی کنند.
همچنین امکان انتخاب یک فیلد موجود از پایگاه داده و استفاده از دادههای آن وجود دارد. فیلدهای موجود بستگی به عمل انتخاب شده دارند.
نکته
فیلدهای سفارشی اضافهشده به پایگاه داده نیز قابل استفاده هستند.
محصولات¶
بلوک محصولات پس از نصب اپلیکیشن تجارت الکترونیک (eCommerce) در دسترس است. از این بلوک برای نمایش مجموعهای از محصولات فروخته شده در وبسایت شما استفاده میشود.
به صورت پیشفرض، بلوک جدیدترین محصولات را نمایش میدهد. برای تغییر محصولات نمایش داده شده، به بخش محصولات در تب سفارشیسازی رفته و به عنوان فیلتر گزینه محصولات اخیراً فروخته شده یا محصولات اخیراً مشاهده شده را انتخاب کنید.
علاوه بر این، امکان نمایش محصولات فقط از یک دسته خاص با انتخاب آن از فیلد دستهبندی وجود دارد.
کد تعبیه شده¶
تعبیه کد به شما اجازه میدهد محتوای خدمات شخص ثالث مانند ویدیوهای یوتیوب، نقشههای گوگل، پستهای رسانههای اجتماعی اینستاگرام و غیره را در یک صفحه ادغام کنید.
پس از افزودن بلوک به صفحه، روی دکمه ویرایش که در بخش کد تعبیه شده تب سفارشیسازی قرار دارد، کلیک کنید و کد را وارد کنید، جایگزین کدی که برای نمایش دستورالعملهای بلوک استفاده شده است.