با CRM اودو دیده شو !
میخوای کسب و کارت رو به اوج برسونی؟ ماژول CRM اودو ، با جذب و حفظ مشتریان، به بهبود ارتباطات، افزایش درآمد و کاهش هزینهها کمک میکند. با خرید این ماژول، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، شما به تلفنهای اینترنتی ویپ (VoIP) متصل میشود. این یعنی میتوانید تماسهای تلفنی خود را بهطور مستقیم از طریق CRM اودو انجام دهید. این سیستم همچنین به سیستم فروش وصل میشود و امکانات زیادی مثل ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ و پیگیری لینکهای وبسایت را فراهم میکند. به این ترتیب، میتوانید به راحتی تمام ارتباطات و بازاریابیهای خود را در یک جا مدیریت کنید.
همین حالا موفقیت کسب و کارت رو تضمین کن ...
ماژول CRM اودو
با سفارش این ماژول، MEGA ERP سیستم CRM اودو شما را به ویپ های بر پایه استریسک وصل می کند.همینطور فروشنده می تواند، پیگیری فعالیت ها را از جمله ،
تماس، پست الکترونیک ،ملاقات، صورت های مالی ،آپلود اسناد و... را رصد و به طور دقیق برنامه ریزی کند.بنابراین با تکمیل این فعالیت ها داده های بیشتری در
دسترس قرارمی گیرد که که می تواند سرنخ را به فرصت تبدبل کند.برای ایجاد فعالیت ها از طریق ماژول CRM>پیکربندی>انواع فعالیت ها>دکمه جدید ،کلیک کنید.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اودو چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اودو ، برای بازاریابان چه معنایی دارد و چگونه ابزارهای CRM اودو میتوانند به شما کمک کنند تا دادههای مخاطبان را درک کرده و از آنها برای بازاریابی هوشمندانهتر استفاده کنید. CRM مخفف (Customer Relationship Managment) مدیریت ارتباط با مشتری است و به فرآیند مدیریت تعاملات با مشتریان موجود و مشتریان احتمالی در طول فرآیند فروش اشاره دارد. هر استراتژی یا روشی که از دادهها برای ایجاد، بهبود و مدیریت روابط با مشتریان استفاده کند، میتواند تحت تعریف 'CRM' قرار گیرد. اما این اصطلاح بیشتر به نرمافزار یا فناوری CRM اشاره دارد.
نرمافزار CRM اودو چیست؟
نرمافزار یا فناوری CRM اودو ، ابزاری است که به کسبوکارها کمک میکند تا اطلاعات مشتریان را جمعآوری، سازماندهی و تحلیل کنند تا روابط بهتری با مشتریان مدیریت کنند.وقتی دادههای مربوط به مشتریان احتمالی و موجود در یک سیستم CRM اودو جمعآوری و ذخیره میشوند، ردیابی اطلاعات در هر نقطه از مسیر مشتری (جزئیات به اشتراک گذاشته شده از طریق فرمها، تعامل با کمپینهای بازاریابی، تعاملات با پشتیبانی مشتری، الگوهای خرید) میتواند به شما کمک کند تا نیازهای آنها را برآورده کنید، روابط بهتری ایجاد کنید و هوشمندانهتر بازاریابی کنید.
نرمافزار CRM اودو میتواند به رشد کسبوکار شما کمک کند و سازمانها در تمام صنایع از فناوریهای CRM بهره میبرند؛ بیش از 64% از شرکتها میگویند که ابزارهای CRM تاثیرگذار یا بسیار تاثیرگذار هستند.
سیستم CRM اودو چه کار میکند؟
سیستمهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به عنوان یک مرکز برای سازماندهی و درک دادهها و بینشهای ارزشمند مخاطبان عمل میکنند و همه ابزارهای لازم برای جمعآوری و مدیریت اطلاعات درباره افرادی که برای کسبوکار شما مهم هستند را فراهم میکنند.
این عملکرد در بخشهای مختلف میتواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، CRM اودو میتواند:
- به نمایندگان فروش کمک کند تا سریعاً تعاملات و خریدهای گذشته را قبل از تماس تلفنی ببینند.
- به تیمهای پشتیبانی اطلاعات پسزمینه و اطلاعات تماس لازم را برای ارائه خدمات عالی به مشتریان بدهد.
- به بازاریابان دسترسی به جزئیاتی بدهد که به آنها کمک میکند کمپینهای خود را هدفمند کنند.
از طریق ماژول CRM>فروش>فعالیت های من، می توانید به فعالیت های ایجاد شده دسترسی داشته باشید، فعالیت های بعدی را از نمای لیست ، همچنین درآمد پیش بینی شده و... را مشاهده کنید.
سازماندهی و درک بینشهای دادههای CRM به یک مسئولیت کلیدی برای هر نقشی که با مشتری در ارتباط است، تبدیل شده است. اما با افزایش اهمیت اطلاعات مخاطبان، میزان جزئیاتی که کسبوکارها باید ردیابی کنند نیز افزایش مییابد. با وجود بسیاری از کانالهای آنلاین و روشهای متعدد برای تعامل مشتریان، دادهها اغلب در ابزارهای مختلف جدا میشوند، که باعث میشود دریافت یک تصویر کامل از مشتری دشوار (یا غیرممکن) شود و به طور معنادار با آنها ارتباط برقرار کرد.به همین دلیل است که کسبوکارها در همه اندازهها و صنایع از ابزارهای CRM استفاده میکنند تا یک مرکز اصلی برای گزارشهای مخاطبان ایجاد کنند درک بهتری از اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند و چه میخواهند بدست آورند و با رشد آنها روابط قویتری ایجاد کنند. نرمافزار CRM همچنین به آنها کمک میکند تا با مشتریان احتمالی تعامل کنند، با خودکارسازی فرایند ها در زمان صرفه جویی کنند، تعامل با مشتری را افزایش دهند و معاملات بیشتری را مدیریت کنند.
آمارها میگویند؛ بازگشت سرمایه متوسط CRM برای هر دلاری که خرج میشود، 8.71 دلار است.
آمارها میگویند؛ بازگشت سرمایه متوسط CRM برای هر دلاری که خرج میشود، 8.71 دلار است.
چه کسانی باید از CRM استفاده کنند؟
ابزارهای CRM تقریباً همیشه بهعنوان ابزارهای فروش شناخته شدهاند. با این حال، با گذشت زمان، این راهحلها دامنه خود را گسترش داده و به بخشهای بازاریابی، تجارت الکترونیک و خدمات مشتری نیز نفوذ کردهاند.قدرت مدیریت ارتباط با مشتری از جمعآوری مداوم دادههای مشتری، تحلیل این دادهها و سپس استفاده از این بینشها برای تعمیق روابط و بهبود نتایج کسبوکار ناشی میشود. این ابزار به هر کارمند مرتبط با مشتری اجازه میدهد تا بگوید: "ما شما را میشناسیم و برای شما ارزش قائلیم."
هدف CRM چیست؟
نرمافزار CRM از روابط قوی، سازنده و وفادار با مشتریان از طریق تجارب مشتری مطلع و برتر پشتیبانی میکند. هدف؟ بهبود جذب و نگهداشت مشتری با ارائه تجاربی که مشتریان شما را به بازگشت وادار کند. مدیریت ارتباط با مشتری هم یک استراتژی است و هم ابزاری که این تجارب را در پنج روش کلیدی پشتیبانی میکند.
- پاسخ به سادهترین سوالات مشتری: مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک میکند تا مشتریان جدیدی پیدا کنید، به آنها بفروشید و رابطهای وفادارانه با آنها ایجاد کنید. این سیستمها انواع مختلفی از دادههای مشتری را جمعآوری و سازماندهی میکنند تا مشتریان/مشتریان احتمالی خود را بهتر بشناسید و بتوانید به سوالات آنها پاسخ دهید (یا حتی آنها را پیشبینی کنید).
- مدیریت دادههای مشتری: تصمیمگیریهای بد ناشی از عدم دسترسی و ناتوانی در تفسیر دادههای مشتری است. توانایی ذخیره، ردیابی و اعتبارسنجی دادههای مشتری در یک سیستم خودکار به تیمهای فروش و بازاریابی اجازه میدهد تا استراتژیهای تعامل با مشتری را بهینه کنند و روابط بهتری بسازند.
- خودکارسازی فرآیند فروش: خودکارسازی نیروی فروش فروش را کارآمدتر میکند و به شما کمک میکند سریعتر بفروشید. بهترین سیستمهای CRM از هوش مصنوعی (AI) و دادههای متحد مشتری استفاده میکنند تا فرآیند فروش را خودکار کنند و فروشندگان را با اقدامات بعدی پیشنهادی هدایت کنند.
- شخصیسازی کمپینهای بازاریابی: مشتریان و مشتریان احتمالی از طریق کانالهای مختلف وارد میشوند، از جمله وبسایتها، شبکههای اجتماعی، ایمیل، رویدادهای آنلاین/آفلاین و غیره. متأسفانه، بسیاری از کسبوکارها در اتصال تلاشهای بازاریابی خود در همه این کانالها مشکل دارند. تیمهای بازاریابی میتوانند با استفاده از سیستمهای CRM، نرخ تبدیل را بهبود بخشند، روابط مشتری را تقویت کنند و پیامرسانی را در کانالهای دیجیتال خود هماهنگ کنند.
- هماهنگی فروش و بازاریابی: با مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش بهتر با هم کار میکنند تا فروش را افزایش دهند و درآمد را افزایش دهند. وقتی فروش و بازاریابی هماهنگ هستند، بهرهوری فروش افزایش مییابد و بازگشت سرمایه بازاریابی نیز افزایش مییابد.
ویژگیها CRM
- مدیریت تماس: همه تماسها، سوالات، مذاکرات و نقاط تماس از سرنخها و مشتریان ثبت و برای کل تیم قابل دسترسی است.مزیت این امر به تیمهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری کمک میکند تا پیگیری، پیشرفت و تاریخچه مشتریان را بهتر مدیریت کنند.
- همکاری بین تیمی: سیستم CRM به افراد از بخشهای مختلف کسبوکار امکان میدهد با هم کار کنند. تیم فروش میتواند با تیم محصول برای تولید پیشنهادات سفارشی همکاری کند، در حالی که یک کمپین بازاریابی که یک سرنخ ایجاد کرده است میتواند یک فروشنده را مجهز به مکالمات هدفمندتر کند.
- افزایش بهرهوری: وظایف اداری مانند ایمیلهای پیگیری و جلسات “پیگیری” با مدیریت حذف میشوند. با CRM، ایمیلهای پیگیری میتوانند بهطور خودکار ایجاد و برای اثربخشی تست شوند، مدیریت میتواند به راحتی به آخرین جزئیات ملاقات با مشتری دسترسی پیدا کند و مدیران خدمات مشتری میتوانند بدون ترک تماس، اطلاعات پسزمینه مشتری را یاد بگیرند.
- مدیریت فروش توانمند: مدیریت فروش را با دادههایی برای تحلیل روابط مشتری، ردیابی فعالیتهای مرتبط با فروش، ارزیابی قابلیت انجام معاملات، فراخوانی کمک اضافی در مواقع نیاز و ارائه بهروزرسانیهای واقعی به تیمها توانمند میکند. مدیریت ، فروش و تمامی مراحل آن از تولید تا بستن معامله را ساده میکند.
- پیشبینی فروش دقیق: یک منبع واحد از حقیقت به مدیران فروش کمک میکند تا پیشبینیهای دقیقتری انجام دهند.تیمهای فروش میتوانند از دادههای تاریخی برای یادگیری گذشته و پیشبینی آینده استفاده کنند، در حالی که تحلیلهای پیشبینیکننده از بینشهای حاصل از دادههای بزرگ برای پیشبینی رفتار آینده مشتری استفاده میکنند.
- گزارشدهی قابل اعتماد: نمای کلی از خط لوله فروش بهصورت یک نگاه فراهم میکند تا مسائل احتمالی بهراحتی شناسایی و پیشگیری شوند.گزارشها باعث صرفهجویی در زمان میشوند که قبلاً صرف جمعآوری دادهها بهصورت دستی یا ایجاد جداول محوری در صفحات گسترده میشد.
مزایای CRM
- افزایش رضایت و نگهداشت مشتری: داشتن یک نمای قابل دسترس از تعاملات مشتری باعث میشود تا مسائل پیشبینی شوند و شکایات بهدرستی رسیدگی شوند. مزیت این امر تجربه مثبتتری برای مشتریان ایجاد میکند که دیگر نیازی به توضیح مکرر مشکل خود ندارند.
- بازگشت سرمایه بازاریابی بهتر: پیگیری مؤثر به کسبوکارها کمک میکند تا فعالیتهای بازاریابی و کمپینهای خود را بهتر درک کنند. ردیابی کمپینها بینشهای قابل عملیاتی درباره اینکه کدام نوع بازاریابی برای کدام نوع مشتری مؤثر است ارائه میدهد.
- محصولات و خدمات غنیشده:یک سیستم CRM خوب اطلاعات را از منابع مختلف در سراسر کسبوکار و فراتر از آن جمعآوری میکند. این امر بینش بیسابقهای به کسبوکارها میدهد تا بفهمند مشتریان چگونه احساس میکنند و درباره سازمان چه میگویند، بهطوری که کسبوکارها میتوانند آنچه را که ارائه میدهند بهبود بخشند، مشکلات را زود تشخیص دهند و شکافها را شناسایی کنند.
راهحلهای مدیریت ارتباط با مشتری یکی از بزرگترین و سریعترین رشد دستههای نرمافزاری کاربردی سازمانی هستند. اندازه بازار CRM در سال 2019 به ارزش 41.93 میلیارد دلار بود و پیشبینی میشود تا سال 2027 به 96.39 میلیارد دلار برسد، با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 11.1% از سال 2020 تا 2027.
CRM
بیشتر و بیشتر شرکتها از راهحلهای CRM برای کسب سرنخهای فروش بیشتر، بهبود خط فروش، افزایش بهرهوری و بهبود رضایت مشتری استفاده میکنند. با این حال، بسیاری با مشکلاتی از قبیل هزینههای اضافی و چالشهای یکپارچهسازی CRM و محدودیتهای سیستم مواجه شدهاند. این مشکلات قابل اجتناب هستند و شما میتوانید با تمرکز بر یک استراتژی مشتریمحور از موفقیت اطمینان حاصل کنید.
انواع CRM
نرمافزارهای CRM در اصل برای مدیریت روابط مشتری و تعاملات فروش استفاده میشوند، اما بسیاری از کسبوکارها از این سیستمها فقط بهعنوان ابزاری برای خودکارسازی نیروی فروش استفاده میکنند. اما این راهحلها، مانند آنچه MEGA ERP ارائه میدهد، دارای قابلیتهای باارزش بسیاری است، که طیف وسیعی از عملکردهای بازاریابی و فروش را شامل میشود، از جمله :
- بازاریابی
- خدمات مشتری
- فروش و مدیریت
- کانالهای شریک
دادهها در CRM
داده مهمترین قسمت هر راهحل نرمافزاری CRM است. در واقع، دادههای مشتری نقطه شروع تمام فعالیتهای بازاریابی و فروش هستند. استراتژیهای موفق تعامل و رابطه با مشتری بر پروفایلهای دقیق، کامل و قابل دسترس مشتریان تکیه دارند.
CRM در مقابل اتوماسیون بازاریابی
هر دو سیستم CRM و اتوماسیون بازاریابی بر پایه داده هستند. آنها بر جمعآوری، ذخیرهسازی و استفاده از داده تمرکز دارند. سیستمهای اتوماسیون بازاریابی بهویژه به جمعآوری نقاط داده مشتریان میپردازند تا نیت آنها را نشان دهند و سپس آن فرد را بهعنوان سرنخ بازاریابی واجد شرایط (MQL) به تیم فروش تحویل دهند. یک راهحل CRM از جایی که راهحل اتوماسیون بازاریابی رها کرده، کار را ادامه میدهد و تلاش میکند تا آن سرنخهای بازاریابی واجد شرایط را به تماسها تبدیل کند.
چرا CRM برای بازاریابان مهم است؟
به عنوان یک بازاریاب، شما با هر کمپینی که ارسال میکنید و هر تعاملی که با مشتریان از آن ناشی میشود، اطلاعات ارزشمندی جمعآوری میکنید (شامل کلیکها، بازدیدها و خریدها از مشتریان جدید، موجود و احتمالی).دانش شما درباره مشتریان یکی از ارزشمندترین منابعی است که برای بهبود بازاریابی و فروش خود برای رشد کسبوکارتان دارید.
جمعآوری و سازماندهی مؤثر اطلاعات شما میتواند به شما همه چیزهایی که باید درباره ترجیحات مشتریانتان بدانید بگوید: کدام محصولات را دوست دارند، به دنبال چه چیزی هستند، پیامهایی که به آنها میگوید چه چیزی نیاز دارند بدانند و جایی که هنوز به هدف نمیزنید.هر چه زودتر بتوانید از طریق یک پلتفرم CRM آن دادهها را جمعآوری، سازماندهی و درک کنید، زودتر میتوانید از آن برای بهبود تجربه مشتری و ایجاد روابط بیشتر و بهتر با مشتریان استفاده کنید.
چرا کسبوکار شما به نرمافزار CRM نیاز دارد
افزایش فروش
- ارتباط مؤثر با مشتریان فروش را افزایش میدهد.
- ابزارهای همکاری به فروشندگان کمک میکنند تا معاملات را نهایی کنند.
بهبود نگهداشت مشتری
- ثبت بازخورد مؤثر باعث ماندگاری بیشتر مشتریان میشود.
- دید یکپارچه و 360 درجه از دادههای مشتری به شما کمک میکند آنها را بهتر خدمت کنید.
سادهسازی قیف فروش
- یک CRM به شما کمک میکند تا قیف فروش خود را بهراحتی تجسم کنید.
- گزارشگیری دقیق به شناسایی نقاط ضعف در قیف فروش کمک میکند.
ابزارهای بازاریابی آنلاین آسان
- CRMها به بازاریابان کمک میکنند کمپینهای ایمیلی را برنامهریزی و پیگیری کنند.
- به راحتی دادههای فروش و بازاریابی را برای نتایج بهتر و نرخ تبدیل بالاتر یکپارچه کنید.
آیا کسبوکارهای کوچک و متوسط نیاز به ابزار CRM دارند؟
CRM فقط برای کسبوکارهای بزرگ نیست. در واقع، 91% از شرکتهای با 10 یا بیشتر کارمند از یک CRM استفاده میکنند.استفاده از آمار برای بهبود روابط مشتری به یک عملکرد اساسی برای کسبوکارهای در هر اندازه تبدیل شده است. در واقع، هیچ زمانی بهتر از آغاز کار برای مدیریت تماسها وجود ندارد.
از لحظهای که حضور آنلاین کسبوکار خود را ایجاد میکنید، شروع به دسترسی به اطلاعات ارزشمند درباره مشتریان و مشتریان احتمالی خود میکنید. CRM میتواند به شما کمک کند تا پایه محکمی برای ایجاد و ردیابی روابط با آن مشتریان، جمعآوری دادههای مربوط به ترجیحات آنها و راهاندازی فرآیندهای خودکارسازی بازاریابی برای نقاط تماس شخصیسازی شده و مستمر در طول زمان بسازید.
CRM نیازی به یک شغل تماموقت ندارد: چه یک تیم فروش کوچک داشته باشید یا یک کارآفرین انفرادی باشید که به کمپینهای بازاریابی گاهبهگاه برای فروش برند خود متکی هستید، استفاده از دادههای خود به شما کمک میکند تا در رادار مشتریان باقی بمانید، فرصتهای جدید فروش پیدا کنید و زمان صرفهجویی کنید. همچنین به شما امکان میدهد تا تصمیمات مبتنی بر دانش درباره جایی که باید بودجه خود را متمرکز کنید تا به مشتریان در هر کانالی که ترجیح میدهند، برسید به طوری که هر کجا و هر زمان که آماده خرید باشند، به شما فکر کنند.
نرمافزار CRM برای کسبوکارهای کوچک چه کاری انجام میدهد؟
مدیریت تماسها هسته اصلی هر سیستم اطلاعات مشتری است، از جمله نرمافزار CRM. هدف یک CRM ذخیره و مدیریت تمامی دادهها برای هر نوع تماسی است - از سرنخها تا شرکای کسبوکار. شما ممکن است فکر کنید، "خب، این شبیه یک صفحه گسترده است. یک CRM چه کاری انجام میدهد که یک صفحه گسترده نمیتواند؟"
ارتقا با CRM
یک صفحه گسترده برای زیر 100 تماس یا ردیابی اطلاعات ثابت مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، نام شرکت، وبسایت و غیره عالی است. اما یک صفحه گسترده نمیتواند با CRM در ردیابی دادههای پیچیدهتر و پویا مانند ایمیلهای باز شده، صفحات بازدید شده در وبسایت شما یا تاریخ آخرین خرید رقابت کند. CRM شما همیشه بهطور خودکار بهروزرسانی میشود بهعنوان سرنخها و مشتریان شما اقدامات انجام میدهند، در حالی که دادههای یک صفحه گسترده با توقف افزودن دستی به آن قدیمی میشود.
بهترین نرمافزارCRM نشان میدهد که یک سرنخ چقدر گرم یا سرد است، با امتیازدهی به سرنخ. بر اساس قوانینی که تنظیم میکنید، امتیازاتی به رکورد یک سرنخ برای اقدامات مهمی که انجام میدهد (مانند پر کردن یک فرم یا کلیک روی یک لینک) اضافه میشود، تا تیم فروش شما بتواند گرمترین سرنخها را برای تمرکز شناسایی کند. امتیازدهی به سرنخ بدون یک CRM تقریباً غیرممکن است.
برتری CRM مگا ای آر پی ...
CRMها برای کمک به عملیات پشتیبان مانند تولید، انبارداری، حمل و نقل، مهندسی یا مالی طراحی نشدهاند. و، البته، ابزارهای CRM نمیتوانند چیزی را که نمیبینند مدیریت کنند. بنابراین اگر افراد سرنخها یا معاملات را خارج از سیستم کار کنند، این امر کارایی آن را برای کل تیم کاهش میدهد. برخی از نرمافزارهای CRM فقط برای مدیریت دادهها استفاده میشوند. با این حال، یک سیستم CRM همهکاره مانند CRM شرکت MEGA ERP همچنین ویژگیهای مهمی مانند خودکارسازی فروش و بازاریابی، صفحات فرود، پیشنهادات و فاکتورینگ را ارائه میدهد تا کارآفرینان بتوانند کل کسبوکار خود را بهطور مؤثرتر مدیریت کنند.
نمونه هایی از نحوه کار یک CRM
یک CRM خوب فقط به جمعآوری اطلاعات اکتفا نمیکند. بلکه به شما کمک میکند تا از تمامی آن دادهها استفاده کنید تادر مقیاس بزرگ شخصیسازی کنید و پیامهای مناسب را در زمانهای مناسب به سرنخها و مشتریان ارسال کنید.تیمهای فروش را بر روی پرسپکتیوهای داغتر متمرکز کنید. چرخه فروش را کوتاه کنید.نتایج را نظارت، تحلیل و بهبود بخشید.
چگونه CRM فروش و بازاریابی را آسانتر میکند؟
یک پلتفرم CRM فروش و بازاریابی شما را بدون نیاز به ساخت تیمهای بزرگ یا صرف هزینه زیاد برای تبلیغات تقویت میکند. اگر CRM شما با خودکارسازی فروش و بازاریابی ترکیب شده باشد، میتوانید یک موتور فروش و بازاریابی ایجاد کنید که رشد شما را به سطح جدیدی ببرد.
- فروش: نرمافزار CRM فروش فرآیند فروش را با دید بهتر، اولویتبندی و پیگیری بهبود یافته ساده میکند.
- دید بیشتر: یک CRM دیدی را که تیم فروش شما نیاز دارد تا به طور مؤثرتر عمل کند، فراهم میکند. داشتن تمامی دادههای سرنخ و مشتری در یک مکان، تحویل آسان بین همتیمیها را در صورت تغییر مالک حساب تسهیل میکند، زیرا همه چیز درباره یک فرد یا شرکت مستند و قابل دسترسی است.
- پیگیری بهتر: پیگیری شگفتانگیز (و فروش بیشتر) با یک CRM ممکن میشود. با خودکارسازی پیگیری با سرنخها و مشتریان، دیگر نیازی به مدیریت یادداشتهای چسبنده روی میز خود یا کپی و چسباندن ایمیلهای مشابه به هر سرنخ جدید نیستید. سیستم شما پیگیری را در زمانهای مناسب آغاز میکند، یک سفر مشتری ثابت ایجاد میکند و سرنخهای بیشتری را به مشتریان تبدیل میکند.
- بازاریابی: CRM در بازاریابی اغلب تغییر دهنده بازی است، زیرا بینشهای قدرتمند، شخصیسازی و فرصتهای تستی را ارائه میدهد که در نهایت به افزایش فروش منجر میشود.
- بینشها: با دادههای یکپارچه در یک CRM، امکان تحلیل الگوها و یافتن بینشهایی که به سودآوری بیشتر منجر میشود وجود دارد. به عنوان مثال، یک کسبوکار میتواند ارزیابی کند که چه ویژگیهایی در مشتریان ایدهآل آنها با بیشترین ارزش دوره عمر مشترک است. این امر به شما امکان میدهد تا هزینههای تبلیغاتی خود را کارآمدتر صرف کنید و از بودجه برای سرنخهایی که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقهمند نخواهند بود، جلوگیری کنید.
با مجموعه ابزارهای CRM ما ارتباطات قویتری با مشتریان خود ایجاد کنید و راههای جدیدی برای بازاریابی به آنها پیدا کنید.
CRM در مقابل CX
هنگامی که مدیریت ارتباط با مشتری برای اولین بار بهوجود آمد، کسبوکارها دادهها را جمعآوری میکردند اما نمیدانستند با آنها چه کنند. امروزه، سیستمهای CRM با هوش مصنوعی یکپارچه شدهاند که به تفسیر و پیشبینی معنای آن دادهها کمک میکند.
CRM ابری
همانند هر نرمافزار کسبوکار دیگری، تصمیم برای میزبانی CRM در محل، در ابر یا بهصورت مدل ترکیبی بستگی به نیازهای کسبوکار شما دارد. گزینههای نرمافزار بهعنوان سرویس (SaaS) رابطهای سادهای ارائه میدهند که استفاده از آنها آسان است و نیاز به دخالت و سرمایهگذاری کمتر از ابزارهای CRM در محل دارند.
چرا انتخاب یک سیستم CRM مبتنی بر ابر
- راهاندازی سریعتر: یک راهحل CRM مبتنی بر ابر بسیار سریع و آسان برای شروع به کار است زیرا نیازی به فرآیند نصب یا پیادهسازی دشوار ندارد و هیچ سختافزاری برای راهاندازی یا نگهداری وجود ندارد.
- بهروزرسانیهای خودکار نرمافزار: سیستمهای ابری بهطور خودکار توسط ارائهدهنده بهروزرسانی میشوند. بنابراین هیچ زمان خرابی سیستم یا هزینه اضافی به دلیل نگهداری یا ارتقاء سختافزار، نرمافزار یا سرور وجود ندارد.
- کاهش هزینهها در حین مقیاسبندی سریع: سیستمهای CRM مبتنی بر ابر عموماً براساس تعداد کاربران و ویژگیهای مورد نیاز قیمتگذاری میشوند. با کاهش هزینههای اولیه و قیمتگذاری ثابت و قابل پیشبینی در طول زمان، CRM ابری میتواند از نظر سرمایهگذاری بسیار مقرون بهصرفه باشد.
- کار از هر مکان، روی هر دستگاه: سیستمهای CRM مبتنی بر ابر اطمینان حاصل میکنند که هر کاربر همیشه اطلاعات یکسانی دارد. تیمهای فروش در حال حرکت میتوانند دادهها را بررسی کنند، بلافاصله پس از جلسه بهروزرسانی کنند، یا از هر مکان کار کنند.
- افزایش همکاری: با یک سیستم CRM مبتنی بر ابر، تیمهای فیزیکی جداگانه میتوانند بدون نیاز به سرمایهگذاری در زیرساختهای قابل توجه، با هم کار کنند. پلتفرمهای مشترک کار کردن با هم را سادهتر میکنند، با ابزارها، فرمتها و گزارشدهی مشترک.
چگونه نرمافزار CRM مناسب برای کسبوکار خود را انتخاب کنید
1- زمان راهاندازی
- راهحلهای ابری سریعتر از راهحلهای داخلی پیادهسازی میشوند.
- به دنبال یک CRM با پشتیبانی خوب و جامعه کاربری بزرگ برای رفع مشکلات راهاندازی باشید.
2- سهولت استفاده
- بسیاری از CRMها تأکید زیادی بر سهولت استفاده دارند.
- ابزاری با تجسم داده خوب پیدا کنید که اپلیکیشنهای سادهای برای کمک به فروشندگان در ورود و دسترسی به دادهها ارائه دهد.
3- قیمت
- بیشتر CRMها آزمایش رایگان ارائه میدهند تا تیم شما بتواند ابزار را بدون هزینه ارزیابی کند. قیمت CRMها از "رایگان" تا "فروشهای سازمانی گرانقیمت" متغیر است؛ یکی را پیدا کنید که با بودجه شما سازگار باشد.
4- افزونهها
- CRM علاوه بر جذب سرنخ و تماسگیری چه ویژگیهایی دارد؟ به دنبال ابزاری با کتابخانهای غنی از یکپارچهسازیها باشید تا از اتصالات با سایر خدماتی که ممکن است استفاده کنید، بهرهمند شوید.
5- خدمات مشتری
- تیم پشتیبانی در چه ساعاتی در دسترس است؟ به دنبال تیم پشتیبانی باشید که در منطقه زمانی شما قابل دسترسی باشد و بیش از پشتیبانی تیکت ساده ارائه دهد.
6- رابط کاربری
- آیا CRM که در نظر دارید از نظر بصری جذاب است؟ ابزاری را انتخاب کنید که به فروشندگان شما کمک کند تا دفترچه یادداشت و قرارهای مهم خود را به راحتی مشاهده کنند.
چگونه با CRM شروع کنم؟
بهترین راه برای درک کامل نحوه استفاده از نرمافزار مناسب برای سازماندهی و رشد کسبوکار شما، امتحان کردن بهترین CRM است.
نرمافزار CRM ، اتوماسیون فروش و بازاریابی MEGA ERP را امتحان کنید.
چگونه نرمافزار CRM مناسب برای کسبوکار خود را انتخاب کنید
1- زمان راهاندازی
- راهحلهای ابری سریعتر از راهحلهای داخلی پیادهسازی میشوند.
- به دنبال یک CRM با پشتیبانی خوب و جامعه کاربری بزرگ برای رفع مشکلات راهاندازی باشید.
2- سهولت استفاده
- بسیاری از CRMها تأکید زیادی بر سهولت استفاده دارند.
- ابزاری با تجسم داده خوب پیدا کنید که اپلیکیشنهای سادهای برای کمک به فروشندگان در ورود و دسترسی به دادهها ارائه دهد.
3- قیمت
- بیشتر CRMها آزمایش رایگان ارائه میدهند تا تیم شما بتواند ابزار را بدون هزینه ارزیابی کند. قیمت CRMها از "رایگان" تا "فروشهای سازمانی گرانقیمت" متغیر است؛ یکی را پیدا کنید که با بودجه شما سازگار باشد.
4- افزونهها
- CRM علاوه بر جذب سرنخ و تماسگیری چه ویژگیهایی دارد؟ به دنبال ابزاری با کتابخانهای غنی از یکپارچهسازیها باشید تا از اتصالات با سایر خدماتی که ممکن است استفاده کنید، بهرهمند شوید.
5- خدمات مشتری
- تیم پشتیبانی در چه ساعاتی در دسترس است؟ به دنبال تیم پشتیبانی باشید که در منطقه زمانی شما قابل دسترسی باشد و بیش از پشتیبانی تیکت ساده ارائه دهد.
6- رابط کاربری
- آیا CRM که در نظر دارید از نظر بصری جذاب است؟ ابزاری را انتخاب کنید که به فروشندگان شما کمک کند تا دفترچه یادداشت و قرارهای مهم خود را به راحتی مشاهده کنند.
نتیجهگیری
CRM به شما کمک میکند تا روابط تجاری معنادارتر و سودآورتری با مشتریان، کاربران خدمات، همکاران، شرکا و تأمینکنندگان ایجاد کنید. با استفاده از فناوری ابری، میتوانید به سرعت و با هزینه کمتر، به یک سیستم CRM دسترسی پیدا کنید که از هر مکانی قابل استفاده باشد و همکاری بین تیمها را افزایش دهد.