نقاط کنترل کیفیت

در Odoo، نقاط کنترل کیفیت (QCPs) برای ایجاد خودکار بررسی‌های کیفیت در فواصل از پیش تعیین‌شده استفاده می‌شوند. QCPs می‌توانند به‌گونه‌ای پیکربندی شوند که بررسی‌های کیفیت را برای عملیات خاص (تولید، تحویل و غیره) و همچنین محصولات خاص در آن عملیات‌ها ایجاد کنند.

استفاده از QCPs به تیم‌های کیفیت این امکان را می‌دهد که اطمینان حاصل کنند محصولات به طور منظم برای عیوب و مسائل دیگر بررسی می‌شوند.

پیکربندی نقاط کنترل کیفیت

برای ایجاد یک QCP جدید، به کیفیت ‣ کنترل کیفیت ‣ نقاط کنترل بروید، سپس بر روی جدید کلیک کنید.

با وارد کردن یک عنوان منحصر به فرد که به راحتی QCP را شناسایی کند، شروع به پر کردن QCP جدید کنید.

در فیلد محصولات، یک یا چند محصولی را که باید QCP به آنها اعمال شود انتخاب کنید. اگر QCP باید به یک دسته‌بندی محصول کامل اعمال شود، آن را در فیلد دسته‌بندی محصولات انتخاب کنید.

در فیلد عملیات، عملیات(ها)یی را که باید QCP را فعال کنند انتخاب کنید. برای مثال، انتخاب گزینه تولید در فیلد عملیات باعث ایجاد یک بررسی کیفیت برای سفارشات تولید جدید (MOها) می‌شود.

توجه

هنگام ایجاد یک QCP جدید، باید حداقل یک عملیات در فیلد عملیات فهرست شود. با این حال، فیلدهای محصولات و دسته‌بندی محصولات می‌توانند خالی بمانند. اگر این فیلدها خالی بمانند، QCP بررسی‌های کیفیت را برای هر مورد از عملیات(ها)ی مشخص‌شده ایجاد می‌کند.

اگر عملیات تولید در فیلد عملیات انتخاب شود، یک فیلد جدید زیر آن با عنوان عملیات سفارش کار ظاهر می‌شود. از این فیلد، یک سفارش کار خاص را انتخاب کنید تا بررسی‌های کیفیت برای آن عملیات ایجاد شود، نه عملیات تولید به طور کلی.

برای مثال، یک QCP می‌تواند به‌گونه‌ای پیکربندی شود که بررسی‌های کیفیت را برای سفارش کار اسمبل محصول میز قهوه ایجاد کند. سپس، اگر یک MO جدید برای میز قهوه تأیید شود، QCP یک بررسی کیفیت خاص برای عملیات اسمبل ایجاد می‌کند.

فیلد کنترل بر اساس به یکی از سه گزینه تنظیم می‌شود که تعیین می‌کند چه زمانی یک بررسی کیفیت جدید ایجاد می‌شود:

  • عملیات: یک بررسی برای عملیات مشخص‌شده به طور کامل درخواست می‌شود.

  • محصول: یک بررسی برای هر محصول منحصر به فرد شامل در عملیات مشخص‌شده درخواست می‌شود. برای مثال، یک عملیات تحویل برای یک میز و چهار صندلی دو بررسی ایجاد می‌کند، زیرا دو محصول منحصر به فرد در عملیات گنجانده شده‌اند.

  • مقدار: یک بررسی برای درصد مشخصی از اقلام در داخل عملیات مشخص‌شده درخواست می‌شود. این درصد با فعال کردن گزینه آزمایش انتقال جزئی و سپس وارد کردن مقدار عددی در فیلد درصد که در زیر آن ظاهر می‌شود، تنظیم می‌شود. اگر این گزینه فعال نباشد، یک بررسی کیفیت برای کل مقدار ایجاد می‌شود.

فیلد فرکانس کنترل به یکی از سه گزینه تنظیم می‌شود که تعیین می‌کند چند وقت یک‌بار یک بررسی کیفیت جدید ایجاد می‌شود:

  • همه: هر بار که شرایط QCP برآورده شود، یک بررسی کیفیت درخواست می‌شود.

  • به‌طور تصادفی: یک بررسی کیفیت به‌طور تصادفی برای درصدی از عملیات‌ها درخواست می‌شود که می‌توان آن را در فیلد هر #% از انتقالات که در زیر آن ظاهر می‌شود مشخص کرد.

  • به‌طور دوره‌ای: یک بررسی کیفیت یک‌بار در هر دوره زمانی مشخص درخواست می‌شود، که با وارد کردن مقدار عددی در فیلد زیر و انتخاب یکی از روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها به عنوان دوره زمانی مورد نظر تعیین می‌شود.

در فیلد نوع، نوع بررسی کیفیتی را که باید انجام شود مشخص کنید. روش پردازش بررسی‌های کیفیت ایجادشده توسط QCP به نوع بررسی کیفیت انتخاب‌شده بستگی دارد:

  • دستورالعمل‌ها بررسی‌ها دستورالعمل‌های خاصی را برای نحوه تکمیل بررسی کیفیت ارائه می‌دهند.

  • عکس گرفتن بررسی‌ها نیاز دارند که عکسی از محصول برای بررسی بعدی توسط تیم کیفیت اختصاص‌یافته بارگذاری شود.

  • ثبت تولید بررسی‌ها از کارگران تولید می‌خواهند که مقدار محصول تولیدشده در طول عملیات تولید را تأیید کنند.

  • قبول - رد بررسی‌ها یک معیار را مشخص می‌کنند که محصولات باید آن را برآورده کنند تا بررسی قبول شود.

  • اندازه‌گیری بررسی‌ها از کارمندان می‌خواهند که اندازه‌گیری محصولی را ثبت کنند که باید در محدوده مجاز یک مقدار استاندارد باشد تا بررسی قبول شود.

  • ورقه‌کاری بررسی‌ها یک برگه کاری تعاملی را فراهم می‌کنند که باید توسط کارمند پردازش‌کننده بررسی تکمیل شود.

مهم

یک بررسی دستورالعمل‌ها مشابه یک مرحله در سفارش کار برای یک MO است.

زمانی که یک مرحله به یک سفارش کار اضافه می‌شود، Odoo آن را در اپلیکیشن کیفیت به‌عنوان QCP ذخیره می‌کند. امکان ایجاد دستی یک QCP با نوع بررسی دستورالعمل‌ها وجود دارد و حتی می‌توان آن را به عملیاتی غیر از تولید، مانند دریافت‌ها، اختصاص داد.

با این حال، هنگام ایجاد یک نقطه کنترل به‌طور خاص برای اهداف کنترل کیفیت، استفاده از نوع بررسی متفاوت احتمالاً مؤثرتر است.

در فیلد تیم، تیم کیفیت مسئول مدیریت QCP و بررسی‌های کیفیتی که ایجاد می‌کند را مشخص کنید. اگر یک عضو خاص از تیم کیفیت مسئول QCP باشد، آن‌ها را در فیلد مسئول انتخاب کنید.

فیلد مدرک مرحله دو گزینه دارد که مکان یک سند آموزشی را که نحوه تکمیل بررسی‌های کیفیت ایجادشده توسط QCP را توضیح می‌دهد، مشخص می‌کند.

اگر سند با برگه کاری آموزشی برای سفارش کار همراه است، گزینه صفحه خاص از برگه کاری عملیات را انتخاب کنید و سپس شماره صفحه را در فیلد صفحه برگه کاری که در زیر آن ظاهر می‌شود وارد کنید.

اگر سند باید در تب دستورالعمل‌ها در پایین QCP گنجانده شود، گزینه سفارشی را انتخاب کنید.

در تب دستورالعمل‌ها در پایین فرم، دستورالعمل‌هایی برای نحوه تکمیل بررسی‌های کیفیت ایجادشده توسط QCP وارد کنید.

اگر گزینه سفارشی در فیلد مدرک مرحله بالاتر انتخاب شده باشد، می‌توان یک سند را در این تب ضمیمه کرد. برای انجام این کار، یا دکمه بارگذاری فایل شما را انتخاب کنید تا مدیر فایل دستگاه باز شود و سپس یک فایل را انتخاب کنید، یا یک لینک به سند Google Slides را در فیلد لینک Google Slide وارد کنید.

در تب پیام در صورت شکست، دستورالعمل‌هایی برای اقداماتی که باید در صورت شکست بررسی کیفیت انجام شود، وارد کنید. برای مثال، از کارمند پردازش‌کننده بررسی کیفیت بخواهید که یک هشدار کیفیت ایجاد کند.

تب یادداشت‌ها برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد QCP استفاده می‌شود، مانند دلیل ایجاد آن. اطلاعات واردشده در این تب به کارمندانی که بررسی‌های کیفیت ایجادشده توسط QCP را پردازش می‌کنند، نمایش داده نمی‌شود.

یک |QCP| که برای ایجاد بررسی‌های قبول - رد برای عملیات سفارش کار پیکربندی شده است.